Eheim 2026 - service

Jeg har en flott utvendig Eheim-pumpe som har vært i drift i 2,5 år. Har alltid hatt litt trøbbel med "selvfyllings- og selvstarter" -funksjonen og ved sist skylling av filteret så jeg også at fjæren på "tett-filter-indikatoren" var løs...
Hvor i Oslo-området kan jeg få noen til til å sjekke dette?
Hvilken dyrebutikk kan ta en kjapp service?
Vet jeg har fulgt instruksjonsboken til punkt og prikke v/montering, bruk og demontering for filter- og mediumskylling. Men, trenger noen andre enn meg selv til å gå over det pumpetekniske for å sikre at jeg ikke driver pumpa videre m/feil...
Du kan fjerne den..
Du kan fjerne fjæra, den hvite "kula" og den røde "stoppe ringen"

Du mister selvfølgfelig indikatoren på om pumpa er tett.

Jeg har selv gjort dette og pumpa fungerer fint fortsatt. Jeg fjernet den grunnet raslelyd / ulyd fra pumpa.

Om pumpa er tett / klar for rens, ser en normalt med en blikk inn i karet. Når sirkulasjonen er dårligere / mer grumsete vann er det på tide med rens.
Takk for tips
Vet ikke om jeg tør fjerne fjæra selv, for pt. stikker deler av fjæra ut av et "kne" på et av rørene. Skjønner ikke hvordan den har kilt seg fast der. Med andre ord funker ikke indikatoren i det hele tatt per idag, hehe, og jeg bruker pt - KIKK-I-KARET-VURDER-SKYLL-metoden for å se om filteret mitt er tett Men, jeg vil at noen andre enn meg selv skal skru inni pumpehodet. Gjerne noen som har gjort det før Ser jo selv at noe ikke stemmer, men vil unngå å brekke noe, lissom. Pt. fungerer alt som det skal, pumpemessig. Den kick-startet til og med flott av seg selv v/siste skylling OG fylte seg selv.
Joda, jeg åpner det vesentligste og skyller/vasker - men har ikke lyst til å skru på plastdelene som sitter S@§#a godt fast...m/en synlig defekt. Uten å vite - hva-gjør-jeg-hvis... Har noen hatt sine pumper til service - i Oslo et sted?
Kan du ikke bare ta kontakt med vedkommende butikk du kjøpte den fra?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap