Hva med "Månedens akvarie"?

Ok jeg har ett forslag til noe nytt på denne sida...
det KAN virke litt dumt og unødvendig men jeg bare slenger det ut i luften her.
vi har jo allerede en fotokonkuranse og en spørrekonkuranse, men hvorfor ikke legge til en ting til? Månedens Akvarium fk.s?
hvor ett akvarium blir trekt ut å får en liten premie (noe billig) eller en slags pris eller noe.
det er jo masser av akvarium å velge i, men en måned kan det jo være biotoper som er tema, andre ganger hagedam, innimellom selskapsakvarium, små kar, store, eller oppdrettskar.
man kan jo lage det slik at enten skal medlemmene stemme eller moderatorene velge ut ett eller noe sånt.
siden det er så mange akvarium her å velge i kan man jo å ha en ukentlig konkuranse.

"Ukens akvarium" istede for månedens osv...

vet dette kan høres litt unødvendig ut men.. bare for moro skyld?
det er bare noe jeg kom på her en dag.
ett forslag.
sorry om noen har spurt etter dette før.
Inaktiv bruker
Høres ut som du mener at man skal se gjennom akvarier på side og velge noen. Mulig jeg misforsto. Men, det ville vel heller vært bedre visst de som ville sendte inn bilde på samme måte som fotokonken.
Du tenker på sånn som nettakvariet har startet med eller?
hva?! har de?!
det visste eg virkelig ikke! jeg er aldri innom nettakvariet!
seriøst. liker akvaforum bedre.
Månedens akvarium denne måneden er "vunnet" av AF's moderator Håvard Vel fortjent!
om dere ikke tror meg så sjekk profilen min på nettakvariet for faen!! jeg har ikke vært innpå på dritlenge!
jeg kaller meg Spatz der inne. var innpå å gløtta på den linken til Hans Martin bare!
men nei så drit i ideen min da...
Er ingen som ikke tror deg Ciklide, jeg bare la ut linken til siden på NA for å vise NA's versjon. Men ikke en dum ide å ha noe lignende på AF Begge forumene har fotokonkurranse, om begge hadde hatt "månedens akvarium" så synes jeg ikke det hadde gjort noe. Bare bra å få vist fram flere flotte akvarier til inspirasjon for andre
ok da så.
;D
ble litt redd her nå! :-S
Tja, synes nå for såvidt at ideen med å legge ut medlemsakvarier uten rangeringer og så lage artikler om spesielt flotte akvarier funger veldig godt for meg. Dette bidrar til at alle kan legge ut sine akvarier og vi får se noe av bredden i akvariehobbyen gjennom dette.
Jeg er vel kanskje ikke så fokusert på konkurranser om det fineste eller hva det nå kan konkurreres i i forhold til akvarier. Det jeg synes er fint behøver ikke andre å like, og for meg er dette helt greit..

Men må jo bare henge meg på gratulasjonene til Håvard, et meget godt gjennomført prosjekt! Maken til kreativitet skal man lete lenge etter, noe han beviser både med dette akvariet og flere av de andre som jeg har sett bilder av. (Har dere f eks bilde av reolen med 6 akvarier som er innredet som en enhet?) Driver selv en del på med bonsai, og ser at Håvard bruker noen av de samme teknikken som de beste bonsai-skaperne bruker. Se hva som er vakkert i naturen og så gjenskape det samme i miniatyr i akvariet.
Plussmedlem
Månedens akvarium er blitt ein realitet hos oss óg. Første blir plukka ut for april!

http://akvaforum.no/akvarium_maanedens.cfm

Alle kan vera med og nominere akvarier til "månedens akvarium", men det er ein jury som plukkar ut akvariet basert på nominerte akvarier.

DU KAN NOMINERE AKVARIER ALLEREIE NO!

Vi køyrer ingen premie i første omgang - anna enn heder og ære og medalje på profilen
Kjempebra!! Jeg har allerede begynt å bla i medlemsakvariene
Hvordan funker dette da? Blir akvariet fjerna fra stemmingen måneden etter det ble månedens akvarie eller? Hvis ikke blir det jo bare veksling mellom akvariene til youknowwho og youknowwho
biXen
Hvordan funker dette da? Blir akvariet fjerna fra stemmingen måneden etter det ble månedens akvarie eller? Hvis ikke blir det jo bare veksling mellom akvariene til youknowwho og youknowwho :)


Du har et poeng. Kanskje man burde legge inn en slags karanteneperiode for en måneds vinner, slik at de ikke kan velges igjen på la oss si... to-tre mnd?

Plussmedlem
biXen
Hvordan funker dette da? Blir akvariet fjerna fra stemmingen måneden etter det ble månedens akvarie eller?

Ja, eit akvarium kan berre bli "månedens" ein gong.

Hvis ikke blir det jo bare veksling mellom akvariene til youknowwho og youknowwho

Hehe, det er kanskje fare for det, men det er maaaaaaaange flotte akvarium blant medlemene!
Plussmedlem
mona o
Kanskje man burde legge inn en slags karanteneperiode for en måneds vinner, slik at de ikke kan velges igjen på la oss si... to-tre mnd?


Det er ein jury som avgjer fordelinga, så ein treng ikkje ha nokon karantene. Det er ikkje sikkert at akvariet med flest nominasjonar blir vald til månedens.
Hvor mange akvarier kan hver bruker nominere?
Plussmedlem
Håvard Støre Andresen
Hvor mange akvarier kan hver bruker nominere?

Så mange du vil... Men du kan ikkje nominere dine eigne.
Holger Lockertsen
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Hvor mange akvarier kan hver bruker nominere?

Så mange du vil... Men du kan ikkje nominere dine eigne.

Fillern der røk sjansen selv til nominasjon
Holger Lockertsen
Månedens akvarium er blitt ein realitet hos oss óg. Første blir plukka ut for april! Alle kan vera med og nominere akvarier til "månedens akvarium", men det er ein jury som plukkar ut akvariet basert på nominerte akvarier. Vi køyrer ingen premie i første omgang - anna enn heder og ære og medalje på profilen :)


NÆÆH! kult! jeg går ut ifra at dette er noe dere allerede har planlagt en stund. siden det er ordnet så fort.
(Filler`n! der røyk den idèen om å være den som kom opp med noe nytt på akvaforum også!!) hehe.
men skikkelig kult at dere skal ha den konkuransen altså! gleder meg skikkelig! men er det kun mulig å få en "medalje" bare èn gang? kan man ikke vinne igjen etter noen måneder på samme akvarium mener jeg?
Om akvariet er dønn likt det du allerede har vunnet på, er det vel ikke noen vits å skulle delta med det igjen? En vinner jo ikke to gull på samme hoppet, selv om det går i reprise ett halvår etter

Men om du gjør store endringer i karet, er det vel innholdet\ bildet som skal vurderes, ikke bare det fysiske volumet på karet
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap