Algekule død ? (side 2)

Aha. Å jeg som håpet på en spektakulær fødsel her.
men er det noen som dyrker de, eller er det bare noe som skjer i naturen?
Tarun-Andrè Andreassen
Aha. Å jeg som håpet på en spektakulær fødsel her. men er det noen som dyrker de, eller er det bare noe som skjer i naturen?


Les og lær... ;)
så dette er alså alger som henger i sammen, og blir formet til en ball etter bølgene! det står at en kan dele en ball i to og da vil de ble to baller. har noen her fått dette til?
Utrolig spennde tråd
Venter på en del dotter i posten
Håper bare de overlever turen

10 dotter med alger i et kar :O

Spennde
Etter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut.

De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem.

Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det.

Men grønt og pent er det jo... 8)
Kampfisk
Etter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut. De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem. Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det. Men grønt og pent er det jo... 8)


Bilde?
Kampfisk
Etter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut. De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem. Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det. Men grønt og pent er det jo... 8)


leste en eller annen plass at man skulle rett og slett sette ned en pepperkakeform ned i gresslaget og ta ut dette.. små hul, flere plasser.. da vil dette gro igjen etter en stund og gresslaget vil bli "nytt" og friskt.. så det bør vell gjelde for alge"matta" di?? så kan du jo selge det du tar ut, her på akvaforum
gull(fisk)gutten
leste en eller annen plass at man skulle rett og slett sette ned en pepperkakeform ned i gresslaget og ta ut dette.. små hul, flere plasser.. da vil dette gro igjen etter en stund og gresslaget vil bli "nytt" og friskt.. så det bør vell gjelde for alge"matta" di?? så kan du jo selge det du tar ut, her på akvaforum:D

Hehehe. Ny attraksjon. Pepperkakebyen blir i år bygget av algeball... ;D
Er det virkelig noen som har fått til teppe ved hjelp av å dele å spre kula utover? Da må man jo binde den fast må man ikke?
Kan eventuelt de som har fått seg teppe av denne dele noen bilder med oss?
da blir det utvilsomt teppe på meg i morgen :P
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap