Tips: Skrape for å fjerne silikon

Vil bare tipse dere om ei kjempegod skrape jeg kjøpte i forbindelse da jeg skulle skifte silikonen i karret mitt. Denne skrapa er faktisk alt du trenger, og den gjør en mye bedre jobb enn en tapetkniv (stanley)

Dyr er den heller ikke, og du får med 5 blad som er skarpe som barberblad. Du fjerner praktisk talt 99% av all silkon med denne skrapen.

Slik ser den ut, og kan kjøpes stort sett overalt.

[External Image]
Hvor kjøpte du din? Clas Ohlson eller...?
Trenger en sånn faktisk, så takk for tipset. Men jeg trenger litt mer info om hvor
Jeg kjøpte den hos den lokale byggvarehandelen (Byggtorget). Lefdal har vet jeg (der jeg rappa bildet) [URL=http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000RQKILby1?ProductID=dhXD4QFHwooAAAEOJ6ZCGhkU&CatalogCategoryID=tk_D4QFHPJkAAAEO1aE03xii][/URL]

Ser de skal ha noen kroner for ekstra blad, det fulgte 5 stykker med den skrapen jeg kjøpte, og den kostet ikke over 100 kroner.

Ellers tror jeg du vil finne den overalt, feks der de selger komfyrer med keramiske topper, jernvarehandel etc etc
Takk for tipset!
Den skrapen så helt genial ut, Ronny. Hm, har lenge lurt på å få tak i noe sånn, for gruet meg til en silikon-fjerne-jobb m/smal tapetkniv...
Catfish
Den skrapen så helt genial ut, Ronny. Hm, har lenge lurt på å få tak i noe sånn, for gruet meg til en silikon-fjerne-jobb m/smal tapetkniv...


Prøvde tapetkniv på en 110 liter, det gikk elendig i forhold til denne skrapen. Vet ikke om jeg har lyst å kalle den for skrape, mere som en bred skalpell...

Genial er den...
Slike glass-skraper er geniale til både silicon og gammel maling, og for den del alger som har gått tørke seg skikkelig fast.

Skapene selges overalt, alt fra Rema til byggevarer, og for den del elektrosjapper (brukes gjerne på kjeramiske platetopper).
Eneste negative om disse aller billigste er at kvaliteten på bladet kan være så som så.
Jeg fikk faktisk med noe slikt i en pakke med 7-8 forskjellige typer tapetknivlignende greier kjøpt på Biltema for 17 kroner. Bladet virker skarpt nok, uten at jeg egentlig har testet det med å skjære annet enn teip.
Jeg kjøpte denne hos Webzoo. Den virker helt suverent. Algefjerning har aldri vært lettere
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap