Ynglenett?

Har lest noen steder at noen bruker å ha yngel i et slags nett/kasse til de blir større?!

Dette må da gå an å lage selv eller noe?

Men først tenkte jeg å spørre litt om hvor stort dette nette trenger å være (da snakker vi guppy/platy yngel)?

På en webbutikk såg jeg et nett som var festet i kanten med noe som flyter f.eks isopor eller plast? Da trenger man ikke å feste kassen/nettet til kanten

Det jeg tenkte var: Kjøpe eventuellt myggnetting/hovnetting å så lage en slags ramme øverst? Mulig isopor. Å så er det bare å ha den i karet??

kan slenge på spørsmål å da :p Hvor lenge har dere yngelen i sikkerhet?
-Du kan sikkert mekke noe selv,men hvor vellykket det blir avhenger av hva slags fisk du har ellers i karet.
Mange fisker ser på yngel som snacks,og på en eller annen merkelig måte får de spist yngelen ut av fødekasse/yngelnett når det er netting de oppbevares i.
-Jeg bruker kun fødekasse som har harde vegger,der er det større overlevelse.
Opplever også at yngel som bor beskyttet i eget kar ikke har det samme instinktet overfor annen fisk som kan spise dem,når de blir sluppet ut.Størrelsen på yngelen må derfor være så stor at de ikke passer inn i sultne munner.

Lykke til med babyene

Hvis du søker på feks "fødekasse", "yngelnett" ol finner du nok mange meninger, tips og erfaringer
takk Får se hva jeg finnes på )
Du får fortelle oss hvordan det ser ut etterhvert
Kanskje vi andre får noen tips også
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2011
Reklame for plussmedlemskap