Bildetråd av alle slags fisk. (side 11)

Hei!
Jeg legger ut noen bilder av noen malawiciklider jeg ikke hvet hvem er....
Er det noen som kan hjelpe meg?
(Bekleger dårlige bilder)
det er den stripete fisken på bilde nr 2 som jeg lurer mest på hva er
blide nr 2 og 3 er det samme, fikk ikke gjort det om desverre;(
Prikket knurremalle
[External Image]
Tofarget Banjomalle. Når jeg ser dette bilde så skjønner jeg hvorfor den kalles banjomalle.
[External Image]
Sabrina M
Prikket knurremalle [IMG]http://i1151.photobucket.com/albums/o640/mowowe/IMAG0241.jpg[/IMG] Tofarget Banjomalle. Når jeg ser dette bilde så skjønner jeg hvorfor den kalles banjomalle. [IMG]http://i1151.photobucket.com/albums/o640/mowowe/IMAG0215.jpg[/IMG]

Tøffe maller du har Liker knurremallene godt!
Dog
Hei! Jeg legger ut noen bilder av noen malawiciklider jeg ikke hvet hvem er.... Er det noen som kan hjelpe meg? (Bekleger dårlige bilder) det er den stripete fisken på bilde nr 2 som jeg lurer mest på hva er;-) blide nr 2 og 3 er det samme, fikk ikke gjort det om desverre;(

Den lignet da veldig på en Sebra ciklide....
Dog:
Heidi Ingdal
[QUOTE=Dog]Hei! Jeg legger ut noen bilder av noen malawiciklider jeg ikke hvet hvem er.... Er det noen som kan hjelpe meg? (Bekleger dårlige bilder) det er den stripete fisken på bilde nr 2 som jeg lurer mest på hva er;-) blide nr 2 og 3 er det samme, fikk ikke gjort det om desverre;(

Den lignet da veldig på en Sebra ciklide....

Nja Heidi. Den ligner, men det er en malawi-ciklide. Vanskelig å si akkurat hvilken, synes jeg. Det er mange som er blå-stripete på den måten.
Noen som ligner er f.eks disse:
Pseudotropheus elongatus Mpanga
Pseudotropheus elongatus,
Metriaclima fainzilberi-Lundu
Jeg har fått meg Kuhlii år og den var ikke lett å få tatt bilde av. De er jo så små også at jeg er redd de tuller seg inni filteret. De er jo bra søte da. Jeg har aldri hatt slike før og nå har jeg kommet til et punkt at jeg må ha noen andre sorter fisker. Det siste bildet har jeg prøvd å få slettet for det er ingen Kuhlii ål....
På tirsdagen så kjøpte jeg meg 3 knurreguramier og jeg trodde jeg skulle le meg ihjel da jeg oppdaget at de knurret. De hørtes ut som en kråke med en banan i halsen. Noe så komisk har jeg ikke hørt på lenge. Det jeg har sett som jeg ikke liker, er at de napper på mine dyrebare juveler..som er sneglene mine. Skal se det an og se om nysgjerrigheten gir seg, hvis ikke må de over i 350 litern. Der er det ikke så mye snegler enda. De er ganske sky to av de,men så er det en som nesten ikke har halefinne som er fremme hele tiden. Den var slik da jeg fikk den...den vokser sikkert ut igjen. Men fikk tatt noen bilder av de.
Apistogramma barlowi eggene har klekket hos meg nå og som bilde viser har hun samlet ynglene i munn.

Barlowi er en av to kjente apistogramma som er munnrugere. Etter som disse ikke er så utbredt er det for meg veldig spesielt å ha disse i mitt eie.
[External Image]
Her er en liten pygmecory. Den er overalt. De er 6 stk og de terger kampfisken til de grader. Spesielt når de leker. Da sirkler de under redet hele tiden.
Det er en energisk liten sjarmør:
1. Dette er Maggie, en trill rundt cory som jeg har hatt siden ho var nyfødt. Ho har faktisk blitt tynnere etter ho flyttet sammen med alle de andre i 350 litern. Men ho er veldig rund enda. Lever og har det veldig bra.
2. En av mine 10 Dolkestikktetra. De er så flotte, syns de er den flotteste stimfisken som er så stor.
3. En av mine rosa guppyer...
Jeg har begynt å prøve å ta bilder i akvariet mitt selv også, her er en flott Coydoras Paleatus
[External Image]
1. En av mine siamesere...
2. Sover godt denne guramien
3. To små albino ancistrus...
Heidi Ingdal
Jeg har fått meg Kuhlii år og den var ikke lett å få tatt bilde av. De er jo så små også at jeg er redd de tuller seg inni filteret. De er jo bra søte da. Jeg har aldri hatt slike før og nå har jeg kommet til et punkt at jeg må ha noen andre sorter fisker.

Kuhlii åler er kule Men er den snill med sneglene?
Vegard
Ja er de ikke det? Jeg har masse posthorn, suller, epler og nyklekte epler men har ikke sett de har gjort de noe de gangene jeg har sett de. Har noen erfaring med at de tar snegler, så vær så snill og si ifra.
Det var en skikkelig utfordring å ta bilde av disse små tusseladdene. Bildene er ikke klare men må bare vise de frem likevel. Dette er Gjøkmalle som blir bare 10 cm store. Jeg kjøpte meg 5 stk og de går i 350 litern. De er så søte for de ligger under buken på Petrus som snart er 40 cm. Ellers så suser de rundt inni plantene. De kommer frem ved mating og da må man være kjapp skal man få tatt noen fine bilder.
Her er noen flere av gjøkene mine.....
Se hva jeg har kjøpt meg..Jeg vet ikke hva som gikk av meg, men da jeg fikk se disse som skal være ballong molly, så tenkte jeg at disse må jeg kjøpe så ingen andre gjør det....? Følte på en måte at jeg skulle redde de, jeg syntes på en måte så synd på de at jeg måtte bare gjøre noe ...for noe vrøvl..men de er jo egentlig fine i forhold til de som er veldig ballongaktig. Disse er ikke så tykke , heller korte. De svømmer som noen lyn og ser ikke ut til å være hemmet av dette. Når jeg ser de fra siden og når de slår opp de store ryggfinnene så minner de meg om små diskus.
Når jeg har gått på dyrebutikkene og sett på de stygge manipulerte fiskene så har jeg nesten ikke klart å se på de. Jeg er veldig imot slik tukling med naturen og det kunne ikke falle meg inn å kjøpe noe sånt.
Men nå har jeg gjort det, kjøpt mine 3 første ballong mollyer. Det blir også de siste.
Flere bilder av mine nye mollyer...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap