Sissis våte drømmer (side 97)

Huff blir så sinna av slikt !! Og så ser folk på og tror at det er så enkelt som de viser det ! Man burde virkelig si fra til tv kanalen som produserer programmet, for de viser jo feilinformasjon. Nrk har jo programmet om ikke gjør dette hjemme, og der prøver de jo å ta liv av fiskene . IKKE bra.
Synes det har vært altfor mye slikt på tv nå! Sitter nå og ser på "langt hjemmefra", hvor en stakkars kampfisk er på tur i NY by, med t-bane og det hele. I bollen!! Ble bare tappet litt vann utav, og så skulper de av gårde på tur. Kommentaren er at den ser skremt ut, men det er jo en kampfisk, så litt må den jo tåle!

Det er ikke gode trender for de stakkars fiskene!
Hisset meg skikkelig opp jeg og når jeg så dette,helt utrolig at de ikke visste bedre .
De burde i allefall fått litt veiledning fra butikken ,men det er vel ikke å vente
I filmer liker jeg å tro at selv om en gullfisk og lignende sitter i en liten bolle så har de en som har ansvaret for dyr og rettighetene deres på settet (de har jo det med både edderkopper, biller, insekter osv), som kanskje bare låner ut fiskene når det trengs... selv om det ser dumt ut for oss akvarister at en stor gullfisk lever i en liten bolle så er det jo et gjenkjennelig syn for mange og alt det der. den lever neppe der til vanlig.

Esj at jeg ikke fikk med meg det fra Tid for hjem, usj!

Jeg så det programmet fra det der hvor de prøver masse teite ting på NRK som man ikke skal prøve hjemme, hvor de skulle "fiske" en kampfisk og steke den... Helt teit.
Inger Anne
Det er en grunn til til at akvarier ikke bør stå på gulvet. Ingen høydeforskjell = null heverteffekt = null slamsuging (med mindre du har en slik elektrisk en).

Vannet går rett ut av vinduet fra inni filteret, så det skal gå fint med heverteffekt. Slamsuging har jeg egentlig slutta med for lenge siden, for jeg ser aldri noe å suge opp! Skyldes vel coryer, reker og sandsnegler i alle kar...
Sølvi Gullaksen
Hisset meg skikkelig opp jeg og når jeg så dette,helt utrolig at de ikke visste bedre . De burde i allefall fått litt veiledning fra butikken ,men det er vel ikke å vente ;)

Lurer veldig på om familien hadde ønsket seg et akvarium, eller om dette var noe designerne bare kom på? Det er jo et ganske stort ansvar å få i fanget...
^ haha ja det var DET også.. herre..

prøvde å finne klippet på nett, men tv2 har vel ikke gratis nett-tv? fant ihvertfall en bildeserie hvor det var avbildet et akvarium.. men det sto under et skråtak?

http://www.tv2.no/underholdning/tidforhjem/prosjektblogg/slik-fikk-tid-for-hjem-orden-i-loftkaoset-3707675.html

Er det sånn vippe-lokk på akvariet så ser det ut som det er knapt med plass å kunne lene det bakover ihvertfall. :-s
Koking...
Nå har jeg hatt røttene i vann i flere dager, spylt dem med varmt vann, og skrubbet etter beste evne. Men de lukter vondt, og er ekle! Så nå prøver jeg meg på koking...

De er så fine, at jeg vil virkelig bruke dem. Kanskje jeg skal dynke de i salmivann etterpå, for så å skrubbe dem igjen? Dette har jeg egentlig ikke tolmodighet til. Hmpf...
Sissimor


Så på "Tid for hjem" jeg også.
Ikke bra

Men man kan jo ikke akkurat styre så volsomt med å vente på at det skal gå fire uker når det er et oppussingsprogram som de bare har EN uke på seg

PS: Er IKKE enig med det de gjorde på "Tid for hjem" men dere sjønner vel hva jeg mener
Der er jeg ikke helt enig...de kunne jobbet litt for å få tak i filterguffe... Tror den største synderen her uansett er butikken som ikke har informert godt nok. Som vanlig

Sorry for kupping
Kardinaler i Godteskåla
Da har jeg flyttet de 9 kardinaltetraene over i Godteskåla. De virker veldig fornøyde med å ha kommet over i stort kar igjen, og er på utforskningstur med en gang, og fargene er slått på. De er fortsatt litt tynne, men jeg regner med det vil komme seg etterhvert.

Har litt vondt av den ensomme aeneusen. Den har jo aldri sett en annen cory før, men holdt seg sammen med sebra-mallene hele livet. Nå går den plutselig i en boks ved siden av en haug med coryer, og det er tydelig at den gjerne vil inn der...
Da'kar aneusen. Siterer barnet mitt. Svigerfars monstergravemaskin hadde snublet på hodet ned i et dypt krater og han utbrøt "Da'kar ga'masil"...
Linda W
Da'kar aneusen. Siterer barnet mitt. Svigerfars monstergravemaskin hadde snublet på hodet ned i et dypt krater og han utbrøt "Da'kar ga'masil"...


Tenke, tenke...
Har rett og slett tenkt en del i dag, og ja; det gjør vondt!

Tok vannbytte og luket en god del i Trollskogen, og konkluderte underveis med at grenmallene gjør alt for mye av seg i det karet. De har begynt å knuffe ganske mye, så i dag har jeg bestemt meg for at de må flytte over i Godteskåla. Det bør være gode forhold for dem der. Og så har de jo ca samme farge som super-rotene

Lurer på å flytte dragefinnene over i Trollskogen, etter at grenmaller og microrasboraene har flyttet ut. Drager og troll lyder jo fint sammen, og så får jeg sett mye mer til dem der. De er jo så fantastisk flotte!

Formen er ikke noe å skryte av, så har ikke fått gjordt noe i Fødestua i dag. Satser på en bedre dag i morra...
Drager og troll må jo bare være en super sammensetning
Dragefinner er min absolutte favorittstimfisk, og i en trollskog må de jo gjøre seg godt.
Det var det jeg også tenkte
Du skal få en dag i måra... *Smile*
Håper du får en fantastisk bra dag i morgen!!
Takk Kamilla, satser på det ;D
Rip malin...
Avlivet Malin Kampfisk i dag, for hun hadde blitt så stor at hun lignet Lollo Ferrari. Merkelig at hun skulle bli sånn, og da jeg åpnet henne var det 2 store blærer der med væske. Kanskje hun faktisk har lagt inn silikon, og overdrevet skikkelig?

Skjønner virkelig ikke hvordan det kunne bli sånn. Var jo ikke svulster i den forstand, men det så uansett veldig vondt ut, og hun strevde med svømminga.

Har fått satt igang Fødestua idag, nesten halvfull med vann. Har plantet noe, men klarte å forstyrre bunnlagsnæring såpass at sikten ble borte. Får håpe det har roet seg til i morra, slik at jeg ser hva jeg gjør oppi der...

Ynglene til Blåmann Dverggurami er borte. Ikke så rart egentlig, siden han ikke voktet dem i det heletatt. Men han har begynt å bygge igjen, så neste gang faller jeg sikkert for fristelsen til å ta ut noen. Men Odd Kampfisk har wigglers igjen på kjøkkenet, så nå lurer jeg på om jeg tør å redde unna noen der. Hva om det vokser opp mange hanner? Hjelp!

Luka skikkelig i Godteskåla i dag, og var spent på hva kardinalene ville si til det. De ble tydelig begeistra, for nå gjemmer de seg ikke, men svømmer rundt i åpent farvann. Rare fiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap