3000! (side 3)

S.B.F
Noe av det jeg liker best med akvaforum.no, er dens oppbygging og layout. Forumet er oversiktlig og brukervennlig med et innbydende design. Genial oppbyggingen av "personlige sider" med god oversikt og rom for masse informasjon. Dyktige moderatorer med sine ulike spesialfelt og fokus på at forumet skal bære preg av å være seriøst - Saklig, unngå sms-språk og overdreven tegnsetting mm. Ryddige, interessante og innholdsrike funksjoner på oppgavelinjen øverst på siden. Godt utbyggde kunnskapsbaser. Det er nok ikke noen tilfeldighet at dette fora øker i popularitet! .


Denne skriver jeg under på! Kjempebra sakt, og akkuratt slik jeg føler det
Jeg er veldig enig i det meste her. Akkurat designet synes jeg nok dessverre er litt stuck i 90 tallet Men layouten er veldig bra, og det som gjør dette greiere å rote rundt i enn konkurrenter. Det eneste er at det burde vært litt mer klare forskjeller på forskjellige biter av funksjonaliteten, med f.eks. farger eller annet klart skille på hva som er profilbiter, hva som er forumbiter, hva som er fiskebasebiter osv.

Aktuelle tilleggsting antar jeg må være en mer utfyllende profilside, som har litt bloggfunksjonalitet, og som bla. kunne hatt oppdrettsinfo, en slags artikkelbit hvor man kunne skrive om prosjekter, som også kunne bli publisert på fremsiden etter godkjenning osv.

Jeg skulle også likt å se en forandring på fiskeprofilen. Sånn det er nå så blir det så uklart om hva som er trivselsverdi og hva som er bare nok for å overleve. I noen tilfeller vet man ikke mer, mens i andre har man mer info enn bare minimum og maksimum. Nøyaktig hvordan vet jeg ikke, men er noe jeg har grubla på lenge
Flotte innspill der biXen Sikker på at det tas til etterretning av Holger

Det er nok ikke mange dagene til vi passerer 4000 medlemmer! Det er tydelig at hva AF kan tilby er noe mange vil ta del i.

Som Frank nevner ovenfor så postes det jo så mange innlegg på AF for tiden at som mod så rekker en ikke over alt lenger. Det står i sterk kontrast til de første månedene etter oppstart Da satt vi vel nærmest å ventet på innleggene slik at vi kunne ha noe å lese gjennom
hehe mange som bruker forumet ja .....
har til og med vært i flere dyrebutikker som slår opp i akvaforum for og kunne gi kunder svar
Akvaforum er en genial internettside. det er desidert den nettsiden jeg sitter mest innpå for tiden, enten jeg svarer på innlegg, stiller spørsmål, eller bare leser artikler eller roter rundt i fiskebasen eller på profilene til folk.
jeg liker veldig godt å lese artiklene på denne sida, å synes det har vært rett å slett spennende å lese disse reisebrevene som har kommet inn.
jeg går ut ifra at de fleste diskusjonene (om alder osv) er lagt på is nå, men jeg vil bare skyte inn noe likevel. ^^

*kremt*

jeg er under 18 år, å vil bare si at det ikke er noen nettside, som har vært til større hjelp for meg enn akkurat denne.
Akvaforum, har vært til mye større hjelp enn de mange bøkene mine, eller folka bak disken i dyrebutikken har vært.
Akvaforum, er ett sted hvor man kan sette seg ned noen timer å slappe av. her inne kan man snakke med tusenvis av mennesker. (man kan jo det! vi nærmer oss jo 4000 nå!)
å for å si det slik, så føles det nesten som om jeg kjenner, flere av medlemene her inne!

det er jo "kjente" igjengangere, som jeg stadig møter på, hver dag her inne.
eks. Gry, biXen, Mona O, Keisol, Ovis, og våre elskede moderatorer, for å nevne bare få av dem.
å av alle å en hver så lærer jeg hver dag noe nytt.
selv om jeg eglentig ikke regner meg som en nybegynner lengre.

som mange har sagt tidligere er dette forumet langt mer oversiktlig enn de fleste andre forum jeg har besøkt. Norske, som utenlandske.
å hvis noen spør meg hvem jeg foretrekker mest av NA og AF,
så sier jeg helt klart; "A.F BY A MILE!!" ^^
_____________________________________________________________
jeg har vel nevnt det tidligere men, det er bare èn bitteliten ting jeg savner her på AF, som de har på NA, å det er smilelys. ^^
det virker som en liten og unødvendig ting, å det er det kanskje også, men som nevnt i tidligere tråder, så er det mange unge her inne, å vi er liksom litt... avhengige av smilefjes og andre ikoner vi! :P
vært litt kjekt om vi kunne fått fiksa med noen? noen enkle bare! ^^
Vi har bare ekte smileys

Oldschool
Håvard Støre Andresen
Vi har bare ekte smileys;) Oldschool :D


ja. ska d værra så ska d værra! ;P

vi får klare oss med Oldschool en stund til da! ^^


....Old School er forresten en veldig morsom film!!
haha! sorry.. litt sånn.. filmfreak på sì sjø.
det er min nest største hobby, etter akvarium!
Johnny Jahren
har til og med vært i flere dyrebutikker som slår opp i akvaforum for og kunne gi kunder svar ;)


Søstra mi opplevde dette i Tromsø, hun lurte på noe ang sommerfuglcicklider.
"Vent litt, jeg skal sjekke", sa hun i butikken. Og logget seg rett på akvaforum

Da ble jeg litt kry!
Ja, jeg synes det er supert! Har også kommet i snakk med butikkansatte som har sjekket basen, eller andre som har sagt at de ikke kan så mye, og at de har tenkt å pugge litt fra akvaforum

Det jeg irriterer meg over, er at jeg ikke klarer å få opp hverken basen eller forumet på mobiltelefonen... Den støtter wap, men blanker helt ut når jeg skal inn her... Hadde vært så kult å kunne finne info hvis jeg står i butikken og forelsker meg i en ukjent fisk
Plussmedlem
Aggi
Det jeg irriterer meg over, er at jeg ikke klarer å få opp hverken basen eller forumet på mobiltelefonen... Den støtter wap, men blanker helt ut når jeg skal inn her... Hadde vært så kult å kunne finne info hvis jeg står i butikken og forelsker meg i en ukjent fisk :)

Mobilvenleg kunnskapsbase står på todo-lista.
jeg kommer inn på akvaforum via mobilen.
jeg pleier å gå inn der dersom jeg står i dyrebutikken å ser en fisk jeg vil vite mer om! ^^
funker eglentig greit, bortsett fra at jeg ikke får opp bildene noen ganger.
å teksten i forumene kan stå litt.. rart. på rekke nedover nesten. litt vanskelig å forklare..
jeg klarer heller ikke å logge inn på profilen min for å svare på innlegg via mobilen.
men som sagt, å sjekke info om en og annen fisk går helt greit!
jeg synes det er litt betryggende å vite at jeg "alltid kan ha med meg akvaforum i lomma"! :P
hehe...
Hvis man legger inn Operamini på mobilen så får man igrunnen opp det meste av nettsider og får gjort alt. Men jeg orker ikke hente ned halve internett hver gang jeg søker på fisk, så det er jo fordel om Holger gjør slik at når det er en mobil så får den bare hente ned de relevante filene. Og det er nok det han mener :P
biXen
Hvis man legger inn Operamini på mobilen så får man igrunnen opp det meste av nettsider og får gjort alt. Men jeg orker ikke hente ned halve internett hver gang jeg søker på fisk, så det er jo fordel om Holger gjør slik at når det er en mobil så får den bare hente ned de relevante filene. Og det er nok det han mener :P


Dere dør jo ikke om dere ikke er på AF 24/7 .....eller?

Svein
Holger Lockertsen
[QUOTE=Aggi]Det jeg irriterer meg over, er at jeg ikke klarer å få opp hverken basen eller forumet på mobiltelefonen... Den støtter wap, men blanker helt ut når jeg skal inn her... Hadde vært så kult å kunne finne info hvis jeg står i butikken og forelsker meg i en ukjent fisk :)

Mobilvenleg kunnskapsbase står på todo-lista.
Å, takk! Du er en knupp, altså!
Svein Antonsen
[QUOTE=biXen]Hvis man legger inn Operamini på mobilen så får man igrunnen opp det meste av nettsider og får gjort alt. Men jeg orker ikke hente ned halve internett hver gang jeg søker på fisk, så det er jo fordel om Holger gjør slik at når det er en mobil så får den bare hente ned de relevante filene. Og det er nok det han mener :P


Dere dør jo ikke om dere ikke er på AF 24/7 .....eller?

Svein
Nei, men akkurat når man står i en dyrebutikk man vanligvis ikke er innom, så er det litt kjipt å måtte reise hjem for å sjekke basen før man kan kjøpe fisk...

Jeg vet ikke hvorfor telefonen min ikke vil laste ned sidene her på af. Jeg har jo en 3G telefon, men på min dialekt betyr "trege" det samme som treig
Av og til får jeg første siden opp, andre ganger ingen.... Bare står og surrer og laster... Så får jeg beskjed om at minnet er fullt... Basen kommer jeg ikke inn på i det hele tatt...
Svein Antonsen
Dere dør jo ikke om dere ikke er på AF 24/7 :-).....eller? Svein


Brukt det en gang, da kikka jeg på maller. Gidder ikke å ha med hjem noe som blir en halvmeter. Litt IQ å bruke AF basen da Bruker mobilen til nettet ellers, men helst på ferie.
Svein Antonsen
[QUOTE=biXen]Hvis man legger inn Operamini på mobilen så får man igrunnen opp det meste av nettsider og får gjort alt. Men jeg orker ikke hente ned halve internett hver gang jeg søker på fisk, så det er jo fordel om Holger gjør slik at når det er en mobil så får den bare hente ned de relevante filene. Og det er nok det han mener :P


Dere dør jo ikke om dere ikke er på AF 24/7 .....eller?

Svein

vel, jeg dør vel ikke. ;P
men det er utrolig kjekt å komme inn via mobilen, for å sjekke opp litt info i basen.
det står nemmelig mer der enn det de fleste bak disken vet!
Akvaforum på mobilen er også fint som tidsfordriv når man venter på bussen! ^^
Ojojoj, kun 6 (!) nye medlemmer nå så er vi 4000 medlemmer!
Må innrømme noe.... :S
Ikke er jeg avhengig av alkohol eller tobakk...
Ikke er jeg avhengig av andre kjemiske stoffer...
Ikke er jeg avhengig av spill...

Men da jeg ikke kom meg inn igjen på forum da siden var nede, da fikk jeg et øyeblikk med abstinenser....

Er ikke det fryktelig når man akkurat skal til å skive et innlegg, og så kommer man rett og slett ikke inn?
Og når man endelig kommer seg inn, ja da har man glemt hva man skal skrive ;P
Jotakk, kjenner til følelsen av endelig å ha greid å skvise inn litt ekstra tid på forumet, og så møtes man av en server som har fått ett kortvarig tilfelle av hikke.
Der sitter en å fyrer løs på F5 til ting funker igjen :p
Dette på tross av at abstinens er velkjent, som røyker. Kan jo ikke sitte å dampe hele dagen heller
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap