Hvis man ikke er 100% sikker på hvordan et navn skrives, eller bare ikke gidder å skrive hele kan man søke slik i fiskebasen, for eksempel på den du lurte på:
Corydoras ag*
Da ville du fått opp treff
Om jeg f.eks. skal linke til Corydoras davidsandsi og må hente frem profilen på den arten, gidder jeg sjelden å skrive hele det lange navnet. Så jeg søker da bare på f.eks. Corydoras dav*
Ang. fisken du har kjøpt, så er det ikke bare det at de er viltfanget, men det gjelder arten generelt. De er vanskelige "å knekke koden" på, og en god del erfarne akvarister klør seg litt i hodet og lurer på hvorfor... hvorfor er akkurat disse artene, de som ligner C. schwartzi og C. agassizi, så "umulige" å få til oppdrett på?
Foreløbig har ingen kunnet komme med noe svar.
Det har sannsynligvis forekommet en sjelden gang, kanskje ved et slumptreff, men det er dessverre ingen offisielle rapporter om det eller noen som kan komme med en oppskrift på hvordan det i så fall lykkes. Sannsynligvis trenger disse artene bestemte triggere som utløser instinktene deres, og kanskje også er de sterkt sesongbetonte eggleggere som bare legger egg f.eks. en måned i året til en viss tid.