Reker/snegler sammen med fisker

Går det å ha reker og/eller snegler sammen med kampfisk, gibbi/pleco og neontetraer? Er foresten ei ganske stor snegle i akvariet fra før, man har ikka tatt meg bryet med å fjerne den da den ikke ser ut til å formere seg no serlig (etter 3 måneder har vi sett ca 3 "mini-snegler", ikke samtidig engang). Men bør jeg fjerne den hvis jeg skal ha noen andre snegler oppi der?

Eventuelt, kan gullfiskbollen (uten gullfisk i) brukes til reker eller snegler i? Eller blir den kansje litt liten (tror den er 7-8 liter)
Det er utrolig mange tråder på dette, jeg søkte på "reker sammen med fisk": http://akvaforum.no/forum.cfm?action=search&criteria=reker%20sammen%20med%20fisk

Lykke til!

PS. jeg har reker, snegler og fisk i skjønn forening -går utmerket! Det kommer selfølgelig an på fiskene/rekene, men i ditt tilfelle skal det ikke være noe problem
Snegler får være i fred for kampfisken, men det kan hende han vil prøve å ta en reke. Spørsmålet er hvor glup kampfisken er i sin jakt på rekene Reker har en innebygd flukt-mekanisme som gjør dem lynkjappe. De spenner kroppen og skyter seg selv bakover som en stålfjær, og er i andre enden av akvariumet før fisken får sukk for seg. Mose eller tette og buskete stilkplanter gir rekene skjul og tilfluktssteder. Evt flyteplanter med hengende, tette røtter.

Jeg har kampfisk sammen med reker, og jeg har ikke sett ham vise noen interesse for rekene, eller jakte på dem - langt mindre få tak i noen. Men, det er sikkert forskjell fra kampfisk på kampfisk og hva de mener er et godt kosttilskudd Min kampfisk går i en 180 liter, så rekene har stor plass å gjemme seg på (har både mose og flyteplanter til dem).

Mallene trenger du ikke bekymre deg for. De har ingen sjanse overhodet til å få tak i en rask reke.
Neontetra har jeg ikke hatt, men jeg antar de muligens har for små munner. Iallefall så lenge kirsebærrekene er voksne. Da er nok tetraene for små til å kunne ta dem.
mona o
Snegler får være i fred for kampfisken, men det kan hende han vil [I]prøve[/I] å ta en reke. Spørsmålet er hvor glup kampfisken er i sin jakt på rekene:-) Reker har en innebygd flukt-mekanisme som gjør dem lynkjappe. De spenner kroppen og skyter seg selv bakover som en stålfjær, og er i andre enden av akvariumet før fisken får sukk for seg. Mose eller tette og buskete stilkplanter gir rekene skjul og tilfluktssteder. Evt flyteplanter med hengende, tette røtter. Jeg har kampfisk sammen med reker, og jeg har ikke sett ham vise noen interesse for rekene, eller jakte på dem - langt mindre få tak i noen. Men, det er sikkert forskjell fra kampfisk på kampfisk og hva de mener er et godt kosttilskudd :) Min kampfisk går i en 180 liter, så rekene har stor plass å gjemme seg på (har både mose og flyteplanter til dem). Mallene trenger du ikke bekymre deg for. De har ingen sjanse overhodet til å få tak i en rask reke. Neontetra har jeg ikke hatt, men jeg antar de muligens har for små munner. Iallefall så lenge kirsebærrekene er voksne. Da er nok tetraene for små til å kunne ta dem.

Ok, lurer på om jeg kansje skal kjøpe noen hvis jeg kommer over noen i en dyrebutikk^^ Kampfisken er ihvertfall den fredligste og lateste fisken i akvariet til nå:P

Foresten, er det lov å kjøpe fra sverige? (Er mye nærmere:P)

Pleier å prøve å søke først, men er elendig på å finne rett søkeord, så jeg får opp det jeg vil finne x) men takk for linken
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap