- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 96)
Mange bøtter vann.. (side 96)
Postet 29.05.09 kl 20:43
Postet 30.05.09 kl 01:37
Jeg synes de er finere hos deg enn på "fiskebasen" Blir litt lei bildene der også siden jeg stadig ser på de samme bildene og drømmer om å kjøpe inn ei grei gruppe med disse. Jeg har desverre ingen plass for dem, så jeg får nyte bildene dine
Jeg synes akvariet var veldig fint forresten! Veldig naturlig, rent og oversiktelig! Sikkert perfekt for de! Blir spennende og følge med videre!
Jeg synes akvariet var veldig fint forresten! Veldig naturlig, rent og oversiktelig! Sikkert perfekt for de! Blir spennende og følge med videre!
Postet 30.05.09 kl 02:29
takk vurderer å sende inn npen bilder da det bare er noen få der faktisk. disse bildene er tatt bare kort tid etter at de slapp ut, så de var fremdeles litt bleke om nebbet i stressfarger.
nydelige er de, og så små! jeg banner vel litt i kirka her da karet bare er 20 liter, men det virker som de trives. de er fremdeles hypre skjønner ikke hvor de henter all den energien fra :p
nydelige er de, og så små! jeg banner vel litt i kirka her da karet bare er 20 liter, men det virker som de trives. de er fremdeles hypre skjønner ikke hvor de henter all den energien fra :p
Postet 30.05.09 kl 02:43
Postet 30.05.09 kl 09:44
Den ringdansen til stjernene er hannene som kjegler, eller skal vise hvem som er finest, flottest, størst osv. Det kan du jo ta som et positivt tegn.
Dette med å ha fisk i små karr var jeg jo lenge imot, men har selv begynt med det da. Men nå vet jeg jo litt hva jeg driver med og kan se på fiskene om de trives eller ikke. Er jo mest nybegynnere som ikke burde ha små karr pga vansklighetene med å holde stabile vannverdier.
Store fisk føler jeg burde gå i store karr, samme med veldig aktive fisk. Men de fleste fiskene mine er både rolige og lite aktive.
På meg ser det ut som de trives.
Dette med å ha fisk i små karr var jeg jo lenge imot, men har selv begynt med det da. Men nå vet jeg jo litt hva jeg driver med og kan se på fiskene om de trives eller ikke. Er jo mest nybegynnere som ikke burde ha små karr pga vansklighetene med å holde stabile vannverdier.
Store fisk føler jeg burde gå i store karr, samme med veldig aktive fisk. Men de fleste fiskene mine er både rolige og lite aktive.
På meg ser det ut som de trives.
Postet 30.05.09 kl 10:42
ja, de er allerede blitt mye mer aktive. spurter i skjul om jeg beveger meg for brått, men kommer ut ganske raskt. må se om jeg får tak i noen fler etterhvert. kan greit doble antall fisk av begge typer uten problem virker det som. habrosusene leker snøfresere nå, selv om de tar seg en tur opp og ned glasset i ny og ne.
ganske fornøyd med hvordan karet ble, er ikke så lett å innrede så små kar :p sanda er 1 liter rådasand blandet med hvitt pulveraktiv decorsand. ble ganske fint faktisk og der fikk jeg bruk for den posen med smårøtter jeg kjøpte på auksjonen og :p
ganske fornøyd med hvordan karet ble, er ikke så lett å innrede så små kar :p sanda er 1 liter rådasand blandet med hvitt pulveraktiv decorsand. ble ganske fint faktisk og der fikk jeg bruk for den posen med smårøtter jeg kjøpte på auksjonen og :p
Postet 30.05.09 kl 11:31
Postet 30.05.09 kl 13:55
Postet 30.05.09 kl 21:10
shit. svakt utslag av nitritt. slo jeg av filteret litt for lenge da jeg gjorde om karet? hm. får ta et vannbytte og følge med. bare sett habrosusene gå opp etter luft en gang, og de er for det meste aktive. de hadde en stille periode tidligere idag, og en er blek om nebbet, de tre andre har fine farger.
Postet 30.05.09 kl 21:47
Postet 30.05.09 kl 22:09
5 timer etter vannbyttet er testen like ille. får ta enda ett hastebytte og så bytte substrat kuler i hangon filteret imorra tidlig. har en del innkjørte kuler i de to utvendige filtrene jeg har ståenes her. ingen døde fisk heldigvis, men habrosusene peser litt mer enn jeg liker. heldigvis er nesten alle fremdeles fargesterke og tidvis aktive, og de henter ikke luft altfor ofte.
Postet 31.05.09 kl 03:01
Postet 31.05.09 kl 14:13
Endret: 31.05.09 kl 14:53
Hei:)
Kan du bare kort forklare meg hvordan du får sånne store bilder ? Finner ikke ut hvordan man skaffer den URL'en ...
Synes Cory'er er så kule altså ^^
Takk
Synes Cory'er er så kule altså ^^
Takk
Postet 31.05.09 kl 14:50
jeg laster opp bildene på en extern bildelagringsside som photobucket
derfra kopierer jeg linken til bildene, som [ IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquaria3/IMG_6546.jpg[ /IMG] til bildet over, uten mellomrommene i tag'en selvsagt
derfra kopierer jeg linken til bildene, som [ IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquaria3/IMG_6546.jpg[ /IMG] til bildet over, uten mellomrommene i tag'en selvsagt
Postet 31.05.09 kl 14:53
Postet 31.05.09 kl 15:14
Postet 31.05.09 kl 21:22
Postet 01.06.09 kl 17:07
aner ikke hvor den kom fra, men den femte stjerna er definitivt død. kan ikke se hva som kan ha forårsaket det heller =/
dette karet får mat to ganger dagen, motsetning til de andre karene som får mat annenhver dag eller no :p mikroorm er en suksess, spesielt for stjernene som ikke er så tøffe av seg at de kommer opp og tar for i vannskorpa.
dette karet får mat to ganger dagen, motsetning til de andre karene som får mat annenhver dag eller no :p mikroorm er en suksess, spesielt for stjernene som ikke er så tøffe av seg at de kommer opp og tar for i vannskorpa.
Postet 01.06.09 kl 22:28
Postet 02.06.09 kl 16:28