Elins lille hjørne (side 99)

Karet øverst til høyre postet jeg vel tidligere i dag - det er karet med green laser.

Karet plassert i midten til venstre er karet hvor krystallrekene går. Det skulle egentlig få en større ominnredning i dag det også, men når jeg så antallet knøttsmå rekeyngel, og fått studert størrelsen på javamosedotten... ja, da dalte motivasjonen litt. Jeg nøyde meg med å knipe av toppene på papegøyebladene og plante de på nytt, samt luke litt i leucocephalaen. Tar ikke lange stunden før en ikke ser inn der i det hele tatt

I tillegg går de fire C. black her, samt 8 kuhlii. Kuhliiene skulle jo egentlig fanges og flyttes i dag, men det krever at hele karet tømmes for ting, og det orket jeg ikke. Så inntil videre er de innvilget asyl her.

[External Image]
Karet i midten til høyre.
En del av weitzmaniyngelen gikk her. Nå er karet tomt (for en stakket stund).

[External Image]

Karet nederst til venstre.
Her bor kirsebærene og C. loxozonus.

[External Image]

Karet nederst til høyre.
Her går de 11 stjernedanioene jeg plukket med meg hjem fra auksjonen i går. Plantene gikk for høye priser i går, så jeg fikk bare med meg en pose med vallisneria. Det er derfor tynt beplantet og ikke spesielt pent enda Men, vallisneria vokser og sprer seg fort, så jeg håper det vokser sammen snart, hvis ikke får jeg kjøpe inn noe mer og plante rundt.
Kuhliiene skal også flytte hit en dag jeg orker jobben med å fange de inn :p Har en kokosnøtthule klar til de som jeg ikke har satt inn enda.

[External Image]
ElinH
Karet øverst til høyre postet jeg vel tidligere i dag - det er karet med green laser. Karet plassert i midten til venstre er karet hvor krystallrekene går. Det skulle egentlig få en større ominnredning i dag det også, men når jeg så antallet knøttsmå rekeyngel, og fått studert størrelsen på javamosedotten... ja, da dalte motivasjonen litt. Jeg nøyde meg med å knipe av toppene på papegøyebladene og plante de på nytt, samt luke litt i leucocephalaen. Tar ikke lange stunden før en ikke ser inn der i det hele tatt :-) I tillegg går de fire C. black her, samt 8 kuhlii. Kuhliiene skulle jo egentlig fanges og flyttes i dag, men det krever at hele karet tømmes for ting, og det orket jeg ikke. Så inntil videre er de innvilget asyl her. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/18056_090309193313_1.jpg[/IMG]

Fornøyd eller ei - Jeg likte det jeg!
Og det øverste bilde på forrige post så er det en sånn der ting man står under ved et borgelig bryllup eller noe sånt! :S
Jeg synes du har vært kjempeflink jeg! Veldig fine kar!
Selv merker jeg at jeg blir litt sånn.... tja, daffere og daffere med tiden, når det gjelder innredning og hvordan karene skal se ut. Jeg har liksom ikke energi til å finne på nye ting hele tiden Men nå har jeg festet meg veldig ved den sør-amerikanske Corydoras-vennlige "stilen"
Til slutt... de to 110 literne jeg har i den hjemmellagde reolen.

110 literen øverst har fått en kraftig luking i dag, pluss at jeg snurret javamose på den ene greina på redmoor rota. Ellers har det ikke skjedd stort her med innredningen.

Mine 8 C140 går her, og i tillegg har gruppen C. metae flyttet inn hit. Akkurat nå er jeg nesten redd for at C140 skal trykke ut 300 egg, så jeg fant ut at disse ikke skal være alene for øyeblikket.
Dessuten har jeg lagt min elsk på C. strigata, og med litt flaks klarer Aquamanias å få med en god stim til meg som også skal gå her. Dette karet blir altså mer "sør-amerikansk selskapsakvarium" enn et typisk corydoras-kar.

[External Image]

110 literen nederst ble tømt for små apistogramma-barn i går og solgt på auksjonen. Da passet det jo greit å luke litt her også, så det gjorde jeg også i dag.
Her går atropersonatusene og weitzmaniene nå, sammen med stimen med T. micagemmae.

Jeg har jo 100+ atroyngel gående her, og har enda 36 weitzmanibarn som er for unge til å selges. Så det er ikke tvingende nødvendig at disse to artene leker sånn helt med det første. Da passer det greit at de får bunkre sammen.

[External Image]
Tusen takk, Mathias og Mona

Det borger vel ikke akkurat for kvalitet det å skulle ominnrede/luke skikkelig i 9 akvarier på en dag... men, det hadde neppe blitt noe bedre om jeg hadde brukt 9 dager per kar

Jeg eier ikke kreativitet eller fantasi i det hele tatt, og ingenting ser ut slik jeg så det for meg inni hodet på forhånd. Det er bare slik det er. Det virker nå som fisken trives, og det er det viktigste.

Og apropos fisk - jeg tror jammen meg det er tid for røde mygglarver
En siste, da. Hadde ikke vasket glasset her enda, så det ble som det ble.

Dette er akvariet her ved PCen. 110 liter, og huser per i dag en del ungfisk:
weitzmaniene som er litt for små for salg enda
metae ungfiskene
en gruppe schultzei som er solgt, men ikke leveres før på onsdag

Dette karet skal være oppvekstkar, og hit skal atrokullet flytte snart (til helgen tenker jeg).

Fordi karet skal huse småttiser, har jeg gjort et par ting. Det ene er grunnen til at det ble akkurat denne 110 literen. Den står rett utenfor badet Enkelt å bytte vann, og takk for det. For bytte vann er noe en gjør ofte når en har små.

Det andre er plantene. Jeg tok en stor rot, som ikke er spesielt spennende, men den lager masse gjemmeplass under. Det er godt å ha noe å krype under for små coryer. Fordi ungfisk før eller senere skal fanges inn, valgte jeg rett og slett å kjøpe noen javabregner og feste på rota. Da er det veldig enkelt å tømme karet for innredning og fange fisk. Leucocephalaen har jeg beholdt både fordi den vokser raskt og suger masse næring ut av vannet - og fordi dette antageligvis er yndlingsplanten min. Både farge og fasong er så fin!

Og fortsatt er det masse plass på bunn til å svømme rundt på. Ser ut som de små trives i hvert fall.

[External Image]
Karene dine er kjempefine
ElinH
Jeg eier ikke kreativitet eller fantasi i det hele tatt, og ingenting ser ut slik jeg så det for meg inni hodet på forhånd. Det er bare slik det er. Det virker nå som fisken trives, og det er det viktigste.

Skjønner ikke hva du snakker om, du har jo kjempefine kar! Også så rene og pene
Takk for det. Dere må se noe jeg ikke ser Mulig det bare er fordi jeg ser for meg hvordan det skal bli - men det blir aldri slik :p

Og ang. rene... det var vel bare akkurat i går, og fordi jeg hadde storstilt opprydning/luking i alle sammen. Nå ser de egentlig helt nyoppsatte ut, selv om de ikke er det. Kan love at de ikke så slik ut når jeg begynte jobben!

Liker egentlig ikke at karene ser nyoppsatte ut, så jeg gleder meg til plantene har vokst litt igjen, og jeg har fått på plass noe eikeløv. Glemte det i går, så jeg må få lagt et par-tre gode never eikeløv til gjennombløting i dag. Da kan jeg putte de i karet om et par dager og de synker med en gang. De fleste - muligens alle - karene skal få noe eikeløv, siden fiskene så tydelig trives med løv på bunnen

Forøvrig kan jeg rapportere at stjernene spiser mikroorm med stor iver. Men, de kommer bort til maten såpass tregt at jeg må overfóre en del. Mikroormen synker, så er de treige har den synket helt til bunns før de rekker å spise. Men, mulig de skjønner mer av fóringsrutinene etter hvert og kommer frem raskere for å spise
Litt bilder

CRS-reker er virkelig dekorative skapninger! Og jeg er så veldig glad for at jeg ser så mange rekeyngel i forskjellige aldere i karet nå.

[External Image]

[External Image]

En bitteliten rekeyngel.
[External Image]
Noen flere bilder.

Kirsebærreke
[External Image]

Lett blanding i opppvekstkaret
[External Image]

Liten weitzmani
[External Image]
CW009

De trenger noe mer kjøtt på kroppen disse unge, grønne, skjønne, men jeg tror jeg enten har 1 hunn + 4 hanner, eller 2 hunner og 3 hanner.

På bildene er tabis servert, og den ble faktisk meget godt mottatt, til forskjell fra de andre coryene mine som er mildt sagt lunkne når tabis daler ned fra "himmelen". Men det er jo bare positivt Greit at de ikke er veldig sære i matveien!

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Ja, du har minst en dame der. På det siste bildet ser jeg en meget kledelig corymage. Og du skulle bare ha visst hvor utrolig misunnelig er jeg! Grrrr!
De er så flotte! De er flotte på bilder, altså, men å faktisk se dem... *sukk*

Ja, det er uten tvil minst en dame der. I tillegg er jeg litt usikker på den som er litt gjemt bak den helt til venstre i bildet. Om det er en hanne, eller en litt slank dame er jeg ikke sikker på, men et par uker på godt fór burde gjøre susen.

Det er uansett flere hanner enn hunner i denne lille gruppen, og akkurat det er jeg veldig fornøyd med
hm, kan jo se om du får en grei titt på finnene på magen.. er de runde er det en dame og jeg er enig med inger anne, sykt misunnelig :p
Det virker som de liker å posere og vise seg fram! Så vidt jeg forstår så gjemmer de seg ikke mye heller?
God idé, Sanne! Skal se om jeg får tatt en titt ovenfra etter hvert

De er mye framme og virker ikke sky, men det kn jo like gjerne være den typiske hyperaktiviteten i nytt kar... vet jo ikke om det vil endre seg i løpet av de neste dagene. Men jeg håper ikke det, for de er fantastisk fine å se på!
Green Laser damer er noen luringer. Det kan godt være du har flere hunner der enn du tror, Elin!

Husker du jeg nevnte en ting ang. de 4 Green Laserne jeg plukket ut og satte i en 85 liter for seg selv, i håp om at de ville legge noen egg? Det gjorde de da, etter et par uker... men gjett om jeg ble overrasket! Den minste og slankeste av dem alle 4, som jeg tok med fordi jeg tenkte "Dette er garantert en HANN!", presset ut over 80 egg!! Jøje meg, når den lille tøtta greide å romme så mange egg.... helt utrolig.
Jeg har enda ikke kommet over det å bli lurt sånn, hehe

PS! Elin, hva kostet Green Laserne hos Aquamanias?
Er det viltfangede voksne, eller akvarieoppdrettede ungfisk du har? (de ser relativt unge ut på bildene?)
De er ungfisk fra Sverige såvidt jeg forstod, så dette er nok ikke VF. Mulig de ikke er kjønnsmodne enda, selv om størrelsen egentlig er god på dem (bare litt slanke).

Han hadde egentlig ikke bestemt pris enda, men jeg måtte jo ha dem, så han måtte ta stilling til det litt fort. Jeg betalte 200 kroner per stykk for disse. Om det er gjeldende pris på de 5 siste også aner jeg ikke (siden han måtte bestemme seg kjapt)
Tilfeldig bekjentskap
© Stein Edward James Grønning
Reklame for plussmedlemskap