Hvordan ser dine nystartede kar ut?

Jeg holder på og styrer med et nystartet kar. Det bærer jo preg av å være under construction for å si det mildt.

Så lurer jeg på hvordan andre (da særlig akva-proffene) sitt kar pleier å se ut en ukes tid etter oppstart...

Man klarer vel ikke å fylle det til randen av planter sånn med det samme? ;P
Karet ditt ser flott ut Aggi, kul tråd

Mitt kar på 110 liter, er ikke helt i startfasen, men snart to måneder. fikk en kjempeleveranse av riccia idag som skal dekke mesteparten av forgrunnen, må bare få tak i noe å feste den i
[External Image]

Dette er mitt kar etter 1. måned. Det ser ikke slikt ut nå, for å si det slik... Har vært sløv på knipsinga, siden jeg ikke har annet enn mobilkamera
her er mitt 2 mnd gamelt kar
her er da mitt 2 mnd gamle kar
litt mye fisk da men di skal snart flytes i
64 litern
[IMG]Mitt nyoppstarta kar]

Dette er mitt kar etter 1-2mnd.. akkurat fått fisk i det.

Utrolig flotte kar dere har. Ser jo proft ut fra første stund! Håper mitt blir like bra til slutt!
Sindre Dybvik
Karet ditt ser flott ut Aggi, kul tråd:) Mitt kar på 110 liter, er ikke helt i startfasen, men snart to måneder. fikk en kjempeleveranse av riccia idag som skal dekke mesteparten av forgrunnen, må bare få tak i noe å feste den i:)


Takk
Kult å se alle karene til folk... Også mens de er på vei til å bli noe...

Det er lett å beundre disse karene som har vært oppe og kjørt lenge, men det er jo det som skjer underveis som er viktig

Du får finne deg noe stein, slik som jeg har gjot, Sindre...
Våger du å gå til parfymeriet og kjøpe hårnett? ;P
Henele
Utrolig flotte kar dere har. Ser jo proft ut fra første stund! Håper mitt blir like bra til slutt! :)


Ser jo kjempebra ut ditt også
Aggi
Du får finne deg noe stein, slik som jeg har gjot, Sindre... Våger du å gå til parfymeriet og kjøpe hårnett? ;P


Hehe, kommer vel an på det tenkte å prøve noe nytt denne gangen. feste ricciaen på små skiver av røtter som jeg skal sage opp. Da slipper jeg så mye ekstra vekt og kan stable litt som jeg vil for å få litt variasjoner i "teppet"
Da må du tenke på at både riccia og røtter kan ha noe oppdrift....
Ikke så kult ennå, nei...
Her er akvariet mitt
Hadde fiskene i for to dager siden, plantet de første plantene for en måneds tid siden.
Det som skjemmer akvariet mitt mest akkurat nå, er plasseringen. Jeg skal bygge et høyere bord, så det ikke blir bak sofaryggen, men over.
Her er akvariet helt nystartet. Planter koster penger og det er derfor ikke aktuellt å fylle karet fra børjan. Man må ta tiden til hjelp
[External Image]

Tre måneder senere:
[External Image]
Kjempe!
Synes jammen det ser ut som om du har gjødsla steiner og røtter også, jeg ;P De har vokst bra på de tre månedene....
Oppstart.

[External Image]

Og så blei det for mye møllers tran, og algene tok overhånd



[External Image]

Og så om sider blei det slik.

[External Image]
[External Image]
Nystartet.

[External Image]
Litt omplassering, noen nye planter, ca 1 & 1\2 mnd. + mere lys

[External Image]
Ca 2+ mnd. Noen nye planter, mose på røttene(vokser som F..#¤)

Legger også med tre bilder, med navn "Riccia og Java i skjønn forrening" :p
Første bildet er ca 2, 3 uker før...
mitt nyoppstartede kar. fyllt vann og planter lørdag 14.4.07
[External Image]

Ikke så lenge siden detta ble startet opp
Min 530Liter

Første innreding Desember 06:
[External Image]


Januar:


[External Image]


Nå:

[External Image]



Karet
Ahh, de er fine de steinbekgrunnene... Likte spesielt godt Egg sin bakgrunn.... Lekker.
Synd de er så dyre :/
Aggi
Ahh, de er fine de steinbekgrunnene... Likte spesielt godt Egg sin bakgrunn.... Lekker. Synd de er så dyre :/


Tusen takk

Må jo skjemme meg og fisken litt vekk vettdu
Det siste som kan "kalles" nystartet hos meg var da jeg tok ut alt utenom Echinodorus "Rose" og bakgrunnen fra selskapskaret mitt og satt det opp på ny. Lagde da en slagplan på papir først, og satte det så opp, med snitta planter helt ned osv. Da så det slik ut:

[External Image]

Vil egentlig ha ny bakgrunn her pga. lite kontrast, men det blir nok heller at jeg selger karet og får flere kar i hylle/reol ellerno.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap