Noen som vet hva dette er?

Har oppdaget noen hvite prikker (kan se ut som egg) ved vanninntaket i akvariet.
De har ikke utviklet seg noe den siste måneden, men jeg tror det har blitt flere av dem.
noen som vet hva det kan være?

Legger ved et bilde av det.
Jeg synes det ser ut som kalkavleiringer eller noe ala det.
Kalkavleiringer ser vel ikke sånn ut... De er jo prikk like alle sammen... Ser ut som en organisme... Kanskje det er den som er beskrevet i denne tråden?
Aggi
Kalkavleiringer ser vel ikke sånn ut... De er jo prikk like alle sammen... Ser ut som en organisme... Kanskje det er den som er beskrevet i [URLBLOCK1]tråden?


Det er ikke sånne som jeg har
Jeg har snegler..
Dette er også en snegle... Kan skallet ha begynt å vokse som de runde kuplene på bildet?

Har du prøvd å fjerne en av de kuplene for å se hva som er under?
Kan det være en slags sopp?
Har ikke prøvd å fjerne/åpne noen av disse, kanskje jeg må gjøre det.

Kan gi full rapport i ettermiddag
Gleder meg
For dette fikk meg nesten til å dø av nyskjerrighet ;P
Har du sebrasnegler?
Dette ligner på sebrasnegleegg.
Hvis du har sebrasnegle eller tigersnegle, så er det grunnet for de små prikkene! Prikkene er snegleegg! Men eggene trenger saltvann for å klekke.
Egg
Fant ut at det må være egg av et slag. Ser det har begynt å krype noen små snegler i akvariet.
Det er ikke den vanlige "skadedyrsneglen", den ser annerledes ut.

Skal prøve å ta noen nærbilder av den i ettermiddag.

Glemte helt innlednigsvis å si at de hvite prikkene er ca 1-2 mm.
Tigersnegle
Ja jeg har tigersnegle

Hvilket salt må de ha for å klekke?

Nå begynner det å bli interessant her
Mere bilder! Mere bilder!
Ung tigersnegle :-)
Har nok funnet ut hva det var
Egg fra tigersneglen min.
Noen har nå klekket, legger ved bilde av de nyfødte.
Den avbildede er ca 4 mm lang.
Dette ser mer ut som vanlig damsnegle.

Har hatt denne i egne kar, men ikke sett noe til de hvite "eggene" som du postet tildlig i tråden....
Like klok :-)
Da er jeg like klok hva angår de hvite "eggene"

Har du tatt løs noen og undersøkt dem?
nei
Noen er åpnet av seg selv, de ser ut som tomme skall.
De er vldig små og ligger godt beskyttet inne i vanninntaket, så jeg har problemer med å få tak i dem.

Skal prøve å finne noen som sitter enklere til.
Er damsnegleegg hvite?
Hmm. Merkelig! Tigersnegle og sebrasnegle er vel utelukket, siden de trenger salt i vannet for å klekke... og som sagt, så synes jeg den du hadde bilde av ligner en damsnegle... Er damsnegleegg hvite? Eller hva annet kan det være?

Sitat fra basen om sebrasnegle :
Eggene, som er hvite og ovale, legges rundt i akvariet på harde flater, men må over i høyere salinitet for å klekke. De små sneglene utvikler seg svær sakte. Oppdrett i akvarium er ikke registrert.



Går ut fra at det samme gjelder tigersnegle, siden de er i samme slekt...
Damsneglegg ser slik ut:
(også kjent som pestsnegler)

Damsnegle-eggene legges under vann og ligger i en geleklump. Ettervert blir de hvite prikkene i geleklumpen større og hvitere- før barna til slut kryper ut av gele-rugekassa si. Sneglen du viste fram bilde av oppi her er en damsnegle. Du har sikkert fått med damsnegle-egg fra en plante en gang, uten å merke det. Det er nesten ikke til å unngå.

De hvite dingsene på begynnelsen av tråden din er i alle fall ikke damsnegle-egg.
Materialet det er på- er det lakkert treverk? Kan det være kvae fra treverket eller noe, kanskje?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap