Krysning av albino og vanlig ancistrus

heisann. jeg har en helt vanelig albino ancistrus. men lurer på om det ¨år ann å "krysse" denne med en helt vanelig brun-svart ancistrus. eller blire litt sånn farge feil å mye rart da.
Inaktiv bruker
Albino er en "fargefeil" som du kaller det, et individ med en genfeil.. Eventuell yngel kan være begge fargevariantene, avhengig av hvilke genkombinasjoner de får fra foreldrene. Men det blir nok ikke andre farger en foreldrene, visst det var det du lurte på.
En albino-Ancistrus og en vanlig brun Ancistrus er bare to fargevarianter av samme sak.

Jeg hadde et lekspar som produserte kull på løpende bånd, et nytt hver fjortende dag. Hunnen var albino, hannen var vanlig brun.

I kullene deres, hver gang, var omtrent halvparten albino og den andre halvparten var vanlige brune. Muligens var de brune littegrann i flertall, men jeg synes det så temmelig likt ut.

Mors farge og fars farge hadde altså like stor påvirkningskraft hos dette paret i alle fall
ok så det går ann at dem får onger assa. men ossen ser jeg forskjell på hann å hunn. ere sånn at han har sånne "horn" som jeg kaller det å det har ikke jenta liksom
hannen har "skjegg" mens hunnen ikke har... i såfall kun noen små "antydninger".

kan ho-ancistruser ha skjegg?!:O
Jeg har lest at det bare er hannene jeg..så man kan aldri være sikker på kjønn?:S
(med mindre den ikke har barter)
x)

-maria-
Hunnen kan få skjegg men dette er meget begrenset til bitte små stubber helt framme rundt hodet. Hannen derimot får mye kraftigere vekst på større deler av hodet, du tar ikke feil når du ser det Når det gjelder avel har jeg også et blandingspar, hvor hannen er brun, her blir alt brunt. Har vel hatt 10 kull snart på disse, og alle blir altså brune her, så hannen har nok kraftigst gener her, som ellers i livet
Bengt Fossli
Hunnen kan få skjegg men dette er meget begrenset til bitte små stubber helt framme rundt hodet. Hannen derimot får mye kraftigere vekst på større deler av hodet, du tar ikke feil når du ser det:) Når det gjelder avel har jeg også et blandingspar, hvor hannen er brun, her blir alt brunt. Har vel hatt 10 kull snart på disse, og alle blir altså brune her, så hannen har nok kraftigst gener her, som ellers i livet:-)



Ok!
Takk for svar!..ble engestelig om jeg hadde en HUNN her uten å vite det, men det er en hanne!;D
Tilfeldig bekjentskap
© Margit Emilie Marita Isabel Wevang
Reklame for plussmedlemskap