- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Hvilke planter er dette?
Hvilke planter er dette?
jeg har 4 planter her. er mulig alle blir høye bakgrunnsplanter.
to av dem, er en gresstype. trolig i slekt. èn med helt grønne blader, og eên med grønne og hvite blader.
en annen har mykere rundere blader, og er lys i fargen.
den siste er liten enda, å det er mulig det er en plante som gjør seg best midt i karet.
den er mørk grønn.
alle plantene har nettopp kommet ned i sanda, så de kan se litt slappe ut enda.
to av dem, er en gresstype. trolig i slekt. èn med helt grønne blader, og eên med grønne og hvite blader.
en annen har mykere rundere blader, og er lys i fargen.
den siste er liten enda, å det er mulig det er en plante som gjør seg best midt i karet.
den er mørk grønn.
alle plantene har nettopp kommet ned i sanda, så de kan se litt slappe ut enda.
Postet 20.01.08 kl 13:05
Endret: 20.01.08 kl 13:22
Postet 20.01.08 kl 13:20
Postet 20.01.08 kl 16:56
Jeg er ikke helt sikker, men jeg synes det ligner på to varianter Acorus calamus, på norsk, kalmusrot.
Om det er den, så kommer den opprinnelig fra Sri lanka, og den er ikke en undervannsplante. Denne kan trives i et terrarium, men den vil nok dø om den blir stående lenge helt under vann.
Et litt mere detaljert bilde, eller en beskrivelse av rota, kan kanskje hjelpe videre.
Om det er den, så kommer den opprinnelig fra Sri lanka, og den er ikke en undervannsplante. Denne kan trives i et terrarium, men den vil nok dø om den blir stående lenge helt under vann.
Et litt mere detaljert bilde, eller en beskrivelse av rota, kan kanskje hjelpe videre.
Postet 21.01.08 kl 18:32
Postet 21.01.08 kl 20:56
Postet 27.01.08 kl 15:14
Postet 27.01.08 kl 15:38
Postet 27.01.08 kl 17:44
Postet 28.01.08 kl 19:10