Fisk til mitt akvarie

Har nettopp fått et kar jeg tipper er mellom 60 og 80 L. Har gjerne lyst på fisk som lett kan få egg ;P Noen tips til et eller flere fiskepar jeg kan ha?
ikke så erfaren inne små karr, men jeg har nå klart å få juvelciklider til å yngle i et kar på den størrelsen.

Men vær klar over at ciklider er agresive under leksparioden, så det er ikke let å ha mange forskjellige arter sammen, i et så lite karr.
Ikke akkurat den typen jeg tenkte på.. Flere tips?
Hva med palettciklider?
Det er jo aktuelt. Hvor mange av hvert kjønn bør/kan jeg ha?
en han.. om jeg husker riktig. Men du vil kun trenge en av her etterhvet, etter som de danner par.. Mener jeg.
Kurvciklidene er kjempefine, og det er lite som skal til for å få dem i lek. Du bør nok gå for dvergciklider med tanke på størrelsen på karet ditt. Vet at folk har fått paletter i lek i en 60 liter ol, men dette er langt fra optimalt for denne arten.
Eller Rød Kurvciklide:P
Bare et par med paletter. Det står i fiskebasen at de helst bør ha mer enn 60 liter. Du burde finne ut hvor stort akvariet ditt er, og hvis det bare er 60 liter vil jeg anbefale å velge en annen type fisk, f eks. et par Kurvciklider, et par Sommerfuglciklider, eller en gruppe med Neolamprologus brevis.
Edit: riktig lenke til neolamprologus brevis.
Da tror jeg at jeg går for enten palettciklider eller sommerfuglciklider Men disse sommerfuglciklidene koster ca 250,- i den eneste dyrebutikken her, er dette virkelig en grei pris å betale for dem? Etter min mening er dette altfor dyrt!
Elise Stokke
Da tror jeg at jeg går for enten palettciklider eller sommerfuglciklider ;) Men disse sommerfuglciklidene koster ca 250,- i den eneste dyrebutikken her, er dette virkelig en grei pris å betale for dem? Etter min mening er dette altfor dyrt!

250? dæven, betalte 59,- pr stk for mine på buster zoo, grorud i oslo.

Har tre sommerfugler og to kurvciklider i en 70 liter, og disse går meget godt overens. Har også to ancistruser oppi der.
Ikke gå for paletter hvis du ønsker å ha annen fisk sammen med disse. De blir å ta over hele karet hver gang de har yngel (som er ofte). I min 96-liter står resten av fiskene klemt i den ene fjerdedelen av karet hver gang palettene yngler.

250,- for sommerfuglciklider hørtes mye ut, uten at jeg egentlig vet hvor mye disse pleier å koste...
Judosola
Ikke gå for paletter hvis du ønsker å ha annen fisk sammen med disse. De blir å ta over hele karet hver gang de har yngel (som er ofte). I min 96-liter står resten av fiskene klemt i den ene fjerdedelen av karet hver gang palettene yngler. 250,- for sommerfuglciklider hørtes mye ut, uten at jeg egentlig vet hvor mye disse pleier å koste...

Vanligvis koster sommerfugler ca 60,- pr stk om de er litt små, jeg kjøpte et par på lørdagen som var rimelig store og hadde kraftige farger og betalte 99,- pr stk. Så 250,- er litt drøyt hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap