Hjelp meg ....

Hei, jeg har et akvarium på 330 liter. Her har jeg to sølvhaier, to paletciklider, to zebraciklider og seks Jack Dempsey. Jeg har lyst på noen fisker som er fargerike, (røde eller gule), men hvilke fisker kan jeg ha sammen med de jeg har??
Takk for hjelp.
- Roar

Dine 6 Jack Dempsey er alene nok til ditt 330 liter. Spørsmålet blir da hva du skal flytte ut for å få plass til noe annet.

Ja, Jack Demseyene er veldig små enda, og jeg skal gi bort fire av dem når de blir større. Men vet du hvilke andre typer fisk jeg kan ha sammen med de jeg har??
Tetra?
er det en mulighet for at noen større tetra kunne greid seg?
noen som er såpass store at dempsyene ikke eter dem?
det er jo bare så typisk at de fiskene som har vakre farger er ekstra aggressive, så det spørs jo om de går sammen med dempsyene.
men tetra går sikkert greit? mange fine der, men husk som sagt at de må være store nok.

Det blir liksom litt vanskelig da det er ei salig blanding du har lagt opp til. Sølvhaiene blir også meget store. Tror nok du bør bestemme deg for hvilket kar du egentlig ønsker å ha. Slik som det er nå har du fiske fra Asia, Afrika og Sydamerika i karret ditt.

Bytt Depsey'en med f.eks juvel ciklider...

Jack Depsey har et krav om min. kar 750l.
Den er hissig som få i relativt mindre kar, og kan kapre store deler av karet da den er meget territorial...
Den er oppkalt etter en av tidenes råest boksere,(som var Tyson's forbilde)
Ikke noe hopping å spetting på denne karen, men rett på sak.

Skjønner. Jeg er helt ny i dette, og noen av fiskene fulgte med da jeg kjøpte for et par måneder siden. Men andre ciklider går vel bra sammen her?
Hva går sammen med jack dempsey
Vi har jack dempsey fisker, og sammen med dem har vi electric yellow ciklider og hai fin pengasius (vet ikke om det skrives slik da) Disse går bare bra sammen i ett kar på 220 liter. Hvor aggressive fiskene er, har som regel litt med hvor de kommer fra også. For eksempel så går ofte fisker fra malwisjøen godt sammen o.l.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap