Satte for en uke siden igang med dewormer-kur fra Rocky Mountain Discus. Karene jeg behandler er to 50-litere. På bruksanvisningen stod det at man skulle tilsette 1/4 tsp per 20 gallons, så jeg fant ut at det var ca 2/3 av dette jeg skulle tilsette i karene mine. For å få riktig mengde bestemte jeg meg for å bruke en av skjeene i et sett av kryddermål jeg har liggende. Fant frem skjeen merket 1/4 tsp (trodde jeg) og satte igang. Har nå medisinert det ene karet fire ganger og det andre to ganger. Til min store forskrekkelse så jeg idag at jeg må ha tatt tak i feil måleskje, for på den jeg faktisk har brukt står det 1/2 tsp, og jeg har fylt den nesten full. Karene har altså fått godt over dobbel dose medisin.
I det ene karet (4* medisin) går det et A. Agassizii-par, noen C. Habrosus, tre pittesmå SAE og en liten ancistrus. I det andre er det guppy med ørten nyfødte yngel, en liten ancistrus og noen C. Axelrodi.
Har mistet to Axelrodi etter medisineringen begynte, disse så bleke og pjuskete ut fra før. Guppyyngelen ble født etter første medisinering, de ser foreløpig ut til å klare seg.
Agassizii-hannen var tynn og blek før medisinering, men ser litt bedre ut nå.
Kan overdoseringen være skadelig??