sewellia lineolata - Noen tips angående fanging? please!

kjøpte en Sewellia Lineolata for noen uker siden, å den har gått i ett karantenekar.
nå har jeg tenkt å flytte den til hovedkaret, men fisken er jo ett rent helvete å fiske opp!!
:-O
har krotet nedi 50 literen etter den i en og en halv time nå!
jeg hadde håpet at den ville feste seg til sanda eller noe, men den suger seg bare fast på ruta!
så jeg prøve å dytte den over vannflaten, i håp om at den til slutt ville slippe taket, men det hjelper heller ikke!
er den noen som har tips for hvordan denne sugekoppen av en fisk kan fanges i håven UTEN å skade den?
er jo redd for det og!
tørr ikke dytte mer på den enn nødvendig.

sewellia lineolata -en flott fisk, helt til du skal fange den!

(vet at dette ikke er en malle, men postet den under maller kategorien siden den holder til på bunnen. og det føles mer riktig å plassere den her enn under "andre fisker"..)
Går ut ifra at du har fått det til nå, men det er ikke så vanskelig. Den går lett i hoven, men sitter fast i glasset. Ta ut litt vann så du kan trekke den forsiktig over vannflaten med hoven. Etter en liten stund slipper den taket og detter ned i hoven, evt. kil den forsiktig på finnekanten med noe ala en fyrstikk e.l., men over vann. Mine 6 ble i alle fall greit flyttet på 5 min for få dager siden.
Men EN slik fisk. De bør være en liten gjeng.
Jeg sleit litt med å fange min gibbi en periode også, men etter at jeg fikk mallehule til den gjemmer den seg der når jeg er i akvariet.

Bare å løfte opp hele hula, og bære den dit jeg skal ha den
Ha noe mat oppi håven og la det ligge , når fisken begynner å spise i håven drar du opp hele greia
jeg fikk fiska opp den lille krabaten isted. men takk for tipsene!

Tilfeldig bekjentskap
© Sunniva Svenungsen
Reklame for plussmedlemskap