hvordan hindre yngel fra å bli sugd inn??
hei jeg har et 70L juwel kar hvor pumpen, som dere kan se på bildet, er integrert i akvariet...
jeg hadde tenkt til å bruke dette som en yngel kar til litt forskjellig... men hvordan får jeg dekket til pumpen slik at ikke utstrømningen er gor kraftig og at yngelen ikke blir sugd inn i selve pumpa??
hehe ja jeg ser jeg må gå over glasset i dag og... hehe
jeg hadde tenkt til å bruke dette som en yngel kar til litt forskjellig... men hvordan får jeg dekket til pumpen slik at ikke utstrømningen er gor kraftig og at yngelen ikke blir sugd inn i selve pumpa??
hehe ja jeg ser jeg må gå over glasset i dag og... hehe
Postet 31.05.07 kl 08:10
Endret: 31.05.07 kl 08:11
Postet 31.05.07 kl 16:35
Endret: 31.05.07 kl 16:36
Jeg vet ikke hvordan du skal hindre det, men ser duhar utblåset nedover... Snu den oppover! Så det kommer "blølge" i vannet! For da blir det mer oksygen, og du får ikke proteinhinne...
Jeg har foresten scalare yngel i et 180l, med samme pumpe, og de blir ikke sugd inn i den...=D så du kan jo se om det funker først?=P
Jeg har foresten scalare yngel i et 180l, med samme pumpe, og de blir ikke sugd inn i den...=D så du kan jo se om det funker først?=P
Postet 31.05.07 kl 16:41
Jeg gikk til en skobutikk og spurte pent om jeg kunne på en av prøvesokkene deres i dameavdelingen. Disse sokkene er helt geniale fordi de skal kunne brukes i pensko uten å synes. Stor avlang åpning med strikk som gjorde det mulig for sugekoppene å fremdeles feste hele greia til veggen. Til slutt klippet jeg et lite hull til utløpet slik at jeg fikk kraftigere strøm. Dersom det går ann å lirke stoffet under eller på siden så kan kanskje du gjøre noe av det samme.
Postet 31.05.07 kl 19:25
Postet 01.06.07 kl 12:17
Jeg har ikke gjort noe. Har samme akvarie som deg og guppy-yngelen koser seg i det fri. De er ikke blitt sugd inn enda jeg har sett dem i øvre sjikt foran innsuget og. Skiftet filtervatt og noe vann i går. Kunne ikke se noen inni filteret heller. Må/bør man i det hele tatt ha noe foran? Har ikke tenkt på det engang.
Postet 01.06.07 kl 12:54
Postet 01.06.07 kl 13:19
Har også samme akvarie og opplever stadig at nyfødte og ukesgamle yngel forviller seg inn i pumpehuset. De blir vel ikke akkurat sugd inn, men de kan bli jaget inn av de andre fiskene og få problemer med finne veien ut igjen. Sjekker ofte i pumpehuset når det er så små yngel i akvariet (lyser med lommelykt) og får lempet dem tilbake ved hjelp av hov. Ser ut som de klarer seg greit hvis de ikke må være der i altfor mange timer
Postet 01.06.07 kl 13:24