Yngel sammen?

Høres kanskje teit ut, men jeg er dautrøtt og klarer ikke helt tenke nå. Burde det ikke være problemfritt å sette blå-acara-yngel sammel med corydoras-aeneus-yngel?
Jeg gjør ...
Ja, jeg setter yngel sammen, MEN:
Det er viktig at vannverdiene i det naturlige biotopet (evt. klekkeakvariet) er omtrent de samme, at yngelen er omtrent på samme størrelse og de bør helst ikke være naturlige fiender - ellers blir den ene gruppa fort halvert... desimert til og med.
Nå har jeg babyreker med baby L-144, baby reker med en leksgruppe corydoras pygmaeus, voksne reker sammen med små Apistogramma panduro (og ja, her vet jeg at panduroene kan forsyne seg av rekeyngel, men shit au) og i et annet kar (malawivann) har jeg Labidochromis-yngel sammen med ancistrus-yngel (for begge er klekket i malawikaret mitt...
Når jeg har apistoyngel sammen med f.eks. pygmaeus-yngel, så passer jeg på at pygmaeusene er like store eller større enn apistoene, for her er det apistoene som er "rovfiskene". Et annet poenger er - spiser de omtrent samme mat og okkuperer de samme territorium i karet. Hvis de spiser omtrent samme mat og den ene arten oppholder seg her mens den andre er der i karet OG at størrelses- eller vekst-raten ikke er helt forskjellig, bør dette gå OK. Man må jo følge med, selvfølgelig ))
Lykke til! (Hadde selv aldri kunnet ha oppdrett om jeg ikke hadde kombinert fisk i yngelkarene mine - no chance - nå går det som bare juling )
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap