- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- for og variasjon, hvordan ser DIN rutine ut? :)
for og variasjon, hvordan ser DIN rutine ut? :)
Legg gjerne ut "ukeplanen" dere har for foring, hva slags for, og hvor ofte.
Ser at det stadig er noen som lurer på dette, og da er det jo fint med en egen tråd som går direkter på dette med for og variasjon.
Selv så mater jeg mine mellom-amerikanere med røde mygglarver, flak og pellets.
Bytter på med mygglarver en dag, pellets den neste og flak den tredje.
Har en foringsfri dag i uka, fiskene har bare godt av dette.
Jeg mater dem 3 ganger pr dag, og dette funker fint i min 240 liter.
Ser at det stadig er noen som lurer på dette, og da er det jo fint med en egen tråd som går direkter på dette med for og variasjon.
Selv så mater jeg mine mellom-amerikanere med røde mygglarver, flak og pellets.
Bytter på med mygglarver en dag, pellets den neste og flak den tredje.
Har en foringsfri dag i uka, fiskene har bare godt av dette.
Jeg mater dem 3 ganger pr dag, og dette funker fint i min 240 liter.
Postet 07.08.07 kl 11:14
Jeg fôrer mine malawi med: rekemix, sticks,pellet og flak. Jeg mater ogsa 3 ganger om dagen.
Mbuna
bruker jeg Jbl Novostick, hikari cichlid gold,rekemix, sera granugreen og jbl novo rift.
Sandsilere,
jbl novo stick, hikari cichlid gold, rekemix.
Til mine andre fisker, apisto, cory og tetra arter, bruker jeg mygglarver, artemia og flak.
Mbuna
bruker jeg Jbl Novostick, hikari cichlid gold,rekemix, sera granugreen og jbl novo rift.
Sandsilere,
jbl novo stick, hikari cichlid gold, rekemix.
Til mine andre fisker, apisto, cory og tetra arter, bruker jeg mygglarver, artemia og flak.
Postet 07.08.07 kl 12:00
Endret: 07.08.07 kl 12:02
Postet 07.08.07 kl 12:05
Postet 07.08.07 kl 12:11
Benyttar anledninga til å skyte inn eit spørsmål.
Ca to dagar i veka utan mat. Gjer det noko at desse er rett etter kvarandre? Fiskane skal bu på hybelen og eg er somregel heime hjå mor og far i helgene. Byr dette på problem?
I trådens and vil eg sei at eg kjem til å lage rekemix (fortsatt litt usikker på blandingsforholda til somarfuglciklider, tetrastim, cory og ancistrus)
som skal fungere som hovudfor og tetramin og wafers som backup-for. Kanskje eg forar med litt myggis og diverse også innimellom. Eg får sjå.
Ca to dagar i veka utan mat. Gjer det noko at desse er rett etter kvarandre? Fiskane skal bu på hybelen og eg er somregel heime hjå mor og far i helgene. Byr dette på problem?
I trådens and vil eg sei at eg kjem til å lage rekemix (fortsatt litt usikker på blandingsforholda til somarfuglciklider, tetrastim, cory og ancistrus)
som skal fungere som hovudfor og tetramin og wafers som backup-for. Kanskje eg forar med litt myggis og diverse også innimellom. Eg får sjå.
Postet 18.08.07 kl 19:10
Postet 18.08.07 kl 19:16
Postet 18.08.07 kl 19:23
fiskene mine mates to til tre ganger om dagen -i små doser.
basisfòret mitt er Tetra Rubin. fiskene elsker det. for variasjon blander jeg det ofte med Tetra Pro Color, noe Best Friend (Jalla fra Ica'n) eller granulat fra Supervit.
i tilegg får mine fisker frossne mygglarver èn til to ganger i uka.
bunnfiskene mine får èn tablett daglig.
jeg bytter mellom Tetra TabiMin og Prodac - Green Staples. i tilegg får de noe mallefòr jeg ikke har navnet på i hodet. (noe Supervit tror jeg)
JuvelCiklidene mine har egen meny. Tetra Cichlid Shrimp-sticks, istede for flakfòr.
de elsker det, å får flakfòr, -kun for variasjons skyld bare èn gang i uken. siden det er tydelig at ciklidesticksene er å foretrekke.
de andre fiskene mine får også smake sticks noen ganger. når det faller meg inn...
yngelet mitt får artemia, infusorier eller meget smått flakfòr, alt etter art og behov.
basisfòret mitt er Tetra Rubin. fiskene elsker det. for variasjon blander jeg det ofte med Tetra Pro Color, noe Best Friend (Jalla fra Ica'n) eller granulat fra Supervit.
i tilegg får mine fisker frossne mygglarver èn til to ganger i uka.
bunnfiskene mine får èn tablett daglig.
jeg bytter mellom Tetra TabiMin og Prodac - Green Staples. i tilegg får de noe mallefòr jeg ikke har navnet på i hodet. (noe Supervit tror jeg)
JuvelCiklidene mine har egen meny. Tetra Cichlid Shrimp-sticks, istede for flakfòr.
de elsker det, å får flakfòr, -kun for variasjons skyld bare èn gang i uken. siden det er tydelig at ciklidesticksene er å foretrekke.
de andre fiskene mine får også smake sticks noen ganger. når det faller meg inn...
yngelet mitt får artemia, infusorier eller meget smått flakfòr, alt etter art og behov.
Postet 18.08.07 kl 19:30