- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 97)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 97)
Da var fiskene kommet i hus og står til akklimatisering
Det kom 6 stk. utrolig søte Corydoras oiapoquensis
og noen flotte Full red Endlers ,1 nydelig han og 2 hunner ,den ene ganske sprekkeferdig pluss en liten en ved siden av.
Kommer sikkert til å legg ut bilder av de senere i kveld når de har kommet i kar og funnet seg litt tilrette.
Takker så mye til Rita og Atle for at jeg fikk muligheten til å få disse flotte fiskene i hus
Det kom 6 stk. utrolig søte Corydoras oiapoquensis
og noen flotte Full red Endlers ,1 nydelig han og 2 hunner ,den ene ganske sprekkeferdig pluss en liten en ved siden av.
Kommer sikkert til å legg ut bilder av de senere i kveld når de har kommet i kar og funnet seg litt tilrette.
Takker så mye til Rita og Atle for at jeg fikk muligheten til å få disse flotte fiskene i hus
Postet 21.03.11 kl 19:37
Postet 21.03.11 kl 20:06
Postet 21.03.11 kl 21:06
Endret: 21.03.11 kl 21:08
Postet 21.03.11 kl 21:18
Postet 21.03.11 kl 21:45
Inaktiv bruker
Hei.
gratulerer så mye med en veldig fin cory!!!
fikk nesten lyst på denne selv, hehe.
men får vel klare med med jakten på den årevis lange adolfoi, jakten. jeg håper jeg snatrt finner noen.
du får lykke til da med de nye fisken. håpe du får yngel da på endlersene hehe.
Mvh Kristian.
gratulerer så mye med en veldig fin cory!!!
fikk nesten lyst på denne selv, hehe.
men får vel klare med med jakten på den årevis lange adolfoi, jakten. jeg håper jeg snatrt finner noen.
du får lykke til da med de nye fisken. håpe du får yngel da på endlersene hehe.
Mvh Kristian.
Postet 21.03.11 kl 22:08
Postet 21.03.11 kl 22:48
Postet 22.03.11 kl 00:36
Postet 22.03.11 kl 00:48
Postet 22.03.11 kl 00:53
Postet 22.03.11 kl 08:39
sissimorGratulerer så mye Sølvi :) Vurderte virkelig disse coryene jeg også, da jeg hadde muligheten, men endte med å velge atroene. Nydelige arter begge to syns jeg. Og endlersen er nydelig...
Atroene er også en art jeg gjerne ville hatt ,men da de foretrekker lavere temperatur enn jeg kan gi de ,så går ikke det
Postet 22.03.11 kl 09:10
Postet 22.03.11 kl 09:12
Anders Dammfine fisker Sølvi! du fikk tryllet plass til de altså? ;) hehe var vakre alle sammen!
Ja det var jo ikke så enkelt det da .Men siden jeg skal selge endel cory-ungdommer til helgen som går i karet borte i spisestuen,så tok jeg de fleste ungdommene som gikk i kjøkkenkaret over hit.Blir jo litt full da men siden det bare er for noen dager ,så går nok det bra.
Dermed fikk de nye kjøkkenkaret og det er egentlig litt greit for da får jeg se masse til de
Blir nok litt omrokkering senere men det tar jeg når den tid kommer. Må kanskje selge en art for å få kabalen til å gå skikkelig opp. Men det er jo så vanskelig ,for hvilken art skulle det så bli,er jo like glad i alle sammen
Nei ,vil ikke tenke på det nå ,tar det som det kommer ,men nå kan det bare ikke komme flere coryer i hus
Postet 22.03.11 kl 09:21
hehe nei nå begynner det vel å bli ganske fullt ettervhert hehe men det skal nok ikke være lett nei! du får kose deg i dag da å nyte de nye fiskene jeg tror jeg ser et egg eller 2 hos killiene men vet jo ikke om det er befruktet, så også at den ene hunnen spiste et par i går, så får sette opp yngletanken fortere enn svint å ta utav eggene, har ikke sett de har brukt moppen da, så vet ikke helt jeg. jaja nå er det jobb!
ha en fin dag
ha en fin dag
Postet 22.03.11 kl 09:24
Postet 22.03.11 kl 13:15
Endret: 22.03.11 kl 13:17
Postet 22.03.11 kl 13:19
En plante, eller er vel egentlig ikke en plante,som jeg har blitt veldig glad i og får til ikke minst,er freskvannstang. denne vokser og gror noe voldsomt hos meg.Jeg fester den på røtter ,greiner og blåfiltermatte alt ettersom. Men å få vist hvor flott den er på bilder ,er helt umulig.Får ikke frem dybden i den der den vokser utover og lager skjul til fiskene.
Dette er det beste jeg klarer men det blir liksom ikke helt riktig.
Dette er det beste jeg klarer men det blir liksom ikke helt riktig.
Postet 22.03.11 kl 13:22
Endret: 22.03.11 kl 13:27
Rita RevestrekOiapoquensis er en kjempeflott cory, og så har de så stilig navn :))) Jeg regner med at du får en økning i endlersbestanden snart også, så får du bare luke ut eventuelt feilfargede hanner. De siste kullene vi har hatt har vært rene i fargen heldigvis :)
Ja navnet er jo et kapitel for seg selv,har trent endel på å uttale det og begynner etterhvert å huske det
Håper jeg klarer å få noen flere endlerser ja ,følger med den sprekkeferdige hunnen i håp om å kunne fange noen yngel .Men har endel planter og flyteplanter,så det er jo sjanse for at de klarer seg uten å bli tatt ut av karet.
Skal nok passe på å luke ut feilfargete hanner når så langt kommer.Hadde vært flott å få en god flokk av disse.
Postet 22.03.11 kl 13:25
Postet 22.03.11 kl 13:31