Maller fra Aquazoo i Bergen

Har tidligere hat meget gode erfaringer med Aquazoo og Haakon i Bergen. I kveld ankom forsendelsen med maller. Litt forsinket var flyet, men mallene kom frem og alle var i god kondisjon.

Fiskene er hentet hos Glaser i Tyskland og utvalget der er bare helt fantastisk.

Aquazoo sender nå med SAS Cargo og dette er nøkkelen til at dette er gjennomførbart når fisken skal til Tromsø.

På programmet stod det L205, L201 og L270. I alt 17 maller i min forsendelse. Nils og Bengt hadde også diverse maller på tapeten, men de får jeg komme tilbake til når jeg får unnagjort en besøksrunde .

Først L205, 5 stk nydelige maller i skikkelig stor størrelse.

2 stk L270 for å komplettere flokken på 5 som jeg har fra før
Så var det 10 Hypancistrus inspector L201
Dette var skikkelig bra, er helt i ekstase. Her er noen av L-136 som jeg fikk. Dette er en miks av L-136,a og b som er varianter av samme fisk, i all hovedsak er forskjellen str på prikkene. Prikker er tydeligvis inn for tiden.
Kan nevne at Nils sine L-204 var noen monster.
Å, ved synet av disse bildene kjenner jeg det begynner å rykke litt... jeg får lyst å skaffe meg L-maller igjen. Nå er jo flyttingen unnagjort og akvarierommet oppe og går, så..

Argh! Skal det aldri ta slutt? Alltid noen nye fisk man bare MÅÅÅ ha...)

Gratulerer så mye, karer. Det var flotte fisk! Flere bilder kommer, håper jeg?
Sitter med samme tankene\ følelsene som Mona Hva om jeg pælmer ut senga, og kjøper bobil? Da frigjør jeg jo noen ekstra m2 til akvarier

Meget flotte fisker, mine herrer! Sjalusien er som vanlig på topp :p
Frank Angell
Sitter med samme tankene\ følelsene som Mona :) Hva om jeg pælmer ut senga, og kjøper bo bil? Da frigjør jeg jo noen ekstra m2 til akvarier :D Meget flotte fisker, mine herrer! Sjalusien er som vanlig på topp :p

Du trenger ikke å pælme sengen, bare bytte den ut med en sånn køyeseng med kontorpult under. Så pælmer du bare pulten, og på 1 2 3 så har du plass til en reol under sengen;D

On Topic: Nydelige fisker Bengt og Geir. Jeg var så heldig å se fiskene live før de ble sendt, og hadde jeg hatt råd og den jæ**a plassen hadde jeg bestilt et par fem arter til neste sending:P

-Sondre
Dobbelt, tredobbelt og firedobbelt sukk! Vil ha, vil ha! Men, det er flere som sliter med plassen her. Dessuten kommer det straks en sending med coryer og L-maller til Aquamanias, og der får jeg virkelig problemer. Ikke har jeg råd, og ikke har jeg plass, men kjøpe må jeg jo bare... Jeg skal bruke tirsdagen til å sette i stand det knuste akvariet, så får det være mellomlagringen til jeg får i gang en reol, eller får i hus 325-literen. Det knuste akvariet blir det 4. akvariet jeg egentlig skulle gi til kula mi, men som blir brukt til noe annet... Slå den! 4 ganger har jeg kjøpt nytt (eller brukt) akvarium til den ene kula mi, og de har samtlige blitt brukt til noe annet!

Men, gratulerer til dere gutter som får så mye snacks i hus. Selv misunner jeg dere mest inspectorene deres. Dette er nemlig en av mallene som står høyt på ønskelista mi.
Dyrehagen
Selv misunner jeg dere mest inspectorene deres. Dette er nemlig en av mallene som står høyt på ønskelista mi.

Med Inspectorene får jeg oppfylt det jeg liker best med L-maller. Dette er et skikkelig langdistanseløp. Tar nok 1-2 år å få disse opp i leksstørrelse. Å få de trigget til lek deretter kan ta nok et år.

Var nede og inspiserte karret og der var det knapt en inspector i sikte. Meget godt tegn det.

Desverre gikk jeg på en smell på en L205. Hadde en mistanke om det da denne var merkelig stille da jeg puttet den i karret. Det er sånt som skjer, men har stor tro på at de fire som er igjen skal gi meg forøkning i flokken

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av den siste flokken jeg satte inn i går. En flokk på 7 nydelige L316. Dette er også et langdistanseløp da de er for yngel å regne.
Jeg får lyst til å rase opp til Tromsø og rundstjele akvariene dine! Det ville ikke vært mange maller igjen (eller discus, for den saks skyld) ;-D
Dyrehagen
Jeg får lyst til å rase opp til Tromsø og rundstjele akvariene dine! Det ville ikke vært mange maller igjen (eller discus, for den saks skyld) ;-D

Jeg har tenkt å dra til Tromsø en tur snart, jeg tar med en ekstra koffert ;P
Etter å ha lest denne tråden i natt, satte jeg meg til å glane litt i Aquazoo'z malle-sortiment... Og jeg havnet hos den jeg har siklet på lenge igjen; L-399. Gurimalla den malla...! (for et uttrykk)

L-399 skal jeg bare ha en flokk av en vakker dag! Hypancistrus-størrelse som passer meg perfekt også.
MC Darup
[QUOTE=Dyrehagen]Jeg får lyst til å rase opp til Tromsø og rundstjele akvariene dine! Det ville ikke vært mange maller igjen (eller discus, for den saks skyld) ;-D

Jeg har tenkt å dra til Tromsø en tur snart, jeg tar med en ekstra koffert ;P

Kaffen er kokt!
mona o
Etter å ha lest denne tråden i natt, satte jeg meg til å glane litt i Aquazoo'z malle-sortiment...:-) Og jeg havnet hos den jeg har siklet på lenge igjen; [URLBLOCK1]. Gurimalla [I]den[/I] malla...! :-) (for et uttrykk) L-399 [I]skal[/I] jeg bare ha en flokk av en vakker dag! Hypancistrus-størrelse som passer meg perfekt også.

Jeg hadde bestilt 5 stk L-399, men de som kom var feil, mest sannsynlig en Hypancistrus Rio Xingu. Så jeg tok ikke disse, Glaser mente de hadde sent riktig fisk, som sier mønstret på L-399 kan variere voldsomt. Haakon tok kontakt med Janne Ekstrøm på GOC som mente det var feil fisk, muligens denne Rio Xingu. Så i stedet blir det denne L-163 som mest sannsynligvis ikke er en Pecoltia men en Hemiancitrus.
Ingen dårlig malle, det heller! Sikle, sikle...
Veldig hyggelig å se at mallene ankom Tromsø i bra stand! Det var jo en ganske nervøs stemning der en periode når Cargo-gjengen i Tromsø vile dra hjem

Geir; synd med den ene L-205, hva skjedde? (Håper det ikke er den som får gjennomgå på avataren min)

Tenkte jeg skulle vise etpar bilder av de mallene som kom som L-399. Dette kan jo være greit for folk å være obs på i fremtiden, dersom man får noen "tvilsomme" L-399. Janne Ekström forteller at dette er en Hypancistrus fra Rio Xingu som har blitt eksportert fra Brasil i et års tid. Den var tilgjengelig fra Imazo i Sverige i noen måneder ifjor, så kanskje har noen her i landet kjøpt noen. Den ble da solgt som Hypancistrus sp.Xingu (hva med å legge den til i fiskebasen her?). Den har enda ikke noe L-nummer.

Mvh

Haakon, AquaZoo
HaakonH
Veldig hyggelig å se at mallene ankom Tromsø i bra stand! Det var jo en ganske nervøs stemning der en periode når Cargo-gjengen i Tromsø vile dra hjem :D

De kunne jo bare ha prøvd så hadde de vært inne for et skikkelig nederlag. Da hadde ikke denne tråden her hatt overskriften "Maller fra Aquazoo i Bergen", men heller noe i den duren av "Akvarister i Tromsø gikk amokk"

HaakonH
Geir; synd med den ene L-205, hva skjedde? (Håper det ikke er den som får gjennomgå på avataren min)

Den var litt slapp da jeg hentet den opp av posen. Når en fisk lar seg frivillig fange så er ikke det noe godt signal. Da jeg slapp den ut i karret la den seg under en skifterstein forran en hule. Etter en stund ryddet den unna litt sand og la seg godt til rette. Regnet med at den skulle komme seg, men i morges lå den på samme plass død.

Tror nok at forklaringen må være at den ikke tålte Bergenslufta under avatarfotoet

Det er jaggu meg noen solide krabater. Hulene mine passer liksom ikke. Får bytte de ut med noen større etterhvert.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap