Bildetråd av alle slags fisk. (side 12)

Disse er bare så søte der de vimser rundt omkring. De er ikke i ro ett sekund. Men de er jo så fine og morsomme og se på.
1. Kjenner du igjen denne flotte karen Lars? Den er så fin,den fineste fisken jeg har i karet. Nydelig i fargen.
2. De to her er også flotte. Gullgurami og siamesisk algeeter.
3. Regnbuefisk
1. En av mine 5 Kuhliål. Jammen har de vokst...
2. Molly
3. Disse knurrer rett som det er..og det er like morsomt hver gang. Det er i forbindelse med litt slossing eller flørting kanskje...de er så kule og flotte farger.
Her er Petrus som jeg tok til meg hvis ikke hadde den vært død nå. Den er 40 cm og skal snart flytte til Tam Lade. Den er ganske tam for jeg har ingen problemer med å holde den og klø den på magen. Den suger seg fast på underarmen min...he he . Så gruer meg til å gi den ifra meg. Karet mitt på 350 liter ser ikke ut, den har pløyd opp sand og planter i to av hjørnene. Men det får jeg rette på etterpå. Har tatt ut det meste av innredning for at den skal ha det så bra som mulig.
Fantastisk fisk !!
Om jeg hadde bodd nærmere deg, ville jeg tilbydd meg å adoptere denne, og lagd et eget oppsett for ham/henne
[QUOTE=Malawifan]Fantastisk fisk !!
Om jeg hadde bodd nærmere deg, ville jeg tilbydd meg å adoptere denne, og lagd et eget oppsett for ham/henne[/QUO
Å det er så synd du bor så langt unna da. Men tror han kommer til å få det fint på Tam Lade også. Der kan jeg jo også besøke han. jeg blir så gla i alle mine små og store dyr så det er vondt når man må gi de fra seg. Men heller det enn at den ikke får leve.
Poecilocharax weitzmani

En nydelig rovtetra som jeg holdt for noen år siden. Jeg har vært så heldig og har fått tak i denne arten igjen, og driver nå og fôrer dem opp.

[External Image]
Den Rovtetraen var nydelig. Hvor rov er den? Er den agressiv og spiser andre fisker osv? lever den opp til navnet sitt? Skikkelige flotte farger.
Poecilocharax weitzmani er en tetra beskrevet som en hissig liten ciklide, og har godt jaktinstinkt. Det er hannen som er veldig territoriell, og de vil nok garantert spise mindre fisk og yngel, ja. Jeg har ingen erfaring med dette selv da jeg holder mine i artskar.

Hos meg var det hannen som var mest synlig. Tidvis eide han karet og voktet reviret fra god utkikkspost. Hoene hadde inderlig respekt, og holdt sammen på gjemmeplasser som var i god avstand fra hannen. Karet innredes med mange røtter og små brynestein, og på bunnen er det masse eikeløv og tynne bambusrør som gir mange skjulesteder.

Arten kan være litt vrien i matveien, og det er selvsagt best å kunne gi dem levende fôr. Noen påstår de kan være vanskelige å tilvenne dødt fôr. Det har ikke jeg opplevd. Jeg fôrer mine med frossenfôr; røde mygglarver, cyclops, artemia og krill. Den forrige gruppa fikk også knust diskus bits og kun levendefôr, nyklekt artemia, av og til når jeg hadde lyst til å gi dem noe ekstra. På våren og utover sommeren gir jeg dem av og til levende svarte mygglarver som jeg fanger selv.

Poecilocharax weitzmani er angivelig en vanskelig art å drette, og det er ikke så mye informasjon tilgjengelig. Tropical Fish Keeping skriver litt om arten.


1. Petrus guten min som nærmer seg 40 cm. Den flytter snart til en annen akvarist med bedre plass.
2. Denne er blikkfanget i karet mitt. Den er så blå at alle som kommer inn gisper når de får se han. Nydelig.
3. Det er ikke hver dag jeg får tatt bilde av denne karen nei. Har kjøpt meg en til men den er vel litt over 5 cm så den har jeg sett lite til siden jeg kjøpte den. Håper det blir bedre når jeg får ryddet opp i karet etter Petrus sine herjinger.
Så mange fine bilder av mange fine fisk. Det er virkelig ikke rart man ikke får nok kar :p

Mitt bidrag er denne geophagus steindachneri-dama med yngel i munnen. Veldig søt fisk..
Her er noen av mine Tateurndina ocellicauda (Indianergoby).

[External Image]

Janne
Poecilocharax weitzmani er angivelig en vanskelig art å drette, og det er ikke så mye informasjon tilgjengelig. [URLBLOCK1] skriver litt om arten.


Her skrives det litt om oppdrett av arten Janne

Flott liten fisk og jeg er sikker på at du får de til
for en søøøt liten tjukkas, Kontorstol! Og de indianergobyene var også skjønne :3
Det hender at man mister hodet.
Vegard Wendelborg
Her skrives det litt om oppdrett av arten Janne [URLBLOCK1] Flott liten fisk og jeg er sikker på at du får de til:)


Takk, Vegard Ser ut som jeg må gjøre om karet de går i og kanskje prøve på oppdrett Har fått tak i levendefôr, Whiteworm, og de trives allerede bedre.
Den lille ildbuken, som fulgte med akvariet jeg kjøpte. Savner søtingen her, altså!
[External Image]

Og en av mine flotte guppy-hanner!
[External Image]

Og ikke minst; karets stolthet! Min gule guppyhann!
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap