blåsesand, ikke fra biltema.

når folk her snakker om blåsesand så sier de nesten alltid "blåsesand fra biltema", men vi har ikke biltema her.

kan jeg bruke annen blåsesand?
Det kan være mye rart av kjemikalier oppi blåsesand.
Den fra biltema er 100% rein, så vidt jeg vet.
Så lenge sanden har samme kvalitet som biltemas, er det ikke noe problem.
Det som er tilfelle, er at mange produserer blåsesanden for flere formål i ett, og en finner da en del ugunstige stoffer i sanden, som alge\ soppdreper etc - ting du ikke vil ha i karet!

Du bør undersøke nøye med produsenten hva som er i sanden, både av tilsettinger og kjemisk sammensetting før du bruker annen sand.
på biltema har de to typer blåse sand en i grå forpakkning å en i hvit hvilken av de brukes?
Den groveste (0,2-1,0 mm tror jeg det var).
Farge?
Hva er fargen på Biltemas blåsesand?
lys brun/lys beige(er det sånn det skrives?xD)
ikke blåsemiddel, men blåsesand du skal ha!
hvem har snakket om blåsemiddel
Stine J
på biltema har de to typer blåse sand en i grå forpakkning å en i hvit hvilken av de brukes?


her?
Blåsemiddelet er vistnok i plastbeholder.

Men tilbake til tema.

Sjekk med steder som selger kompressor-verktøy/billakkerings tilbehør.

Dersom du finner sand i en elv, er den vel så bra som biltema sand. Men det krever jo litt mere jobbing.
Hei
Har netopp handla meg blåsesand, men noen som vet om den må kokes evt vaskes før jeg slenger den oppi karet?..
Hanne
Har hørt at de som har kjøpt blåsesand på biltema bruker ikke å vaske den Et tips jeg leste i sted var at etter å ha tatt oppi sanden så legger du et (stort) tallerken oppned i akvariet å så tømmer du vannet på tallerkenen, da slipper du at det blir så gromsette og at sanden virvler så mye )
All sand\ grus som kjøpes, er tørka, og er ett (stein)dødt materiale. Å koke dette ihjel, det er derfor helt bortkasta
Inaktiv bruker
Har en gang hørt at blåsesand kan være giftig hvis pH'n blir for høy.
Kan dette stemme? Og fra hvilke andre butikker kan du få tak i blåsesand?

Har noen Corydoras-maller, og de skal vel helst ha sand, så tenkte jeg kunne kjøpe det...
Inaktiv bruker
-abonnere litt-
Karls
Har netopp handla meg blåsesand, men noen som vet om den må kokes evt vaskes før jeg slenger den oppi karet?.. Hanne:)


Jeg har akkurat fyllt en 100-liter med biltema blåsesan (bytta fra grus) og jeg gikk ut, helte blåsesand i 10liters bøtter, tok grusen i karet ut og slang all sanden oppi. Så enkelt var det med den saken
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap