Hvilken fisk er det egentlig?

Kjøpte meg en algespiser på en dyrebutikk for ikke så lenge siden. Lurer litt på hva den egentlig heter slik at jeg kan finne litt info om den på nettet å se hva den liker ) På dyrebutikken så står det bare algespiser gull, men noe latinsk eller ordentlig navn må den nå ha :P

Den er knall gul/oransj, ca 3cm lang og tynn Ser den nesten aldri, bare noe gult som suser forbi en gang i blandt, å de kan gå flere dager mellom hver gang jeg ser han. Hvis jeg visste hva den heter så kunne jeg finne ut om den liker best å være flere i lag.

Noen som har peiling??

Kanskje lille gull lars vil ha noen venner, i såfall så skal jeg kjøpe flere til han )

Skal prøve å få tatt bilde av han, men ikke så enkelt når han er rask å nesten aldri er fremme :p
Er det en kineser så annbefaler jeg deg å IKKE kjøpe flere av disse.
veldig mange akvarister har dårlig erfaring med nevte fisk. ofte så blir de skikkelige råtasser når de blir store. blir rett og slett en rovfisk, som kan skade veldig mange av de andre fiskene dine.
uff da :/ det er en slik en ja! hmm, ikke særlig bra... Skal få gitt den bort når den blir større, vil ikke ha en bølle i akvariet mitt :p

De på dyrebutikken kan ikke ha mye peiling, det er slike algespisere de anbefaler å ha i en bolle!!! Kan ikke ha en algespiser som blir 28 cm i en bolle vell, det er alt for dårlig...

En venninne av meg har en slik en i en bolle, den driver visst å følger etter slørhalen hennes som en gal hele tiden, suger seg fast og slik. Heldigvis så plager den ingen i mitt akvarie enda, ser han omtrent aldri. Bare en gul strek som suser forbi av og til.

Takk for opplysningen altså, tenkte han ville ha noen kamerater. Men det blir det nok ingenting av gitt :p

Vokser de fort??
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap