ancistrus på 50 cm?

Jeg har en ancistrus, som nå er ett år og er da rimelig sikker på at det er en hunn siden hun ikke har tentakler... (korrekt meg om jeg tar feil)

Jeg tenkte å skaffe meg en til og så en gruppe unge ancistrus i en akvarieforretning.
MEN, da jeg sa jeg skulle ha en sånnen, og pekte på karet der det tydelig stod ancistrus spurte de meg hvor stort kar jeg hadde. Jeg svarte 100 liter og fikk beskjed om at det var alt for lite for ancistrusen som blir 50 cm.

Er ikke dette Pleco da? Aldri hørt om ancistrus på 50 cm jeg.....

Jeg ble forvirret og turte ikke kjøpe noen, ikke helt sikker på om de ville selge meg engang, men finnes det flere typer ancistrus, noen små og noen store?
Jeg vil jo ikke ende opp med en forvokst ancistrus som har vokst ut av alle karene jeg har (og det største er ikke mer enn 120 liter)

Vanlig ancistrus"oppdrettsvarianten" er den som er vanligst i handelen nå og den blir max 12-14 cm og det tar noen år(ihvertfall i minne karr).
Så de ar nok blannet den med en annen malle ja, det er ihvertfall helt sikkert.
Inaktiv bruker
Det kan jo vere en gibbiceps
de var vel en 5 cm tenker jeg, og kostet 90 kroner. Stod kun Ancistrus på karet.... får vel vente til en annen dyrebutikk får inn da. Siden jeg ifølge dem må ha 400 liter for å ha disse...
Kan jo ikke gå tilbake og KREVE å få kjøpe en heller
Frk. Nilsen
de var vel en 5 cm tenker jeg, og kostet 90 kroner. Stod kun Ancistrus på karet.... får vel vente til en annen dyrebutikk får inn da. Siden jeg ifølge dem må ha 400 liter for å ha disse... Kan jo ikke gå tilbake og KREVE å få kjøpe en heller :-)

Hmm!:O

Her koster ancistruser 60 kr (men om de var 5 cm store så koster de ofte mer), min ancistrushanne ble 12 cm på 4 år
Ancistrus
så kult tenk deg ancistrus på 50 cm og børster på nesa som ligger å børster i hula på eggene. he he
har selv et lekspar som går i 54 liter og de må stortrives for de yngler hele tiden. og det er anbefalt 60 liter og de kan bli rundt 12-15 cm. gå tilbake å sjekk. krev svar.
Det er jo fint at butikken føler ansvar for at fisken de selger kommer i stort nok akvarium, vi har jo ofte nok hørt om digre fisker som havner i for små kar. Men det spørs om ikke butikkansatte bør lese leksa si såpass godt at de vet hva de selger også.
Ta en titt her, dersom bildet stemmer overens med den fisken du så på, er det vanlig ancistrus som ikke blir større enn max 15 cm.

Dersom det ikke var den, var det sikkert denne , i så fall kan den bli en halvmeter. Er mange gibbiser som lever et bedrøvelig liv i for små akvarier rundtom.

Vil altså tro at enten var akvariet feilmerket, eller så forvekslet betjeningen disse to. Synes forøvrig at det er positivt om betjeningen fraråder en å kjøpe fisk som blir svær - såsant det er de riktige fiskene de fraråder en å kjøpe da...
Tilfeldig bekjentskap
© Tom B
Reklame for plussmedlemskap