sky golden

Hei har 4 stk golden i karre mitt.... disse har i den siste tiden trukket seg mer og mer tilbake inn i "steinrøsa" og lever nesten hele tiden der nå... .før så svømte de mye rund men nå er de bare i røsa.... de spiser heller ikke for som ligger i vann overflaten... er dette normalt?
sykdom eller leksadferd?
Hm - høres litt merkelig ut, for endret adferd og nix matlyst tyder jo på sykdom hos de fleste fisk. Har du målt pH/GH i det siste og sjekket temperatur? Vet du om du har en hann i flokken og flere hunner, for adferden du beskriver (sky/gjemme seg/nix matlyst) er også klassisk adferd for hunnfisk som tygger (munnruger) - men hannen burde jo spise...
Og ingen hann - ingen lek. "Lek" = egglegging og befruktning. Hannen viser en karakteristisk risting, tøffer seg og skuffer sand eller grus for å lage leksgrop...
Ser på profilen din at du har Golden gående sammen med 5 sølvhai i en 520 L. Dette er nok ingen god kombinasjon, sølvhaien vil bli stor og er nok ganske dominerende i karet ditt allerede. Aktiv fisk! Har du i tillegg vannverdier tilpasset SAE og Sølvhai, er dette pH og Gh i laveste laget for dine Golden. Dette kan nok være grunnen til at de har begynt å sture inne i steinrøysa
Synes du skal bestemme deg for om du vil ha Malawi eller andre arter. Din 520 L er jo ypperlig til en stor, fin sammensetning av Malawi og da kan du gi dem optimale forhold! Lykke til
jeg har følgende verdier

PH 7.5
GH 10
No3 - 0,3
tepratur 26

det er vel mere golden som er sjef i dette karet en sølvhaien... men mat spisser de masse av... så lenge det kommer ned til dem, skrev feil i sta... spørsmålet var vell heller om det er normalt at golden ikke spiser på vannoverflaten...

vet ikke kjønet på golden fiskene... ser dessvære ut til at jeg har 1 liten og en storr han... selv om jeg ba om 3 hunner og en han... i butiken, men vansklig og see forskjell. Når du fanger fisk =D
Mine golden spiser mat over alt. Har de sammen med acei og disse er litt mer matgale, men alle goldnene mine kommer til overflaten og trenger seg på når det er mat. Minner meg om en flokk med griser som venter på mat...hihihi...

Mvh Linka
Linka
Mine golden spiser mat over alt. Har de sammen med acei og disse er litt mer matgale, men alle goldnene mine kommer til overflaten og trenger seg på når det er mat. Minner meg om en flokk med griser som venter på mat...hihihi... Mvh Linka

har løsnett seg litt nå, fisken drar "sticksa" ned og spiser dem nede, virker som om alle foretreker at maten ligger på "bånn" men det går ganske bra nå
Det er flott at det har løsna seg litt. Godt å høre.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap