Fiskene kaster seg over chips-fôr!

Hvordan skal jeg greie å mate mine maller,Sae'er og otto'er når alle de andre fiskene "kaster" seg over chips tablettene så raskt de er i akvariumet?

Jeg sørger alltid for å servere dette etter at lyset er slukket, men det er vill kamp mellom alle og enhver om disse godbitene. Det ender som regel med at de algespisende fiskene må vike for de andre matglade som oppfører seg som om de aldri får mat ellers....

Nå har jeg nok alger så de sulter ikke, men regelen er etter som jeg har forstått at også algespisende fisker skal ha noe fôr utenom.

Er det noen som har tips på hvordan jeg skal greie å holde de glupske unna matfatet?
Du kan jo prøve det knepet en venninne av meg benytter seg av. Hun bruker et hult plastrør. Enden av dette fører hun innunder en stein eller noen lave planter og så putter hun malletablettene opp i andre enden av røret som befinner seg over vannet. På den måten faller den ute av syne for fiskene, men mallene greier alltids å lukte seg frem til dem. Dette gjør hun på samme sted hver gang like før lyset slukkes.

Det kan også være en idè å innimellom mate mallene med noe de andre fiskene ikke er fullt så begeistret for, feks agurk, squash eller avskallede erter.
Det var ett kjempe godt tips, det skal jeg jammen prøve!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap