akvariemagsinet i oslo.....WOW

Inaktiv bruker
Dette MÅ være den BESTE akvariebutikken i Norge!!fy søren så mye fin fisk de har der,rene fine akvarier,ikke noe død fisk som flyter i vannet,flink betjening og godt utvalg av både fisk og akvarier og ALT man skulle trenge.....herregud,ble bare så veldig imponert etter å ha vært der....
Enig i at de har fantastisk fisk og flotte kar.

Men, også syke priser (negativt) og (for å være helt ærlig) en betjening jeg definitivt ikke liker. De kan hva de holder på med (det er det eneste stedet jeg har opplevd at de ikke har tatt kulefisken over vann når den skal fanges inn ), det er ikke det, men de får meg til å føle meg som en liten lort. Jeg synes de virker en smule arrogante. Dessuten tar det lang tid å bli betjent, selv om det ikke er mange andre kunder der. Dessuten er jeg rimelig forbannet på den stakkars haien de har der. En stor hai (en skikkelig, ekte en) i et alt, alt for lite kar. Haier er generelt aktive fisker, og denne har ingen annen mulighet enn å svømme rundt og rundt og rundt i det 8-kantede karet sitt. Jeg visste ikke en gang at det var lovlig å holde hai. Jeg synes synd på stakkaren.
Fisken er forresten også dårlig merket, men det gjelder de fleste dyrebutikker i Oslo, tror jeg.

Men jeg er helt enig i at fisken er flott og velholdt. Jeg har knapt sett en eneste død fisk der, og de ser ut til å ha det godt (med unntak av haien). Dessuten er vareutvalget veldig godt. Jeg er meget glad over å ha funnet et sted som selger tubifex Jeg kommer nok til å handle der flere ganger, men det er defintivt ikke min favorittbutikk. Men, det skal nevnes at jeg også er veldig kresen på butikker, og at det skal ganske mye til å gjøre meg 100% fornøyd!
saltvannsakvariene der var dritfine. De må ha gått i flere år, for korallene der var store. I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var
Inaktiv bruker
enig i at prisene kan være litt dyre,jeg er ingen fiske ekspert,men intrykket av butikken etter å ha vært innom mange akvariebutikker i oslo og østfold er at det er en bra butikk....
blir kraftig provosert over en del av disse unge jentene (som regel) som jobber rundt om kring i zoo butikker,mange av de kan jo ikke en dritt....(det er min mening)

enig med den haien der....den har det nok litt lite.....
guppyen
blir kraftig provosert over en del av disse unge jentene (som regel) som jobber rundt om kring i zoo butikker,mange av de kan jo ikke en dritt....(det er min mening)

Det kan jeg (nesten) være enig i. Det er altfor mange som jobber i dyrebutikk som ikke vet hva de holder på med. Men, det som gleder meg der, er de som ikke kan noe, men som ønsker å lære. Det er noe jeg setter pris på. Det som provoserer meg veldig mye, derimot, er de som tror de kan noe og egentlig er helt på jordet. De som ikke vil lære.

På Akvariemagasinet er det definitivt ikke dårlig kunnskap på noe som helst vis. Jeg har faktisk ikke vært i en dyrebutikk der de vet mer om akvariefisk. Men, de får meg altså til å føle meg som en liten lort...

Jeg har uansett lært meg til å aldri stole på informasjon fra dyrebutikker (eller forsøker ihvertfall ikke å gjøre det. Men jeg har en iboende tro på mennesker, og glemmer derfor å ikke høre på dem av og til). Jeg søker informasjonen på egenhånd, og veldig ofte her på AF, hvor jeg vet at det er massevis av folk med massevis av erfaring. Og her kan man definitivt stole på infoen, ettersom det er så mange her. For hvis noen skulle ha en eller annen sær ide som ikke stemmer, er det mange andre som kan rette på det Jeg kan ikke si mange nok ganger hvor glad jeg er for å ha funnet dette stedet
Petter Østby
I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana
Akvariemagasinet
Jeg var der forrige dagen og ble imponert. Har drevet med akvarium (veldig on and off) i snart 40 år og liker å sette meg inn i det jeg driver med. På Akvariemagasinet var vareutvalget enormt og betjeningen veldig kunnskapsrik. Ja, det er dyrt der, men: Vil vi bare ha kjedebutikker som kun har Guppier og Neontetra? Hvor de ikke kan noen ting? Hvis vi ønsker bredde og utvalg så må vi betale for det, så enkelt er det. Det gjelder akvarier såvel som alt annet. Jeg føler med eierne av den type butikker som skal få det til å gå rundt økonomisk med det enorme utvalget. Lagerkostnader, svinn osv. Det MÅ koste mere, og vi akvarister må handle i den type butikker (ikke nødvendigvis Akvariemagasinet, men ekte fagbutikker) hvis ikke hele hobbyen skal utvannes. En manns mening.....
Har dere sjekket ut Dahlsdyrerike i moss (www.dahlsdyrerike.no)?
Der snakker vi utvalg og gode priser.
Siden jeg ikke bor i Oslo, er det Akvariemagasinet på Løren dere snakker om?
Da må jeg bare si meg enig! Jeg blir som en liten unge i en lekebutikk når vi er der ( det blir unga også
Inaktiv bruker
Akvariemagasinet er konge
MC Darup
[QUOTE=Petter Østby]I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana

Hvorfor SÅ dyr? Koster jo under 5000,- på Tam Alna?
Kesol
[QUOTE=MC Darup][QUOTE=Petter Østby]I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana

Hvorfor SÅ dyr? Koster jo under 5000,- på Tam Alna?

Neppe noen her inne som vet svaret, du får spørre de på Akvariemagasinet.
Kesol
[QUOTE=MC Darup][QUOTE=Petter Østby] Hvorfor SÅ dyr? Koster jo under 5000,- på Tam Alna?


Når det gjelder arowana, så må ikke disse forveksles med hverandre...noen koster ikke mange hundrelappene, mens andre kan koste flere titusen...

Å si at den på Alna koster under 5000kr blir litt gærnt...

Den de har på Tam Alna er en svart arowana (Osteoglossum Ferrerirai)
Denne er i fra Sør-Amerika. 5000kr for denne er svindyrt! Da man kan få en Indo RTG (Red Tail Golden) for 4000-5000kr (ca. 12cm)

24000kr for en arowana kan være billig, (Scleropages Formosus) spesielt om det er en Malaysian gold. Og ikke bare at det er en Malaysian Gold, men også om det er en A grade eller B grade har også veldig stor betydning for prisen. Men kjenner jeg den nevnte butikken rett, så er det ikke en Golden det er snakk om, men en Super Red...Så 24000kr for den er også dyrt, med mindre det er et super eksemplar.

Når vi først er inne på røde arowanaer så er det en variant av Indonesian arowana. Indo arowana er en del rimeligere enn de Malaysian arowanaene.

Man har også forskjellige navn på disse røde arowanaene, Red, Super Red, Chili Red, Niwan Red...osv...Og hittil er det vel Niwan Red jeg syns personlig er penest av de. Jeg mener også det er viktig å vite hvilken farm fisken kommer i fra, da det ikke er like bra kvalitet over alt.
En sånn en (må kanskje være innlogget medlem for å se bilde) er nok verdt flere titusen.

Og bare for å nevne noen av de billige arowanaene så er Silver arowana, Osteoglossum Bicirrhosum fra Sør-Amerika og Australsk perle arowana, Scleropages Jardini.
Disse kan fåes for bare noen hundre lapper.
Veldig bra butikk!!
Akvariemagasinet er en åpenbaring for seriøse akvarister, at prisene er høye er jo også en følge av at kvaliteten på produktene der er gjennomført bra og at den informasjonen man får alltid (hittill ihvertfall) har vært meget bra.
Jeg foretrekker og betale mer for en vare jeg stoler på og som jeg får grundig informasjon om når jeg anskaffer den om det så er artens adferd og krav eller hva fortypene faktisk inneholder og hva slags fisk som har behov for nettopp dette.
Synes betjeningen er svært så hjelpsom, men det er klart at det kan lønne seg og stikke innom når det er roligst om man kan. Betjeningstiden pr kunde blir så klart laverer når butikken er full.
MC Darup
[QUOTE=Kesol][QUOTE=MC Darup][QUOTE=Petter Østby]I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana

Hvorfor SÅ dyr? Koster jo under 5000,- på Tam Alna?

Neppe noen her inne som vet svaret, du får spørre de på Akvariemagasinet.

jeg har fanget ville arowanaer når jeg bodde utenlands. tenk så mange jeg skulle tatt med hjem til norge. bare den ene er jo nok til en flybillett til meg og en dunk med fisk. fort en årslønn på tur-retur jo

akvariemagasinet er helt utrolig forøvrig. var der i to timer og bare stirret på reol med reol med karr av alle slag. fant ikke det jeg lette etter, men hey..
MC Darup
[QUOTE=Kesol][QUOTE=MC Darup][QUOTE=Petter Østby]I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana

Hvorfor SÅ dyr? Koster jo under 5000,- på Tam Alna?

Neppe noen her inne som vet svaret, du får spørre de på Akvariemagasinet.

De har 2 stk røde arowanaer der. En "Red" til 6.500 og en "Chili red" til 24.500. Ja, også en til med en pris på 4.500. Så t.o.m. innenfor samme butikk er det store svingninger. De har også en L-malle (40 tror jeg - Zebra) til 4.000 - Men dritkul!! Denne er vel også for de sprøeste...hihi... Jeg er ikke blant de(dere?) ....hmmm... dvs ikke neda hvertfall
Dyrehagen
Dessuten er jeg rimelig forbannet på den stakkars haien de har der. En stor hai (en skikkelig, ekte en) i et alt, alt for lite kar. Haier er generelt aktive fisker, og denne har ingen annen mulighet enn å svømme rundt og rundt og rundt i det 8-kantede karet sitt. Jeg visste ikke en gang at det var lovlig å holde hai. Jeg synes synd på stakkaren.


Ikke vet jeg om det er ulovlig å holde hai i Norge, men det er mye jeg ikke vet. Og jeg skal ikke gå inn på en diskusjon om det er forsvarlig å ha den der, men til Akvariamagasinets forsvar kan jeg si at jeg vet at de driver å bygger et gedigent basseng som denne haien skal oppi. Og det er jo fint
MC Darup
[QUOTE=Petter Østby]I ett eget akvarium, over reolene, svømte det en ferskvannsfisk på ca 20 cm med en prislapp på 24000 kroner. Husker ikke hvilken art det var


Det er en arowana

Til 24 000kr?---- Beklager leste ikke hele tråden før jeg la inn ny Nesten fått det svaret jeg lurte på... Men er Arowanene så sinnsykt dyre? Hva er leve alderene på en Arowana (sånn ca)?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap