Fluval 3 pluss med trøkk

Jeg har kjøpt en Fluval 3 til et 70 liters akvarium, men synes den gir vel mye strøm i vannet. Er det noe jeg kan gjøre for å dempe utstrømmen? Fiskene som går her får seg noen skikkelige heisaturer når de kommer inn i strømmen.
1. Du kan justere strømmen i Fluvalfiltrene. Det er en blå greie på framsiden av filteret, som du kan justere med.
2. Du kan rette strålen mot akvarieveggen. Dermed vil ikke strålen bli så voldsom.
Jeg har gjort begge deler, men det er fortsatt veldig sterk strøm.
Det var rart, har samme filter selv i en 70 liter, og reagerer ikke på strømmen, og har bare delvis strupet utløpet og har det ikke rettet mot veggen.

Foreslår at du prøver å sette filteret på sideveggen og la strømmen gå langs bakveggen.
Det har jeg også gjort! Kanskje jeg skal ta av den blå "tuten" på utløpet? Jeg trodde denne måtte være på.
Jeg har både fluval 2 og fluval 4, og jeg kan love deg at det ikke kommer til å ta så veldig lang tid før pumpehuset blir slitt og strømmen blir redusert. Motstand i filteret vil også gjøre sitt...
Nå har jeg fjernet "tuten", det hjalp. Nå er det ikke mere strøm enn jeg synes det må være. Nå får fiskene hvile, og jeg kan sove godt også.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap