guppyene føder jo aldri!!

Jeg har 3 guppydamer som er gravide. etter min beregning så må de snart være ca 2 mnd "på vei". De er sprekkstore som kofferter,har vært slik i snart 2 uker. Vannverdiene er gode og det er kun 1 hanne sammens de,så ikke noe stress. Tempen ligger ¨på ca 26grader. Hva skjer!!!??
Vent en uke eller 2. De er ikke 2 måneder på vei, for guppyene føder 1 gang i måneden.

Det som kan ha skjedd, er at de har fødet, spist opp yngelen og blitt gravide igjen uten at du vet at det har vært en fødsel
faktisk så er de så langt på vei. Har hatt guppy mange ganger før som har født ca 1 gang i måneden men disse er langt ifra normalen. flekken bakpå kroppen begynner å¨bli rødlig nå. Rare greier!
Jeg hadde Guppyer som gikk i to måneder før første yngelgjengen kom. Etter det fødte de ca en gang pr måned. Bare smør deg med tålmodighet, det kommet ut noe til slutt. *s*
min guppy også
jeg har en guppy hunne som ikke vil føde. jeg kjøpte den gravid fra dyrebutikken, (den så gravid ut og var en av tre stk som var sånn der) men den vil rett og slett ikke føde de...

her er altså den guppyen. jeg har ingen andre guppyer... skal skaffe snart

I forhold til størrelsen på din guppy er det nok en stund til den føder. Når det har sett ut som om den skal eksplodere i tre uker da kan du begynne å vente. Din Guppy ser faktisk slank ut. Har ikke bilde av mine gravide guppyer akkurat nå, men de er ihvertfall to ganger så store som din.
ok =C
tror du det blir noe av min?
Om det blir noe av den?
Mener du om jeg tror hun vil føde? Om hun er gravid vil hun garantert det. Bare ikke stress henne med å ha henne oppi fødenett e.l. det kommer det som regel aldri noe godt utav. Hun vil sikkert sette pris på noen artsfrender også. En hann og tre fire hoer burde holde. Da er du garantert masse nye guppier i løpet av kort tid ;0)
ok. Takk!

det skal skaffes i januar eller noe
jeg skal foresten reise bort i nyttårhelga og bir borte en liten uke...viss guppyene føder mens jeg er borte så er det ingen der til å mate yngelen. Men det er ett godt innkjørt kar,regner med at de finner noe å livnære seg på?
70 dager...
Leste at en gravid guppy kan gå 70 dager gravid før hun føder, om hun føler seg stresset etc...
Er min gravid?
Denne er mykje tjukkare enn den andre hoa. Den mørke flekken på bak/undersida av magen har den noke med graviditet å gjere?
Den mørke fleken sies å være yngelens øyne som vises gjennom buken.
Inaktiv bruker
Todde ikke mine gyppier heller fødet til det ble nok vegitasjon i akvariet, faktumet var at de har fødet masse men yngelen ble spist opp nå er det en hel overflod her i begge akvariene skal ta alle i samme for å få ned inavls prosenten, da får jeg blanding av ekte gyppy butikk gyppy og englers, spennende hvordan de blir seende ut til slutt.
Mine guppyer har alltid en rød flekk bak ) De kommer sikkert når det passer seg :p
De fleste guppyer er nærmest konstant drektige, så det er ikke så underlig. Ser en derimot en guppyhunn uten mørk flekk i buken, kan en regne med at hun nettopp har fått et kull.
ML
Denne er mykje tjukkare enn den andre hoa. Den mørke flekken på bak/undersida av magen har den noke med graviditet å gjere?


Den mørke flekken ved gattåpningen til hunnguppy er der fra fisken er kjønnsmoden ved 3 mnd. alder, men den blir større og mer markert under graviditet.
E denne guppyen gravid???
Jeg lurer på om denne guppyen er gravid har tre hunner men denne er mye tykkere enn de andre hunnene har et bilde av den men det er ikke bra....

Håper du ser det...

Love you fish
Den så veldig tykk ut, var også svart bak. Så får denne fisken det rolig og er i det store trygge akvariet, så føder den nok snart. Jeg ha selv noen som var slik, og når de ble flyttet fra små boller på 2 - 3 liter og over til akvariet, så kom ynglene etter kort tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap