Nettbutikk som tilbyr planter?

Er det noen som vet om det i inn og/eller utland finnes nettbutikker som tilbyr forsendelse av akvarieplanter pr. post? Har tatt et raskt søk på google.no men får ikke noen relevante treff. Mener å huske at jeg tidligere har vært innom et amerikansk nettsted som skrev de sendte til Europa, men finner det ikke igjen.

Har noen kjennskap til nettbutikker for akvarieplanter? Og har noen forsøkt å bestille fra disse og kan anbefale nye kunder?

mvh
Dagfinn
Norsk butikk jeg har bestilt planter av mange ganger:
Aquazoo i Bergen

Dansk nettbutikk med planter, sender til Norge:
Akvarieudstyr.dk

Tysk nettbutikk, sender til Norge:
Aquaristikshop

Jeg vil bare tipse deg om en ting når du vurderer å bestille akvarieplanter fra utlandet; hold deg UNDER 200 kr i vareverdi når du handler. Da suser pakken din fort igjennom ved kontrollen hos tollpost ved ankomst Norge. Varer for under 200 kr er nemlig moms- og gebyrfritt å bestille fra utlandet.

Går du over denne grensen, er det moms- og fortollingspliktig. Ikke bare koster det deg ekstra i form av gebyr til tollpost og 25% norsk moms, men det verste er at pakken da blir liggende på lager hos tollpost i alt fra en til to uker før den sendes til deg, ferdig tollbehandlet...
Det sier seg selv at slik venting på lager ikke er forenlig med levende akvarieplanter i plastposer.... de er pillråtne lenge før du får dem.


PS!
Det er ikke toll på akvarieutstyr eller akvarieplanter, men norsk moms må du ut med.
(toll og moms er to ulike ting)
Næmmen, det var kjapt svar! Tusen takk, jeg skal hjem og lese meg ferdig på hvilke typer planter jeg skal satse på. Kanskje tilogmed bestille flere forsendelser slik at pakken holder seg under 200,-. Kjenner til problematikken fra bestilling av andre varer på nettet. Synd de ikke økte grensen da det ble tatt opp politisk tidligere.

Takker!

Dagfinn

Plussmedlem
Aquamanias.no (siste mulighet for bestilling av planter er 30.9.07.)
Denne nettbutikken har akvarieplanter for salg, jeg har ikke erfaring med å kjøpe akvarieplanter her, men annet har jeg handlet og er meget fornøyd med dem. Anbefales.
http://www.vestfroimpexp.no/default.htm
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap