Elins vannvittige vannverden (side 7)

Sist i dag noen bilder av corydoras black og arcuatus:

[External Image]



[External Image]

Veldig synd med ripene i glasset, men bilde var morsomt så jeg deler det uansett:

[External Image]
Jeg har nettopp lest hele denne tråden, og synes det er rart jeg ikke har sett den før. Nå skal jeg jammen begynne å følge med her, for her var det mye artig lesning. Jeg glemte nesten hvorfor jeg kom inn på den, men jeg lette altså etter noen som hadde erfaring med Tetratec filter. Ser at du har det, men at du bemerker at det ikke er "rare sirkulasjonen med tetratecen". Ble du fornøyd med den etterhvert? Se innlegg nr. 6. Jeg må snart bytte ut filteret mitt med et nytt, og har sett på Tetra EX 700.
Tja tetratec filter er vel ikke det jeg er mest fornøyd med. Jeg fikk den tilslutt til å fungere delvis bra, men det virker som rotoren ikke tåler mye grums for hele greien stopper halveis eller helveis opp. Jeg driver å sparer opp til en amtop 3336 eller fluval 304/404. Kanskje også en eheim 2026 som er første valget, men det dyreste alternativet. Hadde en amtop 3335 jeg var ganske fornøyd med så tenkte at den som er litt sterkere er vel ok. Er ikke noe som haster for meg, men jeg hadde nok ikke investert i en ny tetratec om jeg trengte filter.
Nydelige bilder, Elin. Men ekle øyne på albinoene.

Jeg blir alltid litt lei meg når jeg ser bilder av arcuatusene dine. Det minner meg om mine jeg mistet på en så tragisk måte :´(
Dyrehagen
Nydelige bilder, Elin. Men ekle øyne på albinoene. ;-) Jeg blir alltid litt lei meg når jeg ser bilder av arcuatusene dine. Det minner meg om mine jeg mistet på en så tragisk måte :´(


Hehe jeg syns egentlig også de har ekle øyne, men de tar igjen for det med personlighet og ett gyldent skinn i finnene som ikke vises på bildene tror jeg.

Når arcuatusene vokser opp og forhåpentligvis får småtasser kan det hende at det står Inger Anne på noen yngler? Kanskje det vil hjelpe...
Det hjelper litt Dessuten hjelper det at det forhåpentligvis kommer 10 super-arcuatus og 10 c. narcissus det står Inger Anne på, med Brasilsendinga til Aquamanias...
Flott det høres ut som ett fint plaster på såret hehe Kjempegøy og flotte fisk!
Takk for svar. Du får meg til å revurdere valg av ny pumpe. Jeg skal lete litt mer rundt på forumet, og i nettbutikkene. Ergerlig å kaste penger ut av vinduet på dårlige pumper, bedre å bruke dem på fisk...flere akvarier...gode pumper osv..
I dag er jeg en tanke ambivalent: melankolsk og spentglad for det er siste dagen med vannbytte osv for discusbarna mine. De skal jo til discus-himmelen hos Siljan, så alt er jo i skjønneste orden. Rart uansett for man blir jo litt knyttet til disse flate kravstore flotte fiskene. Heldigvis slipper jeg å fange inn discusen for det vil han gjøre selv. Jeg liker ikke å fange discus så det går bra for meg hehe.

Har tusen sommerfugler i magen for reolen kommer i morgen!! Gleder meg masse bare ikke til all bæringen. Men tenk så fint det skal bli!

En ting jeg lurer masse på er hvordan jeg skal sikre meg om at klorekene ikke blir tørre på beina.. De befinner seg jo i plantene og jeg vet jammen ikke hvor mange de er engang. Vurderer å ta ut plantene nå slik at grums osv senker seg til i morgen, men så blir jo discusen stresset og det vil jeg ikke. Får vente til i morgen og se hvordan det blir

Om noen har noen gode råd skrik ut hehe.


Joda jeg tok ut plantene.. Fysj for ett grums det ble! Og jeg har slamsuget og skiftet 20% vann hver dag.

Jeg hadde bare potter med planter i og som jeg skrev var jeg bekymret for klorekene. Kom bare to kloreker med plantene. I den første planten satt en ancistrus han og ei kjempereke. Jeg hovet opp og fanget. De andre ingenting. Jeg hadde bare plantene i noen bøtter frem til at 90 liters murerspannet var klart. Dillet litt med mye rart og skulle til å stappe planter i potter over i murer spann og der ser jeg ops! en sterbai. Hjelpes ja ja den ble lempet tilbake i akvariet. Så skulle jeg bare luke litt på planten og OPS enda en sterbai *rødme* den ble også lempet i akvariet.. Stakkars, men det så ut til å gå bra. Ser vel fort det i morgen :s

Nå er det litt tomt i discuskaret så jeg puttet to lekskjegler i. Litt gjemmesteder tenkte jeg. Så i gammel vane foret jeg barna. Jada det var vel ikke lurest fløy gjennom hodet mitt, men det får være jeg slamsuger seinere. Men discusen spiste de De tåler litt stress da kanskje. Siste måltidet her i huset

Jeg fanget ellers en fin han og hun ancistrus til en ung venn. De så virkelig bra ut så jeg håper han blir fornøyd.

Har litt av en jobb i morgen så de som vil kan få lov til å komme å hjelpe.

Jeg skal kjøpe nye batterier til kameraet i dag slik at prosessen med ny reol kan foreviges. Ikke veldig spennende tror du? Jeg tror det blir kanon *ler*
Elin Pedersen
Har litt av en jobb i morgen så de som vil kan få lov til å komme å hjelpe.

Hadde det ikke vært for litt vel lang reisevei, hadde jeg kommet
Takk Det var snilt av deg å tilby. Noen ganger har jeg lyst til å klippe i kartet og komme nærmere litt avhvert hehe
Nå har jeg kjøpt litt sand til reolen. Rådasand 0.4 til 0.8 mm.

[External Image]



Angrer litt for skylling er det kjedeligste ved hele denne hobbyen! Biltema sanden er så mye enklere..., men jeg syns kanskje denne er penere. 119 kr for 25 kg er ikke gørr dyrt heller Har skylt en sekk, men om noen tar resten skal de heller få en neve :P

Noen som vet hva paraply tegnet skal bety? Ikke få denne våt er jo litt dumt?
Elin Pedersen
Noen som vet hva paraply tegnet skal bety? Ikke få denne våt er jo litt dumt?

Jeg måtte løpe ut og sjekke min egen sekk. Oppbevares tørt, står det ved siden av paraplyen. Må smile litt av det
D'oh det var jo logisk. Må ha hatt ett blondt øyeblikk der! Det er slik med oss brunetter: vi kan være blonde på innsiden av hue og det er ofte mye verre hehe.
Dyrehagen
Skapblond... ;-)


Ja, men jeg føler nesten jeg kom ut av skapet der
Litt bilder har jeg tatt i dag. Mest siden det er min siste dag med discusene.

[External Image]

Og se hvor tomt karet ser ut, uten planter:

[External Image]

Nesten for trist og leit når discusbarna kommer svømmende mot en slik som det. Siden de skal reise og siden de ikke kunne få noe mat før reisen.
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap