Spørsmål angående back to nature bakgrunner.

Til sommeren skal jeg kjøpe meg ett nytt akvarium - Juwel Rio 400, (JIPPI!!!)
og i den sammenheng har jeg tenkt å kjøpe en flott bakgrunn.
Men disse bakgrunnene koster jo som kjent en del høvdinger..

-Så jeg lurte på om det er noen her inne som har ett sted å anbefale meg å handle?
-Ett sted hvor de er noen kroner billigere? link meg?
Den må som sagt passe til en 400 liter.

Andre spørsmål;

-Har også sett bakgrunner som skjuler pumpa, (Det er også Back To Nature er det ikke?) er de laget spesielt for Juwel kar og koster de mye ekstra?
-Er dette bakgrunner du skjærer til selv for at de skal passe, og hvordan festes de? skal de limes på med silikon?
-Følger dette silikonet med eller må det kjøpes utenom?

Tenkte dere kunne hjelpe meg siden jeg har sett flere kar med disse bakgrunnene her inne.

takker for svar.
Ciklide
-Har også sett bakgrunner som skjuler pumpa, (Det er også Back To Nature er det ikke?) er de laget spesielt for Juwel kar og koster de mye ekstra?
Såvidt meg bekjent, er det kun webzoo som fører disse spesialmodellene her i landet.
Ta en titt selv for å se prisforskjellen
Ciklie
-Er dette bakgrunner du skjærer til selv for at de skal passe, og hvordan festes de? skal de limes på med silikon?
Alle bakgrunner kan tilpasses. Noen kan kappes med kniv, andre er såpass harde, at en baufil\ dremmel med kutteskive er å foretrekke. Alle festes med silicon (som må kjøpes utenom)
Takk for raskt svar Frank!
snuste litt rundt på webzoo nå.
Er ikke disse bakgrunnene å finne ett sted hvor de er litt billigere? :P
hehe.
merket meg noen lignende bakgrunner fra Papillon der inne som var litt billigere.
kanskje jeg går for den istede. Var fine de og!

Frank Angell
[QUOTE=Ciklide]-Har også sett bakgrunner som skjuler pumpa, (Det er også Back To Nature er det ikke?) er de laget spesielt for Juwel kar og koster de mye ekstra?
Såvidt meg bekjent, er det kun webzoo som fører disse spesialmodellene her i landet.
Ta en titt selv for å se prisforskjellen
Ciklie
-Er dette bakgrunner du skjærer til selv for at de skal passe, og hvordan festes de? skal de limes på med silikon?
Alle bakgrunner kan tilpasses. Noen kan kappes med kniv, andre er såpass harde, at en baufil\ dremmel med kutteskive er å foretrekke. Alle festes med silicon (som må kjøpes utenom)

Krizoo i Stokke, Vestfold har ohså disse BN modulene som spesialtilpasset Juwel kar. Lurte på å handle en sånn bakgrunn når jeg kjøpte mit Rio 240 der i høst. Men siden jeg ikke skulle bruke det innvendige filteret så gadd jeg ikke, da BN modulen tar mye plass, spes i høyre hjørnet hvor pumpa sitter.

Men selv syns jeg slimline serien til BN er fine, har selv hvit fakse i mitt. Bare synd de ikke lager de med litt amazonas preg hehe
Plussmedlem
Jeg tror ikke du får tak i BTN bakgrunn som er spesiallaget for Rio 400.
Og som Tom sier, det er ikke unormalt at man fjerner dette filteret allikevel

Sist jeg leste på hjemmesiden til Juwel så forsto jeg det slik at de har kuttet ut de største filtrene...(?) Det var vel Jumbo-typen som var vanlig til Rio 400 før. Nå står det at Jumbo ikke lenger et tilgjengelig. Kun Compact og Standard H. Det høres jo egentlig litt merkelig ut. For da blir filterkapasiteten veldig dårlig hvis det kun sitter et Standard H i 400 liter.
Noen som veit?
Bn juwel 180liter
Fortsetter denne linken da det nesten omhandler mitt spørsmål.

Tenkte på å kjøpe bakgrunn til mitt juwel 180liter.
Og gjerne slik som skjuler pumpa.
Noen som har kjøpt dette "billig" noen plass? På nettet eller i Bergen.

Espen
Hvis du skal ha en bakgrunn som skjuler pumpehuset i en 180l Juwel så vil du miste mye plass. Jeg innredet to mindre Juwel kar (Vision 180 og Trigon 190) med BTM Slimline. Kappet da til og dekket pumpehuset også med åpning til innsugene og utblås. Du bør være litt fingernem men det ble riktig så pent skal jeg si deg Har lagt ved bilde av Trigon her så skjønner du hva jeg mener håper jeg
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap