Bildetråd - kampfisk (side 7)

Til slutt har vi den største av dem alle, Oscar, crowntail såklart ^^,
Nydelige kampfisker
sakataka
dine kampfisker er jo bare sååå nydelig og praktfull...

blir helt betatt av slike fyrer... ;o)
Tusen takk

Er jo veldig stolt av dem alle og få høre at andre liker dem også er alltid top! Takk skal du ha ^^
Og jeg kunne ikke si nei!

Har ett nytt medlem i 'familien'

Dette er Maniac! Han er da en helt nydelig kryssing mellom veil tail og crowntail. Bare se på de fargene! Og stor gutt er han også
Nå må jeg lære meg å si nei snart, for nå har jeg virkelig ikke plass til mer fisk.
Hello
heisann jeg har en crown tail kampfisk men lurer på om det går an og ta 2 såne i samme akvarie?
Joakim Rasmussen
heisann jeg har en crown tail kampfisk men lurer på om det går an og ta 2 såne i samme akvarie?


Hunn eller hann??


Må ha VELDIG stort akvarium for at de skal gå ilag, med mindre du er heldig med individene.

Kampifiskene tåler rett og slett ikke "tryne" på hverandre. :P
det er en hann.


men jeg lurer på om en vanlig jente kampfisk kan få unger med han
men den jeg har nå er veldig snill han går sammen med guppy
og platyer og åler


også syns jeg kampfisker er så finne så jeg har lyst på en til
Nrida
Du kan nokk bare glemme det faktum og ha to hanner i samme akvaie.
du har alderi så flaks at du finner en til kampfisk som er glad i andre fisker med slør. og uansett om du gjør det så er det ikke vits og prøve. sorry assa men de er nesten umulig og ha to hanner hvis du ikke skiller karet
Hjelp!
Noen som hvet ossen salt som skal brukes for og ta finneråte har fått det på kampfisken min

Sorry for at jeg tar opp dette i et bilde forum men det er meange som har peiling her
Mine to kampfisker som bor i 54 liter'n
[External Image]

[External Image]
KaMpFiSk RoCk
nice. er dem alene el. ?

Nei, disse to bor sammen med to dverggurami, fire dragefinner og tre siamesiske algeetere.
Det var litt jaging mellom dvergurami-hannen og kampfisk-hannen i starten, men per i dag er de fredelige naboer hele gjengen Ikke noen jaging i det hele tatt!

Det var et par nyyydelige kampfisker, Lille Havfruen! Liker at de har slike sterke farger i flere sjatteringer
Tante Astrid
Det var et par nyyydelige kampfisker, Lille Havfruen! Liker at de har slike sterke farger i flere sjatteringer :)

Tusen takk!
Din Leopold er utrolig fin han og!
Hver eneste dag er det forestilling i asia-karet. Dessverre så er det lite variasjoner når det gjelder fremførelse, men det gjør ikke så mye for her er det masse farger, fart og forvirring. Tenkte jeg skulle dele showet med flere så her kommer en liten bildeserie. Hovedrolleinnehaverne er henholdsvis Leopold kampfisk og hans fru Clotilde.

Teksten som hører til hvert bilde står plassert under.

[External Image]
Det er full fart i asia om dagen. Leopold er på farten opp og ned ...

[External Image]
... frem ...

[External Image]
... og tilbake, uten stans og helt oppslukt i sin søken. Hva er det han leter etter egentlig?

[External Image]
Plutselig er det stopp i fartingen. Som en påfugl så spres haleviften opp og som et fargesprakende reklameskilt lyser det opp:
"Se på meg!"

[External Image]
"Nei, jeg tok visst feil, her er det jo ingen. Hmmm, kanskje det er noen her inne da?"
Hva skal alt dette styret bety egentlig?

[External Image]
Her er svaret, men hun ligger gjemt nede ved bunnen så han har ikke sett henne. Dette er altså grunnen til all ståhei og styr, og ingenting å si på det. Clotilde er nemlig en vakker dame og verdt all den oppmerksomhet som Leopold vil gi henne, men dama er ikke lett å finne når hun ikke vil bli funnet så Leopold må nok gi seg for denne gangen.

[External Image]
Eller, nei, vent litt!
"Hei, hva skjer her nå! Å, nei nå har han visst sett meg! Rekker jeg å stikke tro?"

[External Image]
"For sent! Håper han ikke skal bølle så mye i dag. Det er bare sååå slitsomt."
"Hei, Clotilde! Stopp! Ikke stikk når jeg snakker til deg da!"


[External Image]
"Har du sett hvor fin halen min er eller? Se hvordan fargene blir når jeg rister litt på den? Fin ikke sant! Fine farger, fin hale. Er jeg ikke fin eller? Si jeg er fin da? Si det! Si det!"
"Jadajada. Halen din er fin i dag også. Gjeeesp."


[External Image]
"Se nå da når jeg sprer den skikkelig ut! Er den fin nå da? Jeg kan svømme litt nærmere så du får sett skikkelig nøye på den."
"Jada, den er fin, men kanskje du kan svømme litt til siden her slik at jeg får sett ordentlig på den? Der ja, nå har jeg sett den så nå STIKKER jeg!"


[External Image]
"Hei, hvor ble det av deg? Ikke forsvinn igjen nå da! Jeg kan vise deg enda mere hvis du vil. Kom tilbake da, Clotilde! Jeg er ikke ferdig!"

[External Image]
"Jeg skjønner ikke hvorfor hun stikker fra meg bestandig. Er ikke halen min fin nok eller? Hun orker jo aldri å vente så lenge at jeg får tatt mot til meg og spørre om hun vil være med opp og se på boblesamlinga mi engang. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil jeg altså. Tror jeg bare gir opp hele greia."

[External Image]
"Gudskjelov at jeg kom meg unna! Leopold er altså så drøy når han begynner med det haleskrytet sitt. Hadde han bare hatt noen bobler å vise frem eller noe, men neida, han turer bare frem med de fargene og finnene sine. Jeg har da jammen farger og finner jeg også. Tror jeg ligger litt her nede under plantene og slapper av litt. Han leter aldri etter meg her heldigvis."

[External Image]
Heldigvis tar det ikke lang tid før Leopold glemmer å deppe og setter i gang igjen
"Hva var det jeg skulle nå igjen? Hmmm, vise fram halen min var det! Finne Clotilde og vise frem halen! Hei, er du her inne Clotilde?"
Haha Utrolig flotte fisker
Kampfisken som jeg kjøpte i forrige uke (tror jeg det var).
Takk, det samme Din var jo nesten engleaktig.
Da var det min tur til å vise frem!

Er veldig fornøyd med dagens fangst. Det var ikke planlagt, men føles så riktig

Freia og Smil:

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap