En Levendefødere bildetråd (side 6)

Her er noen bilder av guppyene jeg hadde før. Nydelige skapninger!
Her er noen av mine guppyer som jeg har nå. Det er villguppy eller hva jeg skal kalle de.
BILDE 1 : Seilfinnemolly, hann og hunn.
[External Image]


BILDE 2 : Gul Sverdrage, hann og hunn.
[External Image]


BILDE 3 : Endlers guppy.[External Image]
1. En av mine nydelige sverdragere..
2+3: Guppyer som ikke vil stå stille da.
Bra du har fått tak på P. Amates Kjøpte du de på Dahls?
Jeg trenger litt nytt blod til min gruppe, så når du etterhvert får yngel på de er jeg veldig interessert!
Disse er enkle og holde, pass bare på at pH ikke blir for lav. Jeg hadde det problemet og mistet en del av mine!
MVH Pål
Hei.

De er fra Dahls ja.
Har hatt dem bare noen få uker. Trives godt så langt, så vi får se


Nydelig fisk som desverre få i Norge har! Jeg har hatt mine i snart tre år og det har vært en selvgående gruppe helt til jeg fikk pH-dropp i karet!
Lykke til med de!
MVH Pål
Er det vanlig at "villguppy" krysser seg med vanlig guppy? Evnt. heldig eller uheldig?
"Villguppy" betyr at det er viltfangede guppy eller viltform av guppy, "vanlig" guppy betyr at det er en akvarieform av guppy som er avlet frem. Men det er samme art, så de krysser seg absolutt! Har ingen negative konsekvenser for fiskene at disse krysses, men jeg er nå avhenger av og beholde naturformer naturlige
MVH Pål
Er det rett å konkludere med at all form for fisk med guppy i navnet kan krysses? Takk for svar Spennende tråd å følge med på.
Endlers (Poecilia Wingei) kaltes Endlers Guppy og var før regnet som samme art som guppy (Poecilia Reticulata). Disse burde helst ikke krysses, fordi det er to arter. Men de kan absolutt produsere yngel og det er mye kryssninger av disse da de blei regna som samme art tidligere. Endlers selges fortsatt ofte som Endlers Guppy...

MVh Pål
Måtte bare forhøre meg med tanke på at jeg har bare et akvarium og der går det vanlig guppy
En av Dvergtannkarpene bestemte seg for å stå i ro et lite sekund slik art jeg fikk tatt et OK bilde...

Heterandria formosa
[External Image]

Koi sverddrage
[External Image]
Fin tråd, så gøy å se bilder!

Min mann kjøpte en haug med guppyer litt før jul i fjor, de overlevde ikke, men de rakk å få noen unger som så har vokst opp hos oss og formert seg videre. Har ikke hatt noen dødsfall blandt de som er født her, heldigvis.
Synes noen av de er veldig vakre og har prøvd å ta noen bilder av dem. Brukte tips som jeg fant her på forumet om akvariefotografering, men ikke lett med guppyene som fyker rundt hele tiden!


[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Her er mine 3 som jeg selv har avlet opp
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap