Etter å ha fått "dispansasjon" av husets vettuge halvdel til å bruke det minste rommet i huset (ca 8 kvm) til akvarierom, var ikke undertegnede særlig sen med å få tak i kar og materialer til 2 reoler. Etter å endelig ha fått startet opp de fleste karene i reolen min er det noen nye arter i heimen jeg har ønsket meg lenge og ENDELIG fått plass til. Etter å ha lest
artikkelen til Jan Erik Telnes om denne vakre mallen MÅTTE jeg bare ha den. L-260 Hypancistrus Queen Arabesque Pleco. 2 stykker svømmer nå glade og fornøyde rundt i karet og venter på at de skal bli flere. Har planer om å ha 2 hanner og 3-4 hoer oppi her. De går nå i en 52 liter. Se bilde 1
kar nr 2, 54 liter, skal huse et par med L-144, bare det får stabilisert seg. (ny pumpe). De går midlertidig sammen med L-260. (Takk til JanR)
Kar nr 3 som er klart er et lite Tanganyikakar for Neolamprologus Multifasciatus. Her går det 4 stykker. Det tok ca 3 timer før størstemann, sannsynligvis en hanne, var i full gang med å utforske sneglehusene. Tror det er 1 hanne og 3 hunner her. Karet er på 54 liter og er innredet med en bakgrunn som heter Europet Polyrin, 6 kg korallstein, et par planter sneglehus og en svart "kullstein" for å skape litt kontrast til den lyse sanden. Er ikke helt sikker på at hverken kullsteinen eller plantene blir værende der lenge, synes kansje det krasjer litt med biotopet, samt at fisken graver noe helt vannvittig. innspill ønskes...Bilde nr 2.
Kar nr 4: 15 liter, innredet med engelsk elvegrus og masse javamose. Her er det allerede blitt en hel drøss med kirsebærreker. (Nok en takk til JanR)
Kar nr 5, 74 liter inneholder yngel av Maylandia estherae og Aulonocara sp "Red Rubin"
Kar nr 6, 64 liter vil bli yngelkar,
Kar nr 7, 160 liter vil stå som karantenekar inntil videre, mens
Kar nr 8, også en 160 liter vil snart få besøk av et par med Brilliant turkis diskus. Disse går nå i en 80 liter i gangen. Skulle egentlig ha flyttet de over idag, men de fant plutselig ut at de skulle belegge halve pumpa med egg..... Bilde 3.
Så det får nok drøye en stund. 80 literen skal da innredes til til 6 stk VF Brochis splendens.
Så mitt neste prosjekt nå blir å opprette en liten godstol med innebygget kaffekanne og askebeger på koserommet mitt.
Har en vag anelse om at jeg må være snill gutt og bare si "ja,kjære" i x antall uker fremover. Spesielt med tanke på at det i tillegg til de 8 karene på akvarierommet, står 80 liter og 160 liter med malawi i gangen, og i stua står det et 170 liters selskapskar, et 236 og et 375 liters malawikar. (Ho synes nok innerst inne at 13 kar holder). For å være ærlig synes vel kansje jeg også at det holder for en stund nå.