fluval 2

kjøpte et 54L brukt for litt siden..

fikk med en fluval 2.

å nå skal jeg rengjøre den, og jeg får bare ut undersiden (altså filtermassen og rommene)

og jeg får av lokket på toppen. er det mulig å komme inn til propellen og det inni filteret? eller er det ikke mulig å demontere den mer?
Klart den kan plukkes mer fra hverandre

Her har du håndboken, lettere å se av bilder enn knotete forklaring hvordan du tar den fra hverandre mer
Og lett er det også, sikker på at om du forsøkte i 1 min lengre, hadde du fått det til selv
finnes det flere typer av denne?, aknskje jeg har en gammlere modell, for jeg får den ikke mer fra hverandre, det ser ikke ut som det går ant eller.


huff, jeg fikk det til nå, måtte vist trykke inn noe på siden for å løsne den, men tusen takk for svar. =) jeg er så redd for å ødelegge noe når jeg holder på å demontere ting, så tør ikke være hardhent.

tegningen var til stor hjelp =)
De eldre modellene ser litt annerledes ut, men er stort sett ganske like i oppbygning, dvs. at de er ganske like når det gjelder å kunne ta dem fra hverandre. Selv er jeg Fluval-elsker, både fordi de filtrerer godt, og fordi de er så lette å vedlikeholde

Etter min mening er et orginalt Fluval 1/2/3/4 totalt ubrukelig før man har modifisert de etter Bjarnes oppskrift. Jeg har fire Fluval4+ og jeg har mere jobb med de en med mine 12 andre filter.

Det må da være mulig å dele pumpehodet fra kassen til filtermedia. Det er hele pumpehode som skal løsnes fra kassen.
som sagt ovenfor så fikk jeg det til etter å ha sett på tegningen på linken, men tusen takk for svar. =)
Geir Kristiansen
Etter min mening er et orginalt Fluval 1/2/3/4 totalt ubrukelig før man har modifisert de etter [URLBLOCK1]. Jeg har fire Fluval4+ og jeg har mere jobb med de en med mine 12 andre filter.

Akkurat det må jeg faktisk si meg uenig i. Nå har ikke jeg testet den modifiserte utgaven, men har kun originale filtersvamper. Men, tro det, eller ei: min umodifiserte Fluval 4 har vært god nok filtrering til 6 discuser i oppvekst (ja, jeg bruker hjemmelaget for også)! Det har imponert meg mer enn jeg hadde trodd var mulig, og min respekt for dette filteret har økt betydelig! Nå har diskusene fått et eksternt filter i tillegg, og av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at det har greid å gå delvis tett... Det eksterne filteret ble kjøpt inn med tanke på at jeg skulle få 325-literen i hus. Det gjorde jeg i går, så da blir det myyyye bedre plass til discusene mine snart

Ja, det er mulig å plukke Fluvalfiltrene ganske mye fra hverandre. Jeg har en litt eldre modell her, så jeg kan ta en titt på det litt senere i dag (nå skal jeg ha meg mat!).
Der var det jammen kommet et svar, i mellomtiden

Fint å høre at det er i orden
CH: Tråden din har vært supernyttig for flere enn bare deg Det er nettopp dette som er genialt med et søkbart hobbyforum. Vi deler nyttig info, og alle blir klokere!
Geir: TAKK fordi du la ut link til artikkelen om "Bjarnes modifisering av Fluval-pumper"... Har i en fei fått modifisert en eldre Fluval 2 og en nyere Fluval 2+ og steike for en forbedring! Jeg sier takk-takk, og fiskene er veldig happy Har vel i samme slengen modifisert et par andre yngel- filter også - etter samme prinsippene... Hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap