Yngel på galaxyrasbora
Fikk idag øye på noen små streker som svømte rundt i planteakvariet. Siden jeg bare har en fiskeart i akvariet (galaxyrasbora) så måtte det jo være denne. Må si at dette var en gledelig overraskelse, at disse leker og får yngel såpass lett. Har bare hatt fiskene i akvariet i en uke. Regner med at det svømmer store mengder yngel nedi akvariet ettersom at jeg fikk 3 yngel i bøtta etter å ha støvsugd litt i riccia mosen foran i karet. Disse fikk jeg fanget opp og de går nå i en liten balje. Tror nok ikke det egentlig er så mye vits i å fange dem, da de ikke har noen fiender i akvariet, men måtte jo studere dem litt Legger med et bilde som viser yngelen.
Postet 14.05.07 kl 20:36
Postet 14.05.07 kl 20:41
Postet 14.05.07 kl 20:44
Postet 14.05.07 kl 20:45
Postet 14.05.07 kl 23:04
Postet 14.05.07 kl 23:10
Sindre DybvikFikk idag øye på noen små streker som svømte rundt i planteakvariet. Siden jeg bare har en fiskeart i akvariet (galaxyrasbora) så måtte det jo være denne.
SÅ ARTI!! ^^
å jeg som flipper helt ut bare jeg ser mine Svart Neon vise spesiell interesse for hverandre!
lykke til med oppvekst av yngelet!
Postet 15.05.07 kl 14:39
Virkelig artig å se at du får dette til uten kanskje tanken om oppdrett i dette karet. Det borger jo for at også vi andre kan forsøke noe liknende, nemlig å skape et fint akvarium som også gir denne fisken gode forhold både for voksen fisk og yngel Det artige er jo at fisken klarer dette selv så lenge endel faktorer er på plass.
Postet 15.05.07 kl 15:51
Postet 15.05.07 kl 16:07
Postet 09.06.07 kl 20:09
Postet 09.06.07 kl 20:56
Jeg bruker javamose i karet der disse går la med røde krystallreker. Javamosen er jo hjem til masse små kjekke organsismer som yngelen kan spise av og vokse opp iblant
Har enda ikke sett noe lek da de gjemmer seg om jeg kommer nært akvariet,men om de etterhvert får yngel så legger jeg sikkert ikke merke til den før de blir litt større :p
Jeg har forsåvidt et lite akvarium stående utendørs med algebefengt vann i,dette karet har 1 oppgave og det er å samle opp svarte mygglarver. Om det virker? Jepp,og dette er jo snaddermat for disse søte små fiskene
Ene lokale dyrebutikken der jeg kjøpte dem fra har lyst å kjøpe fra meg om oppdretten går bra. De nekter å ta inn mer VF etter at de leste her inne at den naturlige bestanden begynner å minske til kritiske nivå
Har enda ikke sett noe lek da de gjemmer seg om jeg kommer nært akvariet,men om de etterhvert får yngel så legger jeg sikkert ikke merke til den før de blir litt større :p
Jeg har forsåvidt et lite akvarium stående utendørs med algebefengt vann i,dette karet har 1 oppgave og det er å samle opp svarte mygglarver. Om det virker? Jepp,og dette er jo snaddermat for disse søte små fiskene
Ene lokale dyrebutikken der jeg kjøpte dem fra har lyst å kjøpe fra meg om oppdretten går bra. De nekter å ta inn mer VF etter at de leste her inne at den naturlige bestanden begynner å minske til kritiske nivå
Postet 09.06.07 kl 22:48
Oi!!
Du kjøpte i sentrum, gjorde du ikke??(:
Kjøpte du de siste 5??
For jeg hadde laget 60litern min til oppdrettskar,
men da jeg kom tilbake for å kjøpe dem(2hanner og 3hunner),
var de solgt!;(
De sa de ikke ville ta inn flere fordi de var utrydningstruet,
men at vist jeg fikk til å drette dem ville de kjøpe yngel fra meg!;D
Kan du sende meg mail eller noe sånt vist det blir yngel på deg?(:
For jeg har utrolig lyst til å prøve oppdrett på disse krabatene,
så her har du full støtte og lykke til med oppdrett!
Betalte du forresten 99 kr stykk??(:
Du kjøpte i sentrum, gjorde du ikke??(:
Kjøpte du de siste 5??
For jeg hadde laget 60litern min til oppdrettskar,
men da jeg kom tilbake for å kjøpe dem(2hanner og 3hunner),
var de solgt!;(
De sa de ikke ville ta inn flere fordi de var utrydningstruet,
men at vist jeg fikk til å drette dem ville de kjøpe yngel fra meg!;D
Kan du sende meg mail eller noe sånt vist det blir yngel på deg?(:
For jeg har utrolig lyst til å prøve oppdrett på disse krabatene,
så her har du full støtte og lykke til med oppdrett!
Betalte du forresten 99 kr stykk??(:
Postet 10.06.07 kl 11:50
Postet 11.06.07 kl 20:34
Postet 11.06.07 kl 20:37
Postet 11.06.07 kl 20:43
Postet 11.06.07 kl 20:46
Postet 12.06.07 kl 01:06
Postet 12.06.07 kl 14:58