Hvilken Corydoras?

Var en tur på Manglerud zoo i dag, og de hadde så mye fine coryer der at jeg ikke greide å dra derfra uten en pose De jeg endte opp med var en type som betjeningen ikke ante hva var, selv ikke etter frenetisk leting etter pakkseddel eller evt matchende bilde her på forumet.

Har tittet igjennom de det er bilde av her, og det nærmeste jeg kommer er C. Axelrodi. Kan det stemme? Bildene er dessverre ikke allverden, kombinasjon av dårlig fotograf og fisk som ikke har blitt varme i trøya i sitt nye hjem ennå.
"Er det trygt nå???? Neeei, venter litt til jeg....."

Ligner veldig på mine axelrodi, men jeg synes mange corydoras er nesten helt prikklike
Tror dere har helt rett. Disse selges også under navnet Deckerii, eller Decker, som er et samlebegrep på; Axelrodi, Loxozonus og C03. Disse er ikke like, og alle har store variasjoner i mønster, så vær så god bli forvirret :0/
Gry
Tror dere har helt rett. Disse selges også under navnet Deckerii, eller Decker, som er et samlebegrep på; Axelrodi, Loxozonus og C03. Disse er ikke like, og alle har store variasjoner i mønster, så vær så god bli forvirret :0/

Skal ikke være enkelt, nei Mine har ikke noe særlig med prikker, så jeg tror axelrodi er mest sannsynlig. Ble litt lurt av 1. profilbilde pga den svarte ryggfinna. Men jeg ser nå at det er tendenser til det hos mine og. Tror det er relativt unge fisk jeg har fått, en av dem er betydelig større enn de andre og har mer striper (bilde 3), og på den er ryggfinna mer farget.
MC Darup
Ligner veldig på mine axelrodi, men jeg synes mange corydoras er nesten helt prikklike ;)

Er dine livlige? Disse her var det skikkelig fart på i butikken, men foreløpig ligger de mest under røttene her. Kommer seg vel etterhvert, antar jeg, har jo bare hatt dem noen timer. Kjøpte 7 stk, burde vel holde for at de ikke skal føle seg "ensomme", antar jeg??
Syv stk er en fin gruppe. Noen arter blir mer tøffe og frempå jo flere de er i gruppen, mens andre igjen er sky som bare det uansett hvor mange de er. Sterbaiene mine er kjempe tøffe, mens Schwartziene nesten aldri viser seg.

Blir spennende å høre om dine "tør opp" og blir mer frempå etterhvert. Det regner jeg nesten med at de gjør :0)
Tror de tør opp, det ser ut som at de er litt ute og ser seg om når jeg ikke er i rommet, men de forsvinner fort når jeg kommer.
Disse var forresten ikke det eneste jeg gikk ut fra butikken med. Egentlig skulle jeg innom for å se på L-maller (50% rabatt på Dyrego for tida!!!), men alle de hadde krevde større kar enn jeg kan by på. Men det ble altså coryer. Og flere coryer, nemlig disse. Falt fullstendig, de er de søteste fiskene jeg noengang har sett! Ca 1 cm foreløpig, men blir nok større. Kaller dem "de syv små dverger". Foreløpig går alle sammen i samme 54-L, men skal sette opp en til nå, så de får hvert sitt kar etterhvert.

Jeg har aldri tenkt på mine axelrodi som spesielt sky nei.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap