Hva heter fisken?

Hei..

Kjøpte 2 nye fisker i går, men klarte å glemme navnet innen jeg kom hjem..

Noen som kan hjelpe meg?

Beklager dårlig bilde, tatt med et dårlig mobil kamera.

http://img73.imageshack.us/my.php?image=fiskvp9.jpg

[External Image]
er nok en slags ciklide.
fiskene hadde litt bleke farger der, blir nok lettere å identifisere dem når de har fått igjen fargene.
jeg fåreslår at du prøver å ta ett nytt bilde igjen da. gi dem noen timer.
tror nesten det kan være en sebraciklide. som sagt, prøv å få tak i ett bedre bilde. men det KAN være en sebra cikldie.
det er bare de flekkene som forvirrer meg litt... men det ser nesten ut som om de har antydnigner til striper.
i såfall er det nok ungfisk.
Inaktiv bruker
Syns det ser ut som en slags juvelciklide som er litt blek i fargene. Ta et søk i fiskebasen og se om noen ligner på dine
Det kan være små sebraciklider.
Ligner på de i den størrelsen jeg har på barna mine.
De voksne er kanskje 8 ganger så store :P
Janern
Det kan være små sebraciklider. Ligner på de i den størrelsen jeg har på barna mine. De voksne er [I]kanskje[/I] 8 ganger så store :P


Tvilsomt. Dyrebutikken anbefalte meg disse, istedenfor botia (litt spesiellt å anbefale det, meen), fordi at karet mitt ble for lite til botia. Da kan det ikke være sebra eller juvelciklider?
Noen andre som kan hjelpe meg? Sinnsykt irriterende å ikke vite navnet.
Inaktiv bruker
Dyrebutikker sier ofte mye rart Hvor stort er karet ditt?
Jeg syns de ligner mest på disse, men jeg har ikke så veldig god greie på ciklider må jeg innrømme.
Du kan søke på "ciklide" i fiskebasen å se på bildene av de fiskene som kommer opp.
Det er en slags dvergciklide. (Apistogramma)
Roy L.
Det er en slags dvergciklide. (Apistogramma)


Sikker?
Inaktiv bruker
Ta deg en tur innom butikken igjen hvis du bryr deg om hva slags fisk du har kjøpt.
Det kan være lurt å gjøre noen flere forsøk på å ta bedre bilder av fisken, om det ønskes sikrere artsbestemmelse.

Sideflekken på den avbildede fisken ser ut til å være for langt bak til at det skal kunne være en Apistogramma-art.

Synes jeg ser antydning til en sort flekk på gjellelokkene, og blant cichlidene er det i tilfellet bare de afrikanske som har det.

Da er det kanskje en liten mulighet for at dette er en Anomalochromis thomasi, afrikansk sommerfuglcichlide ?

Tom C
Det kan være lurt å gjøre noen flere forsøk på å ta bedre bilder av fisken, om det ønskes sikrere artsbestemmelse. Sideflekken på den avbildede fisken ser ut til å være for langt bak til at det skal kunne være en Apistogramma-art. Synes jeg ser antydning til en sort flekk på gjellelokkene, og blant cichlidene er det i tilfellet bare de afrikanske som har det. Da er det kanskje en liten mulighet for at dette er en [URLBLOCK1] ?


Heisann Tom C.

Takk for svar, kan stemme det tipset du kom med. Får ta noen bedre bilder i morgen.

Som regel vet jeg hvordan fisk jeg kjøper, ettersom jeg ikke kjøper fisk på impuls, men denne gangen skulle jeg ha en botia, men de hadde fått hvitprikk i dyrebutikken, og da anbefalte de ansatte meg denne. "Vi har nettopp fått inn noen helt nye xxx (hun sa det latinske navnet, ikke så lett å få med seg).
Jeg vil også tippe på Afrikansk sommerfugl. Hadde et par av dem for en stund siden og de var veldig like på den du har tatt bilde av.
juvel ciclide ja! de kan det være.. er ihvertfall en ciklide!
men flekkene stemmer helt med de mine juveler har. men dine fisker har jo antydninger til striper...
Tom C
Det kan være lurt å gjøre noen flere forsøk på å ta bedre bilder av fisken, om det ønskes sikrere artsbestemmelse. Sideflekken på den avbildede fisken ser ut til å være for langt bak til at det skal kunne være en Apistogramma-art. Synes jeg ser antydning til en sort flekk på gjellelokkene, og blant cichlidene er det i tilfellet bare de afrikanske som har det. Da er det kanskje en liten mulighet for at dette er en [URLBLOCK1] ?


Ikke mye bedre bilder, men kan kanskje hjelpe litt?

http://img232.imageshack.us/my.php?image=fisk2nq1.jpg
Synes absolutt det ligner på en type sommerfugl ciklide ja. Usikker på hvilken men.
Fremdeles en Afrikansk sommerfugl i mine øyne.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap