Hjelp!! Hvilken ciklide er dette??

Jeg fikk en ciklide fra en som var så uheldig med akvariet sitt... det sprakk.. da fikk jeg denne fisken. som har bodd trangt under agressive forhold tror jeg.. for øyet på ene siden er ødelagt og deler av ryggen før spolen er blitt bitt av.. men han spiser og er "kongen" i akvariet.. Han jager stor oscaren min rundt i tide og utide.. (og oscaren er 25-30cm) og cikliden er kanskje rundt 10cm... så han har det etter forholdene uforskammelig bra.. såret er grodd, ser ut til å være en gammel skade..
Men iallefall, cikliden er lysgrå/sølvgrå, med en svart strpe langs siden..
muligens en hunn pga fargen..
Kan noen hjelpe meg??
nei, det er ikke den.. er rimelig sikker på at den er fullvoksen nå.. å stripen er mye tynnere..
Tror det er en malawi ciiklide, som d ser ut på formen på den.....
Inaktiv bruker
sajica?
Den har øynene til sajica cikliden,men er i tvil
skulle hatt bedre bilder....
Om Sajicaen står det:
Hannens kropp er som regel blålilla og den har rødlilla finner, hunnene er til motsetning [I]gule. Hannene blir mye større enn hunnene og utvikler i kjønnsmoden alder "pukkel" rundt hodet.

Min er grå.. og ikke noe pukkel på hodet, og ikke så rund i fasong..
Det er et mareritt å finne ut hvilken fisk dette er.. spesielt hvis det er en hunn..
Hei!

Det kan se ut til å være en eller annen art av Sør-Amerikansk Cichlasoma, f.eks. C.amazonarum, C.boliviense eller liknende. Søk på disse navnene og se om ikke det kan stemme. Akkurat hvilken du har kan være vanskelig å si, fordi flere av disse artene er svært like hverandre.

Mvh

Haakon,
AquaZoo
så igjennom alle bildene som var under Cichlasoma, men ingen match.. kan det være en hunn jeg har..? siden den er grå.. og de fleste som er avbildet er hanner?
Litt frustrerende dette her..
Tror jeg har funnet ut hvilken fisk jeg har!-endelig!
Men ble litt usikker på om det var den, når jeg så bildet her inne.. men men
Krobia guianensis (Regan, 1905)

Delfinciklide Krobia guianensis
Delfinciklide

Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap