Dette er en Kulefisktråd for alle kuleeiere :) (side 6)

hie hei, da er jeg medlem i kulegjengen jeg og fikk den igår, tetradon travancorius. svever rundt og inspiserer sitt nye hjem. så nå må jeg snart på snegle jakt og, er det noen vits å spørre i butikker?
Anders Gudmundsen
hie hei, da er jeg medlem i kulegjengen jeg og:) fikk den igår, tetradon travancorius. svever rundt og inspiserer sitt nye hjem. så nå må jeg snart på snegle jakt og, er det noen vits å spørre i butikker?


velkommen!

spør i butikker! de fleste er bare glade for at noen plukker snegler fra plantene og "rydder" litt for dem
ja fikk et par igår men de forsvant i det andre akvariet når jeg hadde oppi no fisk. har gitt den røde mygglarver men ser ikke om den spiser de. har dem i karet men den virker ikke interresert. må jeg fore den med pinsett eller holder det med å ha dem oppi?
tja. kanskje den bare er litt ensom og ennå ikke føler seg helt hjemme? prøv med pinsett. 4-5 mygglarver er som regel nok til at denne lille kulefisken får kul på magen
fikk tak i noen snegler i butikken her igår, er ikke store snegler men det holder vel med et par om dagen, har dem i en tom is eske, det holder vel det? sammen med noen blader. kula spiser jo ikke skallene, han suger dem jo bare ut, ganske stilig å se på men trenger de å spise skallet og for å slipe tenna?
Kuler
Nå har eg og fått meg 4 dvergkuler, de er bare 1 cm.
For en gøy fisk, følger med på alt, gir de røde mygglarver og snegler.
De har stor appetitt og må nok starte sneglefarm, har rensa alle zoo butikkene her rundt for pestsnegler.
Anders Gudmundsen
kula spiser jo ikke skallene, han suger dem jo bare ut, ganske stilig å se på:) men trenger de å spise skallet og for å slipe tenna?


tror ikke tennene vokser spesielt mye på denne kulefisken:

As far as Dwarf Puffers needing snails in their diet to "wear down" their teeth, it has been agreed upon by most in the forum that they are not necessary for this. Dwarf Puffers seem to have no problems at all with overgrown teeth (unlike almost all other puffer species).


kilde: http://www.dwarfpuffers.com/care1.htm, for øvrig en ypperlig side med "alt" man trenger å vite om disse små rakkerne. se:

[External Image]
Inaktiv bruker
Endelig
nå ken jeg.endelig skrive i dene.tåden for nå har jeg.fåt kjøpt meg 2 dvergkulefisk.så det er utroligtgøy. = .
Inaktiv bruker
bilder av 2 dvegkulene mine og akvariumet di bor i =
Inaktiv bruker
i dag blei jeg en stold eier av en grønkulefisk og den er utrolig fin =


her er den =
[External Image]
[External Image]
david: Ikke lett å se den grønne kulefisken når glasset på akvariet er enda grønnere. Hint: fjern alger før du tar bilde
Inaktiv bruker
ja det kommer jeg til å gjøre men den er jo heler ikke så let å ta et bilde av en fisk man skule tro hade en gjetmotor som henger på finna =
Kulefisk er vel ganske treige da...Men morsomme er de!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap