Hvordan er dette mulig ?

Nå begynner jeg å irritere meg over rubikk til salg. Noen annonser ligger øverst hver eneste dag og de nye detter nesten over på side 2. Burde ikke dette ligge etter hverandre på dato når annonsen kom. Er bare lei av å se de samme annonsene først hver eneste dag.
Plussmedlem
Det er mulig, ja.
Det er vel bare å forandre på et komma i annonsen.
Dermed er den oppdatert...
Ja, jeg legger gjerne inn et punktum i ny og ne for å få anonnsen min lengre opp...
Jeg er faktisk enig.Det er tildels tidkrevende å finne de nye annonsene,eller finne igjen de du følger med på.Er det slik at de eldre annosene kommer øverst etter redigering?
En annonse som redigeres, flyttes automatisk øverst på lista, ja.
Dermed kan selgere gå inn og flytte sin egen annonse øverst hver dag, flere ganger om dagen om de gidder... Litt slitsomt mht visse annonser, som faktisk står der måned etter måned og man ser dem øverst hele tiden....

Det har hendt at jeg har gjort det selv, med tanke på å flytte den opp på listen hvis tingen ikke er solgt etter en viss tid. Men som oftest så er det jo ren og skjær oppdatering det dreier seg om, hvis jeg f.eks. har flere ting til salgs og jeg må oppdatere hva som er solgt og hva som er igjen, eventuelle siste bud o.l. Blant annet måtte jeg oppdatere annonsen ofte da jeg nylig skulle selge 11 ulike akvariebøker og måtte skrive inn hva som var solgt hele tiden. Da rykket annonsen opp, som sagt.
Det hadde vært mye verre om jeg la inn 11 ulike annonser, en for hver bok
Det er dessuten ikke lov, det står i retningslinjene for rubrikksalg:
"Annonsering av flere tilnærmet like objekter, gjøres i en og samme annonse. "

Der er det nok en del som synder, har jeg en følelse av...
(hvis man har to farger på eplesnegler for eksempel, og skal selge, så skal man ikke legge ut to annonser, men èn felles annonse)
Du trenger hverken flytte på komma eller legge til punktum. Er bare å gå inn og trykke på oppdatert, så er annonsen din øverst på lista igjen!

Gjør det selv i blant, og er samtidig litt enig i begge argumentene jeg, det er både litt greit, og litt slitsomt når de samme annonsene kan ligge på topp i lengre tid
jeg syns det er greit at man oppdaterer når noe er solgt, det er ikke dem jeg sikter til men noen gjør ingen ting med annonsene dem vil bare ha dem øverst å det er det jeg blir irritert på. jeg syns det handler om liten respekt for andre som legger ut annonser.
Man trenger bare trykke oppdater på annonsen. Hverken komma eller punktum er nødvendig. Noen er jo ivrigere en andre her, skal det sies.

Forøvrig synes jeg det er en del feil info i mange annonser, akvastabil kar som ikke er akvastabil eks.
Ritus
jeg syns det er greit at man oppdaterer når noe er solgt, det er ikke dem jeg sikter til men noen gjør ingen ting med annonsene dem vil bare ha dem øverst å det er det jeg blir irritert på. jeg syns det handler om liten respekt for andre som legger ut annonser.




Helt enig. men dette er da en av de tingene moderatorer kan endre på?
Plussmedlem
turnips
Du trenger hverken flytte på komma eller legge til punktum. Er bare å gå inn og trykke på oppdatert, så er annonsen din øverst på lista igjen!


Det er berre mogleg å få annonsen øverst igjen ein gong i døgnet. Dette er for å premiere dei selgjarane som har eit aktivt forhold til annonsane sine.

Det hadde vore enda meir irriterande å aldri koma litt fram på lista, og mange som ikkje får solgt stæsjet sitt med ein gong ville nok bli frustrert over å hamne sist på lista, og bli frista til å slette annonsen og opprette ny. Då ville ein likevel ha same problemet.
Plussmedlem
Holger Lockertsen
Det er berre mogleg å få annonsen øverst igjen ein gong i døgnet.


Synes det er oftere enn det, jeg.
For det er et par - tre annonser som går igjen ofte.
Men det er mulig disse er brent inn i synet mitt nå...
Jeg trodde man virkelig måtte forandre på en annonse for at den settes øverst på lista igjen. Har irritert meg på at enkelte annonser går igjen med .... ny pris... osv og når man leser annonsen er ikke noe forandret. det irriterer meg for når det står flere dager at det er ny pris og du leser annonsen så er det samme gamle prisen, da hopper jeg over den annonsen neste gang ihvertfall. Det er feil informasjon det... Jeg trodde at alle annonsene rullerte på en måte at de går kontinuerlig rundt etter dato men fant ut etterhvert at det gjorde de ikke.Har selv forandret på annonsene jeg har hatt inne og da mener jeg forandret pris eller andre opplysninger. Syns ikke det skal være lov å bare trykke på oppdater så har du annonsen øverst og på førstesiden igjen. Og hva er vitsen med å ha samme annonser i fisk og andre dyr, blir veldig mye dobbelbooking her.
Helt enig. De nyeste annonsene bør stå først. jeg så på noe i forumet og så oiiiiii dete innlegget er visst over2 ÅR gammelt og det sto øverst.
Holger Lockertsen
[QUOTE=turnips]Du trenger hverken flytte på komma eller legge til punktum. Er bare å gå inn og trykke på oppdatert, så er annonsen din øverst på lista igjen!


Det er berre mogleg å få annonsen øverst igjen ein gong i døgnet. Dette er for å premiere dei selgjarane som har eit aktivt forhold til annonsane sine.

Det hadde vore enda meir irriterande å aldri koma litt fram på lista, og mange som ikkje får solgt stæsjet sitt med ein gong ville nok bli frustrert over å hamne sist på lista, og bli frista til å slette annonsen og opprette ny. Då ville ein likevel ha same problemet.

Og da er det vel ganske enkelt å legge det inn i retningslinjene at ikke skal forekomme. Brudd på denne regelen blir nok kjapt rapportert til moderatorene av de som irriterer seg over samme annonser på toppen av lista dag ut og dag inn. Når vedkommende annonsør får dette påpekt x antall ganger vil det nok bli en slutt på det også.
Personlig synes jeg at hvis du ikke kan finne en annonse på side 2 i lista så gidder jeg ikke selge noe til deg heller. Derfor oppdaterer jeg ikke noe uten at det er en grunn til det og synes det er en uting at folk gjør det. Men det er ingenting som holder meg våken om natta at andre folk ikke gjør som jeg ville gjort :P
Jeg sorterer alltid annonsene etter dato registrert før jeg leser gjennom dem og unngår dermed hele problematikken
Så er det annonser som MÅ oppdateres,ellers blir de borte ved neste oppdatering av forumet....
Kjipt å finne ut at annonsen er slettet,hvis en ikke følger opp akkurat det
Plussmedlem
Sidan det er gratis å annonsere her på AF vil dei som ynskjer det alltid kunne koma øverst på lista - fordi det berre er å slette annonsen og opprette den på nytt.
Holger Lockertsen
Sidan det er gratis å annonsere her på AF vil dei som ynskjer det alltid kunne koma øverst på lista - fordi det berre er å slette annonsen og opprette den på nytt.




Men der er adskillig mer bry med enn bare å endre en annonse.
Regelverk kan vel brukes til å hindre sånt?
nå var det ikke meningen å lage en stor debatt ut av dette , jeg lurte egentlig bare på hvordan dette virket.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap