Sjøhester! Interessant film med overraskende avslutning

Hei!
Her kommer en fascinerende film om sjøhester fra Youtube. Fikk bakoversveis av siste del! Fantastisk.

<embed src="http://www.youtube.com/v/Y2x2dIlfLU4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
ÅÅÅÅÅ! Plutselig fikk jeg lyst på saltvannskar.....
Helt fantastisk, artig å få se slikt. Må bare skjerpe inn her nå. Lysten på saltvannsakv. kan ta overhånd før jeg får overbevist meg selv om at jeg egentli ikke har plass.
Flott filmbit dette.

Trodde ikke dette var mulig å få til i akvarie.
Nydelig! Åå, så søtt!

Går det ann å ha sjøhester i saltvannsakvarier? Får man tak i det i norge? (Ikke det at jeg skal ha, men bare lurer)
Noen som har erfaring med både ferskvann og saltvann? Er det myyyyyyye vanskeligere/mere jobb å holde et saltvannsakvarium?

Det er jo liksom Rolls Roycen da....
Fiskeelsker!
Nydelig! Åå, så søtt! Går det ann å ha sjøhester i saltvannsakvarier? Får man tak i det i norge? (Ikke det at jeg skal ha, men bare lurer)


Joa..
Dem har på jan holt ved bislett i oslo
Er en stund siden jeg var innom sist men sist jeg var der hadde dem sjøhester der, ta en tlf vell

Mye pent og se på!
Nei, skal nok ikke ha. Har ikke engang Saltvannsakvarium
Saltvannskar har aldri fristet meg det minste; dårlig med L-maller

Men nå må jeg si jeg fikk lyst på et rundt 300 liter, ja

Donald
Saltvannskar har aldri fristet meg det minste; dårlig med L-maller:-)


Det er noe med alt

Men det hadde vært kult med et saltvannsakvarie.

Andreas Bjørvik
Alltid hatt lyst på sjøhester,
og hvis det noengang blir saltvannsakvarium,
(som antakelig ikke skjer) blir det sjøhester jeg skal ha

Utrolig fine og artige skapninger.
en fyr på akvasia zoo sa en gang...
Jan Normann
Noen som har erfaring med både ferskvann og saltvann? Er det myyyyyyye vanskeligere/mere jobb å holde et saltvannsakvarium?


på akvasia zoo i trondheim ar de både ferskvann, og saltvanns fisk, og en gang jeg spurte, bare av nyskjerrighet, så sa han fyr`n der at det var litt mer enn med vanlig akvarium.
saltvannskaret bør helst være ganske stort, å det tar visst mye mer plass og lengre tid å få det helt slik man skal ha det. ting å tang går vel litt seinere med saltvann.
fisken som skal være i saltvann er dyrere enn i ferskvann, en liten klovnefisk går for 200-300kr++. mat osv er litt dyrere å vanskeligere å få tak i enn hos tropisk ferskvann.
mange av fiskene stiller noen krav, som at klovnefisken trenger anemoner (de vokser sikkert også veldig seint) og ikke liker seg helt alene.
det var det han fyr`n på akvasia sa til meg. om jeg ikke husker helt feil var det også noe med salter eller midler eller noe sånt som kostet litt.
etter det jeg har forstått trenger man mer enn bare filter, varmekolbe og lys også.
har også hørt noe om evertebrater, men er jammen ikke helt sikker på hva det er gitt!

vet ikke om dette svarte helt på spørsmålet ditt da.
har aldri, og kommer aldri til å få saltvannsakvarium.
trives best med ferskvann.
får nok saltvann her jeg bor jeg!

Inntrykket mitt er at alt som har med saltvann å gjøre, koster skjorta, og litt til...
Saltet Ciklide henviser til er saltvannsmiks. Det duger nemlig ikke med vanlig husholdningssalt i vannet. En skikkelig saltvannsmiks må til, og det koster selvsagt litt. Jeg har et akvarium med brakkvann her i huset (som bikkja av en eller annen merkelig grunn på død og liv skal drikke vannet av), men ikke noe saltvannsakvarium. Med tiden må jeg nok gå til anskaffelse av det også, ettersom kula mi skal ha saltvann når den blir stor. Ja, man må ha mer enn filter i et saltvannsakvarium. Man må også ha skummer.
Hvis dere vil se på saltvannsakvarium, så ta en titt innom akvariemagasinet på Løren i Oslo. Jeg var der for første gang for noen uker siden, og ble omtrent stående å gape. Noe så flott! Det blir så en drømmer om å anskaffe. Sukk... Men, jeg skal nok greie å holde meg til fersk-/brakkvann, med unntak av saltvann til kula. Det koster som sagt skjorta, og dessuten sliter jeg mer enn nok med å finne plass til ferskvannsakvariene. Bare så fryktelig synd at jeg så beinhardt holder på at gjesterommet skal være gjesterom. Det hadde vært kjekt å gjøre om rommet til akvarierom...
Dyrehagen
Bare så fryktelig synd at jeg så beinhardt holder på at gjesterommet skal være gjesterom. Det hadde vært kjekt å gjøre om rommet til akvarierom...


Bare tenk hvor praktisk det er å ha en sovesofa blandt akvariene. Skikkelig behagelig å avslappende når du skal nyte synet av dine anstrengelser...
Og så er det vel spennende å være sovende gjest i et akvarierom?
Aggi
Bare tenk hvor praktisk det er å ha en sovesofa blandt akvariene. Skikkelig behagelig å avslappende når du skal nyte synet av dine anstrengelser... ;) Og så er det vel spennende å være sovende gjest i et akvarierom? :D

... og være nødt til å springe på do annenhvert minutt hele natta, pga. at det sildrer og renner i akvariene hele tiden...

For øvrig er rommet så lite at det blir enten seng eller akvarium. Det er akkurat plass til en dobbeltseng og et lite nattbord. Det er egentlig ikke plass til bagasje en gang, for de som er på besøk. Det kommer til å være det eneste fredede rommet i hele huset. Nå har jeg akvarium på begge stuene, soverommet og kjøkkenet. I tillegg tror jeg at jeg kommer til å sette coryyngel på badet neste gang, og artemiaklekkeren er allerede satt opp på veggen der. Når det kommer reoler i huset, havner de i gangen. Og da var det ikke flere rom å ta av! Snakk om å være hektet på hobbyen sin! Jeg tror forresten at jeg vil sette opp en minireol på kjøkkenet (eller helst en veldig, veldig solid hylle - hvis noen har tips til noe, tas det imot med takk ) og plassere alle yngel-, reke-, krabbe- og karantenekarene der. Nå står de rundt omkring i vinduskarmene i huset, og det er ikke verdens beste løsning. Grunnen til at det vil være bedre med en hylleseksjon, er at det er så forskjellig størrelse på karene. Det er kun to av disse karene som er like store. Men, så er det å finne en hylleseksjon som er kraftig nok til å tåle alle kiloene med vann da. For selv om det er få liter i karene, så blir det veldig mange liter tilsammen. Det står nå 6 små kar rundt omkring i vinduskarmene.
Den filmen var heeeeerlig!!!!
Det var jo en ganske fin film!
Når jeg skal flytte ut fra huset så blir det to saltvanskar!
Dyrehagen
... og være nødt til å springe på do annenhvert minutt hele natta, pga. at det sildrer og renner i akvariene hele tiden... ;-)


Hehe jeg har 2 akvarier på samme rom som jeg sover i med innvendige pumper,ingen problemer her


Fredrik84
[QUOTE=Dyrehagen]... og være nødt til å springe på do annenhvert minutt hele natta, pga. at det sildrer og renner i akvariene hele tiden... ;-)


Hehe jeg har 2 akvarier på samme rom som jeg sover i med innvendige pumper,ingen problemer her




Hehe har to akvarier jeg oxo på rommet med innvendi pumpe osv
Går som bare fy det og!
wow
helt utrolig, hadde lyst på saltvannsakvarium, men får nøje meg med havet, som er 450 km borte. *hulk* *hulk*
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap