Hvordan åpne pumpen for rengjøring?

Hei, jeg bare lurte på hvordan åpner man pumpen? Jeg har en Eheim utvendig filter, men har ikke anelse hvilken "modell" det er, jeg bruker den i et 160 ltr's kar. Er det noen som vet hvordan man åpner en sånn en, for jeg trenger å rengjøre den snart...
hei
hm er det stope kran på slangene???
fro vis det er det så står det nok i bruksanvisninga
bilder???
Skru igjen inn og ut kranene, koble fra slangene, hekt opp/av hempene på sidene av rotorhuset/lokket og dra av!
Se på internettsidene til Eheim
Her --> . er manualer.

Ta en nærmere kikk på filteret om det står noe nummer på det, og finn korrekt manual
takk
Takk for svar, er nesten helt sikker på at det er denne , også lurte jeg på åssen man rengjører den, er litt flaut å ikke vite det :\ Det ser ut som det er masse æsj-æsj her :S
Ett filter skal inneholde massevis av usj & æsj Det skal ikke renses før det er merkbar reduksjon i gjennomstrømmingen.


Her er noe jeg skreiv i en annen tråd, kanskje dette hjelper?
-Rørstumpene renses gullende rene under trykk, altså under rennede vann\ spyling. Disse skal skape turbulens i vannet, slik at hele filterets volum tas i bruk, og ikke ett begrenset område. Det er derfor viktig at de ikke er tette inni. Rørstumpene har liten\ ingen biologisk nedbrytingsfunksjon, så det spiller ingen rolle for bakteriekulturen om disse er uten bakterier. Bruk derfor kaldvann, så sparer du noen ører i varme
-Blåsvamp. Fungerer for å fjerne grove partikler fra rensevannet. Renses akkurat slik som ehfimech. Om denne ikke lar seg rense helt ren, byttes den enkelt og greit ut.
-Ehfisubstrarer: Det er her den viktige bakteriekulturen lever. Noe av filtermassen må derfor ikke utsettes for rens. Selv renser jeg 1\2 av slik filtermasse gullende ren, med akvarietemperert vann i dusjen. Andre halvpart (eller så), går rett tilbake i filteret, som nederste lag av dette filtermediet. Om dette er ekstremt møkkete, heller jeg akvarievann over dette i en rist eller lignende, for å fjerne løs skitt.
-Finfilter. Dette tetter seg fort, og er det som oftest må byttes. Dette filtermediet er det som reduserer gjennomstrømmingen mest i slike filtre.
takk
Takk for svar, skal se hva jeg får gjort i kveld. Nå skal jeg på dyrebutikken å kjøpe sand til det andre karet mitt, skal rydde litt og rense, fordi kampfisken som gikk der fikk sopp, så den blir behandlet nå. Kommer innom her i kveld...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap