sommerfugler, han hun?

har nettopp fått meg to sommefuglciklider, hvordan kan jeg se om de er forsjellig kjønn?

den ene har litt sterkere farger enn den andre, og "tøffer" seg ganske mye er dette sannsynligvis en han?
Forskjellen kan visstnok sees på den øverste finnen. Den strekker seg litt lengere opp helt foran på hannsommerfugelciklidene. Det er ikke så lett å se om du ikke har en hanne og ei hue som du kan samenligne direkte. Med andre ord, ikke lett for et utrent øye.
Gå inn i fiskebasen og les under informasjonen der. Deretter benytter du denne informasjonen når du ser på bildene i basen. Noen av bildene har kjønn i teksten til bildet.
ikke lett dette tydligvis de i fiskebasen som er merket han/hun er jo ommvendt av det som står rundtom på forumet??
Auda, her ble jeg litt forrvira... jeg har blitt fortalt at den med lengst toppfinne( det finnes sikkert et bedre navn) er en sommerfugel hanne, men nå er jeg i tvil. Noen som kan oppklare?
hannens fremste "pigg" på ryggfinnen er lengre enn de andre. hunnene har like lange...
Det er riktig det som står i fiskebasen. Hannen har lengre 'pigger', hunnen har rødere mage. Hunnen er også noe mindre enn hannen.
på det ene bilde i fiskebasen står det female under den med lengst pigg????????
har sendt mail.
Hei.
Jeg har sendt deg en mail. Jeg kan ta noen bilder av mine sommerfugler, det er et par, så kan du se etter forskjeller mellom dem utfra de bildene.
Lars Solem
Det er riktig det som står i fiskebasen. Hannen har lengre 'pigger', hunnen har rødere mage. Hunnen er også noe mindre enn hannen.


hunnene blir røde på når hun e klar til lek ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bernd Jung
Reklame for plussmedlemskap